Gå til innhold

Noen som kan forklare hvordan man skjønner at man blir flørtet med?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter litt sosialt og med det betyr det at jeg blant annet synes det er vanskelig å skjønne når noen flørter med meg dermed lurer jeg på - Er det noen som kan forklare hvordan man skjønner at man blir flørtet med? Og hvordan skiller man mellom det å 'bare være hyggelig' og det å faktisk flørte?

Anonymkode: 24750...924

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk det opp på youtube

Skrevet

Oi! Et av livets mest utfordrende spørsmål! 

Tror dette er litt prøve og feile, for noen kan virke veldig flørtende også mener de egentlig bare å være hyggelige. Eller noen kan virke veldig hyggelige og egentlig forsøker de å flørte. 

Mitt beste svar er noe sånt som at jeg tror det handler om tidspunkter og synkoniserte handlinger. Ser personen på deg og blunker for eksempel, kan være en sterk indikator. Eller om du ser på personen, personen på deg og dere begge ser vekk igjen, men så søker blikket (altså at dere speiler hverandre) tror jeg også kan være et klarsignal om at noen liker deg bedre enn andre. At de søker å være der du er, at de forsøker å finne måter å komme nærmere deg på. At de for eksempel tar deg på skuldra eller lignende når dere snakker sammen. 

Kanskje du finner svaret lettere om du tenker på hva du selv gjør når du flørter? Sannynligheten for at det er samsvar mellom hva du gjør, og den andre gjør når dere flørter er ganske høy!

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: a36af...2dc

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Anonymkode: a36af...2dc

Hahahah! Denne fikk meg til å le høyt! Takk! :D 

• Liker 1
Gjest ZarahSweet
Skrevet

Det er veldig vanskelig 🤭 Jeg aner sjeldent når noen flørter med meg med mindre jeg er i en dating setting og er klar på situasjonen. Har flere ganger opplevd at venner har klødd seg i huet over at menn har flørtet med meg og at jeg ikke får det med meg😅 

Til og med på en date med han som ble kjæresten min merket han at flere menn prøvde å få oppmerksomheten min mens jeg svirrer rundt som en blind flue og det gikk meg hus forbi. (Vi var på byen en kveld og koste oss med litt drinker) Jeg hadde jo bare øyne for kjæresten min👀

De gangene jeg har skjønt de har flørtet har de bedt meg ut på et glass vin/middag. Så rett frem må jeg ha det😅

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på, er det noen som flørter med deg føler du? Beskriv bedre hvis vi skal hjelpe deg. 

Anonymkode: 3ef72...1eb

Skrevet

Har enda til dags dato ikke møtt en mann som ikke har skjønt at jeg flørter 🤭.

Jeg er veldig tydelig på det området der. Så det kan umulig misforstås. Og jeg føler ikke at jeg selv er vulgær i måten jeg flørter på. Jeg er opptatt av berøring, og bruker det for å vise han at jeg liker ham. 

Da må han være aseksuell for å si det sånn 😂😂😂😂

• Liker 2
Skrevet
Irak skrev (På 15.5.2024 den 19.04):

Har enda til dags dato ikke møtt en mann som ikke har skjønt at jeg flørter 🤭.

Jeg er veldig tydelig på det området der. Så det kan umulig misforstås. Og jeg føler ikke at jeg selv er vulgær i måten jeg flørter på. Jeg er opptatt av berøring, og bruker det for å vise han at jeg liker ham. 

Da må han være aseksuell for å si det sånn 😂😂😂😂

Sånne som deg jeg må møte på da. For jeg skjønner det aldri. Fikk kommentar på det fra en venninne sist vi var ute om at hun der prøvde seg på meg. Hadde ikke fått det litt med meg engang. 🤣

• Hjerte 1
Skrevet
Pondus72 skrev (1 minutt siden):

Sånne som deg jeg må møte på da. For jeg skjønner det aldri. Fikk kommentar på det fra en venninne sist vi var ute om at hun der prøvde seg på meg. Hadde ikke fått det litt med meg engang. 🤣

Flørta med en i sommer. Han fikk det med seg han ihvertfall. 

