AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #1 Skrevet 15. mai 2024 Etter å ha slitt med depresjon fra jeg var bare et barn, snublet og kjempet meg igjennom mobbing, psykisk vold i hjemmet, uendelige mengder selvhat, studier, forsøk på jobb, nye forsøk på jobb, 20 år med terapi og utprøving av diverse medisiner uten effekt. Etter fem år med arbeidsavklaringspenger, ble søknad om ufør sendt inn i november. Anslått behandlingstid var åtte måneder, så jeg forventet ikke svar før i juli. Jeg står uten psykolog, og jeg har ikke fortalt noen at jeg har søkt om uføretrygd. Min nå pensjonerte psykolog var optimistisk, og mente det ville gå veien, mens jeg føler ofte at ting som kan gå galt, gjerne gjør det. Så jeg tyr til dere her på kvinneguiden, for jeg er livredd, og trist, og så innmari sliten og skuffet. Skuffet over hvordan livet ble, at jeg aldri klarte å reise meg etter mobbing og vansker i hjemmet. Jeg lovet meg selv som barn at én dag skulle jeg vise alle at jeg var god nok, men jeg har feilet. Min største prestasjon er at jeg fortsatt er i live, og kun vi som virkelig har kjempet med psyken vet at det er en prestasjon. Hodet var så innstilt på juli, at jeg ikke engang har tenkt tanken på å våkne til en melding fra Nav i mai, og selv om jeg vet at jeg må åpne og lese vedtaket, så føles det helt umulig. Så jeg har ikke noe spørsmål i dag, jeg måtte bare lette litt på hjertet. Anonymkode: dbfe2...73b 21
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #2 Skrevet 15. mai 2024 Hvis det er en innvilgelse ville det stått i varselet. Siden det ikke står, er jeg redd det er et avslag dessverre. Anonymkode: 3c79f...af5 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #3 Skrevet 15. mai 2024 Hei, jeg håper det går bra med deg og at du tør å åpne vedtaket. Jeg søkte i juni 2014, og fikk vedtaket i november, så hos meg gikk det også bare 5 måneder, selv om forventet var 8 måneder. Ble innvilgelse her. 80 % av søknadene blir innvilget, så du har utgangspunktet oddsen på din side 💖 Anonymkode: deb66...55b 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #4 Skrevet 15. mai 2024 Er ofte avslag når det kommer før tiden også. Anonymkode: 8d852...f80
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #5 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis det er en innvilgelse ville det stått i varselet. Siden det ikke står, er jeg redd det er et avslag dessverre. Anonymkode: 3c79f...af5 Nei, det står ikke det i varselet. Man må gå fysisk inn på vedtaket. Anonymkode: deb66...55b 14 7
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #6 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er ofte avslag når det kommer før tiden også. Anonymkode: 8d852...f80 Sitter med motsatt erfaring. Det er vel ikke noe poeng å gjøre TS mer stressa enn hun allerede er... Anonymkode: deb66...55b 18 6
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #7 Skrevet 15. mai 2024 Jeg fikk innvilget etter 4 mnd. Dette var i år. Anonymkode: d3bc2...900 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #8 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sitter med motsatt erfaring. Det er vel ikke noe poeng å gjøre TS mer stressa enn hun allerede er... Anonymkode: deb66...55b Tusen takk for at du er i tråden min ❤️ det var akkurat en som deg jeg trengte nå. Anonymkode: dbfe2...73b 6
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #9 Skrevet 15. mai 2024 Det sto forøvrig «vedtak-innvilgelse av uføretrygd», så jeg visste det før jeg åpnet brevet i Digipost. Anonymkode: d3bc2...900 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #10 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvis det er en innvilgelse ville det stått i varselet. Siden det ikke står, er jeg redd det er et avslag dessverre. Anonymkode: 3c79f...af5 Nei? Anonymkode: a4833...991
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #11 Skrevet 15. mai 2024 Jeg fikk mitt vedtaksbrev i Digipost, der stod det bare «Dokument» Dette var i 2020 og behandling av uføresøknaden tok bare 7 uker. Andre tidligere vedtaksbrev ved søknad AAP stod det «Vedtaksbrev innvilgelse AAP» Anonymkode: e794e...751
