AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #1 Skrevet 15. mai 2024 Vi er begge i 30 årene, vi hadde perfekt kjemi, masse felles interesser og alt var egentlig bare bra. Vi la planer for hva vi ville gjøre fremover, turplaner lokalt, litt reising, sånne enkle ting, vi gjorde mye hyggelig og begge to strålte... Trodde jeg. Etter 8 ukers forhold velger hun ut av det store intet å gjøre det slutt, da viser det seg at hun har misforstått flere ting jeg har sagt til henne, noe som førte til uro hos henne og etter mye grubling kom hun fram til at følelsene var borte og avsluttet derfor forholdet. Dette opplevdes som veldig fortvilende, og noe uforståelig. I de aller fleste tilfellene ville det vært helt naturlig å glemme henne å gå videre, men hun var helt perfekt og det sitter langt inne å bare glemme når jeg føler at dette tok slutt pga. misforståelser og overtenking fra hennes side. Jeg er verken en stalker eller har noen diagnoser, men har fremdeles følelser for henne nå 5 uker etter bruddet og følelsen av at dette bruddet var noe unødvendig når vi akkurat var i gang samt vi hadde så god kjemi. Er dette noe å kjempe for, for å få henne med på date igjen, eller er dette fullstendig umulig? Anonymkode: 6eeac...38b 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #2 Skrevet 15. mai 2024 Høres ut som du har blitt hektet, beklager men ikke gå tilbake til henne. Høres ut som en litt ustabil person som legger alt på følelsene der og da, ikke noe å satse på i det lange løp Anonymkode: d7c09...538 9
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #3 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Høres ut som du har blitt hektet, beklager men ikke gå tilbake til henne. Høres ut som en litt ustabil person som legger alt på følelsene der og da, ikke noe å satse på i det lange løp Anonymkode: d7c09...538 Fikk veldig mye følelser for henne, det er mange røde flagg med henne men jeg ønsker ikke nevne de dessverre, det kan ha blitt problematisk senere, men jeg forholder meg til situasjonen her og nå og mener utfordringer kan løses, og den føles tung ut å bare å glemme henne. Jeg er heller ikke en iskald person som bare kan stenge ned alt og finne ei ny. Anonymkode: 6eeac...38b
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #4 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fikk veldig mye følelser for henne, det er mange røde flagg med henne men jeg ønsker ikke nevne de dessverre, det kan ha blitt problematisk senere, men jeg forholder meg til situasjonen her og nå og mener utfordringer kan løses, og den føles tung ut å bare å glemme henne. Jeg er heller ikke en iskald person som bare kan stenge ned alt og finne ei ny. Anonymkode: 6eeac...38b Høres ut som du traff noen høyt på narsissisme skalaen og ble hektet, måten du beskriver det på høres ut som startfortellingen til alle ofre for dårlige forhold. Overså flagg, villig til å jobbe med ting/overse egne grenser for å få til, får ekstreme følelser og klarer ikke gå videre osv. Vær glad hun gjorde det slutt, dette høres ikke sunt ut. Anonymkode: d7c09...538 6 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #5 Skrevet 15. mai 2024 Hva var det du sa som hun misforstod? Anonymkode: ef5bb...65b 8 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #6 Skrevet 15. mai 2024 23 minutter siden, AnonymBruker said: Hva var det du sa som hun misforstod? Anonymkode: ef5bb...65b Ja, hva var det ? Du må gi oss mer å gå på her om vi skal kunne mene noe om dette. Anonymkode: 44588...904 9
Granskudd Skrevet 15. mai 2024 #7 Skrevet 15. mai 2024 Jeg gjorde det slutt med kjæresten min da vi nettopp hadde blitt sammen, fordi jeg ble redd og trodde jeg ikke ville. Jeg angret bittert etter noen uker og kom til sans og samling, nå har vi vært sammen i 17 år - still going. Om det bare er små tøysete misforståelser kan du jo for eksempel sende henne en hyggelig melding om at du tenker på henne fremdeles og se om hun faktisk har bestemt seg eller ikke. 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #8 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, hva var det ? Du må gi oss mer å gå på her om vi skal kunne mene noe om dette. Anonymkode: 44588...904 Det var noen hendelser der hun følte at det jeg sa var kontrollerende, men det var aldri meningen å være kontrollerende, jeg er ikke en kontrollerende person, men hun oppfattet det på denne måten, og det skjedde kanskje 3-4 ganger på disse 8 ukene. Anonymkode: 6eeac...38b
