Gå til innhold

Syden med ettåring (og storesøsken), helt vilt dyrt. Er det verdt det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Ønsker å dra på sydentur til vinteren for å forkorte mørketiden (bor i Nord-Norge), og i tillegg for at storebror på fem år skal få en fin opplevelse. Vi skal «bare» være hjemme i sommerferien. 
Men, det er jo helt vilt dyrt. Jeg er i utgangspunktet motivert for å betale det det koster, men ønsker også å høre erfaringer: er det verdt det? Tenker spesielt hvis minstemann blir syk, da blir jo to av oss sittende på hotellrommet i flere dager. Og det er vel ikke så mye man får tilbake fra forsikringen. Skal ingenting til for at de små blir syk, så er egentlig det jeg tenker mest på.

Anonymkode: 1d257...4ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må du ikke tenke på...da kan du aldri reise. Det er masse reiser i september - november som er billigst.  Men skal du reise etter det må det bli gran Canaria etc.  Jeg har reist i 11 år med mine barn..de er 5 år og 11 år og de har aldri blitt syke. Oh selv om de blir syke kan dere forsatt kose dere oh gå ut

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo litt begrenser hva du kan gjøre sammen med baby på reise uansett. Blir han syk så blir han syk. Amming er gull verdt når de små blir syke. Min minste kastet ikke opp morsmelk selv om han hadde omgangssyke. Ville dratt på ferie i høst. 

Anonymkode: c8c49...48a

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo litt begrenser hva du kan gjøre sammen med baby på reise uansett. Blir han syk så blir han syk. Amming er gull verdt når de små blir syke. Min minste kastet ikke opp morsmelk selv om han hadde omgangssyke. Ville dratt på ferie i høst. 

Jeg så nå at det var snakk om en 1-åring og ikke baby. Svaret mitt er kanskje ikke så relevant da. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er dyrt - dere skal jo både flys av gårde og betale noen for et sted å bo, og for at de skal lage mat, rydde og vaske etter dere? 

«Verdt det» er vel smaken som baken. Jeg personlig synes ferie er gull, men gidder ikke dra på all inclusive og ikke få sett noe av det stedet vi besøker. For meg er det å oppleve kulturen og maten og se severdigheter noe som må til for at det skal være verdt det. Å være på samme sted og spise samme mat hver dag - da kan jeg like godt være hjemme altså. Jeg synes også at det å oppleve verden er viktig for barna mine - men verden er ikke all inclusive og 14 dager der vi bare er på hotellet.

Anonymkode: b64a0...fee

• Liker 1
Skrevet

Om.dere kan ...bestil reise til Alcudia i september. Skikkelig barnevennlig og masse leilegheiter slikt at dere har kjøkken 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...