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 Populært innlegg #12 Skrevet 15. mai 2024 Jeg fikk innvilget. Jeg er så svett på hendene at mobilen ikke godkjenner fingeravtrykket mitt. Jeg vet i grunn ikke om jeg må kaste opp eller kommer til å få et hjerteinfarkt. Herregud, så trist å være kommet hit, og hvor utrolig lettet jeg er. Anonymkode: dbfe2...73b 4 58
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #13 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg fikk innvilget. Jeg er så svett på hendene at mobilen ikke godkjenner fingeravtrykket mitt. Jeg vet i grunn ikke om jeg må kaste opp eller kommer til å få et hjerteinfarkt. Herregud, så trist å være kommet hit, og hvor utrolig lettet jeg er. Anonymkode: dbfe2...73b gratulerer og beklager. Det er et tveegget sverd å få den innvilgelsen. Anonymkode: 858ce...a06 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #14 Skrevet 15. mai 2024 Så bra TS. Jeg har gått på AAP og vært syk i 8 år. Fikk avslag på uføretrygd forrige uke og må klage.. Har fått bare feil informasjon siste uken. Rart å skulle kjempe for å få uføretrygd i flere årmmDårlig råd resten av livet 😅 Kos deg masse, pust og unn deg noe godt i kveld ❤️ Anonymkode: e9578...77e 1 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #16 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): gratulerer og beklager. Det er et tveegget sverd å få den innvilgelsen. Anonymkode: 858ce...a06 Takk! Ja, det er virkelig det. Jeg var i grunn fast bestemt på at denne verden var for vanskelig for meg, men min fantastiske psykolog lovet at mange fikk det bedre når de fikk innvilget uføretrygd, så nå gjenstår det å se om han har rett. Anonymkode: dbfe2...73b 1 6
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #17 Skrevet 15. mai 2024 Gratulerer TS! Skjønner at du har et ambivalent forhold til å få det innvilget❤️ Sitter selv og venter på svar. Sendte inn søknad i November, og den 27.05 har det gått 6 månender - som da er behandlingstiden. Anonymkode: b039d...c73 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #18 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Så bra TS. Jeg har gått på AAP og vært syk i 8 år. Fikk avslag på uføretrygd forrige uke og må klage.. Har fått bare feil informasjon siste uken. Rart å skulle kjempe for å få uføretrygd i flere årmmDårlig råd resten av livet 😅 Kos deg masse, pust og unn deg noe godt i kveld ❤️ Anonymkode: e9578...77e Tusen takk ❤️ ja, du har helt rett. Det jeg kjenner mest på er at Nav sine leger, viden kjent for å være "strengere" enn vanlige leger, som ikke engang kjenner meg, er enige i at jeg er skikkelig syk, og at livet er for hardt for meg. Selvmedlidenheten bobler 😅 Lykke til med klagen din ❤️ jeg håper det går veien. Er en absurd greie å føle at man må overbevise noen om at man er syk, samtidig som man gjør alt man kan for å fremstå bedre enn man er, for verdenen utenfor. Anonymkode: dbfe2...73b 5
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #19 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Gratulerer TS! Skjønner at du har et ambivalent forhold til å få det innvilget❤️ Sitter selv og venter på svar. Sendte inn søknad i November, og den 27.05 har det gått 6 månender - som da er behandlingstiden. Anonymkode: b039d...c73 Tusen takk! Veldig rart. Det trenger ikke være for evig, og jeg håper inderlig at det ikke er det. Lykke til med din søknad. Tror vi søkte samme dag, faktisk Anonymkode: dbfe2...73b
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #20 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hvis det er en innvilgelse ville det stått i varselet. Siden det ikke står, er jeg redd det er et avslag dessverre. Anonymkode: 3c79f...af5 Det gjør det jo ikke. Jeg får ofte vedtak fra NAV grunnet pleiepenger, og det står alltid «du har fått vedtak fra Nav» i varselet. Ts: husk at livet som det er nå, ikke er livet ditt for alltid. Nå kan du bruke tiden din på deg selv og din helse fremover, og ta små steg mot den fremtiden du ønsker. Anonymkode: 2e7d4...c2e 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå