Gå til innhold

Putekasse, vinterlagring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan putene til utemøblementet oppbevares ute i putekassa om vinteren? 

Anonymkode: cdf9b...80c

Skrevet

Jeg vet ingenting om dine puter, eller din putekasse, men våre puter lagres i en putekasse som står ute under tak om vinteren :) 

Jeg tror det er viktig med en putekasse med gjennomlufting i, så ikke putene får mugg. Vi kjøpte en sånn "pute-kasse-bod" på Jysk. Den har lufting øverst slik at det er litt sirkulasjon i kassen. Vet ikke om det spiller så stor rolle, men det har vært min teori. 

AnonymBruker
Skrevet
Granskudd skrev (4 minutter siden):

Jeg vet ingenting om dine puter, eller din putekasse, men våre puter lagres i en putekasse som står ute under tak om vinteren :) 

Jeg tror det er viktig med en putekasse med gjennomlufting i, så ikke putene får mugg. Vi kjøpte en sånn "pute-kasse-bod" på Jysk. Den har lufting øverst slik at det er litt sirkulasjon i kassen. Vet ikke om det spiller så stor rolle, men det har vært min teori. 

Vi har også en sånn putekassebod fra Jysk, veldig fornøyd med den! Putene bor i den hele året (8 år nå). 

Anonymkode: 7de04...331

• Liker 1
Skrevet

Har mine på loftet (kaldloft). Bruker kassen til oppbevaring av potter, tønner mm over vinteren. Så lenge vann eller fuktighet ikke kommer inn og/eller kan ventileres ut burde det får fint.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Kan putene til utemøblementet oppbevares ute i putekassa om vinteren? 

Så lenge det er luftsirkulasjon i boksen, og det ikke kommer inn vann går det stort sett bra. 

AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (13 minutter siden):

Så lenge det er luftsirkulasjon i boksen, og det ikke kommer inn vann går det stort sett bra. 

Det kommer ikke inn vann ihvertfall, men lufting skal jeg undersøke om den har. 

Takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...