Hva var det hun gjorde da? 

Skrevet (endret)

Jeg får heller ikke det med meg, skjønner det rett og slett ikke. Opplevde en gang at en bekjent, tok meg i hånden og sa: Jeg har nå skjønt at du trenger å høre det bokstavelig, jeg har hintet så mange ganger, jeg liker deg. Kan det bli oss to?

Jeg ble satt ut, men ble veldig smigret og glad for at han sa det så rett ut. Selvfølgelig krever det mot, og man må tåle å risikere å bli avvist, så ikke bare bare..

Men så bokstavelig må jeg ha det. Samtidig som jeg av og til blir misforstått, når motparten tror  jeg flørter. Jeg er  ganske fysisk og visuell av meg, men jeg er ikke nødvendigvis interessert. 

Det skal ikke være enkelt. 

Endret av lavenula
AnonymBruker
Skrevet
Pondus72 skrev (21 timer siden):

Haha, opplevde noe sånt i midten av tjueårene. Venninna til hun som liksom prøvde seg, kom bort til meg etterpå, og lurte ut hva slags tulling jeg var, som hadde avvist. Jeg hadde ikke fått med meg noen av delene.

Anonymkode: 39b61...bba

• Hjerte 2
Skrevet
Irak skrev (På 16.5.2024 den 20.54):

Flørta med en i sommer. Han fikk det med seg han ihvertfall. 

Hva var det hun gjorde da? 

Det er jo det som er problemet. At jeg ikke ser hva de gjør for å flørte. Men de rundt meg får det vist med seg. Trodde bare hun var en hyggelig dame. 🙈 Må skjerpe meg lott tror jeg. 

Skrevet
Pondus72 skrev (7 minutter siden):

Det er jo det som er problemet. At jeg ikke ser hva de gjør for å flørte. Men de rundt meg får det vist med seg. Trodde bare hun var en hyggelig dame. 🙈 Må skjerpe meg lott tror jeg. 

Hva gjorde hun ifølge de andre som var flørting lurer jeg på? 

Skrevet

Var måten hun snakket til meg på, blikk og at hun vist hadde tatt på meg. Jeg merket ikke det engang. Trodde det var sånn hun var og bare pratet hyggelig. Skal sis at dette var på konsert og med litt alkohol innabords. Men tror ikke det hadde hjulpet om jeg var helt edru heller. Selv om jeg er en helt ålreit person angående utseende og personlighet, så antar jeg stortsett at alle bare er vennlige og hyggelig, og ikke interessert i noe mer. 

AnonymBruker
Skrevet

Det får an å flørte uten at det er romantisk interesse inni bildet også. Å flørte betyr forsøk på å sjarmere noen. Vise at man liker noen og ønske om å bli likt tilbake. Mange flørter i badevær jobbsammenheng og på gaten blant fremmede. Til og med barn kan flørte. Jeg fikk høre at jeg gjorde det mye. Satt på bussen og blunket, smilte og visste tydeligvis hvordan jeg skulle smelte hjertene til folk, enten det var damer eller menn. 

Om du tenker på flørting i romantisk interesse, så merkes det med at man får ekstra lange og hyppige blikk, samt beskjedne smil sammen med blikkene. Om personen snakker med deg viser h*n gjerne sine beste sider, er svært imøtekommende og forsøker å sjarmere med gode replikker, humør og interesse. Kvinner fikler gjerne med smykke, håret, evt øre/nakke. Menn med god selvtillit har ofte en svært munter måte å snakke på. Gjerne litt høyt og tydelig. Men de mer beskjedne nøyer seg med intereserte blikk og smil🙂 Å bli flørtet med er en deilig følelse. Selv kan jeg finne på å flørte bare fordi  jeg ønsker å bli flørtet med selv. Søke bekreftelse. Kjenne på følelsen av å bli likt av folk.

Å bli sjekket opp derimot kan være direkte ubehagelig til tider om man er dame😅

Anonymkode: 0d5cf...110

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...