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #9 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Fikk veldig mye følelser for henne, det er mange røde flagg med henne men jeg ønsker ikke nevne de dessverre, det kan ha blitt problematisk senere, men jeg forholder meg til situasjonen her og nå og mener utfordringer kan løses, og den føles tung ut å bare å glemme henne. Jeg er heller ikke en iskald person som bare kan stenge ned alt og finne ei ny. Anonymkode: 6eeac...38b Du trenger ikke være iskald, bare ignorer de kjemiske reaksjonene i hjernen din med logikk. Anonymkode: b3d30...8f9 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #10 Skrevet 15. mai 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det var noen hendelser der hun følte at det jeg sa var kontrollerende, men det var aldri meningen å være kontrollerende, jeg er ikke en kontrollerende person, men hun oppfattet det på denne måten, og det skjedde kanskje 3-4 ganger på disse 8 ukene. Anonymkode: 6eeac...38b Okey, på hvilken måte? Var du sjalu på andre gutter, at hun reiste ut, snakket med andre? Anonymkode: ef5bb...65b 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #11 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Okey, på hvilken måte? Var du sjalu på andre gutter, at hun reiste ut, snakket med andre? Anonymkode: ef5bb...65b Nei ikke noe sånt. Det kunne for eksempel være å si noe til henne som "vil du komme å gå med meg" i stedefor at hun gikk 2 meter bak meg, det var kun sånne idiotiske hendelser. Hun har ingen andre i livet sitt, ingen venner, ikke annet enn familien sin. Anonymkode: 6eeac...38b
TomSawyer Skrevet 15. mai 2024 #12 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Vi er begge i 30 årene, vi hadde perfekt kjemi, masse felles interesser og alt var egentlig bare bra. Vi la planer for hva vi ville gjøre fremover, turplaner lokalt, litt reising, sånne enkle ting, vi gjorde mye hyggelig og begge to strålte... Trodde jeg. Etter 8 ukers forhold velger hun ut av det store intet å gjøre det slutt, da viser det seg at hun har misforstått flere ting jeg har sagt til henne, noe som førte til uro hos henne og etter mye grubling kom hun fram til at følelsene var borte og avsluttet derfor forholdet. Dette opplevdes som veldig fortvilende, og noe uforståelig. I de aller fleste tilfellene ville det vært helt naturlig å glemme henne å gå videre, men hun var helt perfekt og det sitter langt inne å bare glemme når jeg føler at dette tok slutt pga. misforståelser og overtenking fra hennes side. Jeg er verken en stalker eller har noen diagnoser, men har fremdeles følelser for henne nå 5 uker etter bruddet og følelsen av at dette bruddet var noe unødvendig når vi akkurat var i gang samt vi hadde så god kjemi. Er dette noe å kjempe for, for å få henne med på date igjen, eller er dette fullstendig umulig? Anonymkode: 6eeac...38b Nei absolutt ikke ta henne tilbake fordi det samme kommer til å skje igjen bare. Vær glad det ikke gikk lenger tid enn 8 uker og finn deg ei som er litt mer stabil. 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #13 Skrevet 15. mai 2024 TomSawyer skrev (Akkurat nå): Nei absolutt ikke ta henne tilbake fordi det samme kommer til å skje igjen bare. Vær glad det ikke gikk lenger tid enn 8 uker og finn deg ei som er litt mer stabil. Joda, men det er enklere sagt enn gjort, jeg vet det er det smarteste, men følelsene lurer meg til å ønske henne tilbake, jeg har aldri møtt ei dame jeg var så trygg på som henne.. om det er mulig å få henne tilbake vet jeg ikke, det burde det være, men om det lar seg gjøre pga hennes personlighet, usikker. Anonymkode: 6eeac...38b 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #14 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi er begge i 30 årene, vi hadde perfekt kjemi, masse felles interesser og alt var egentlig bare bra. Vi la planer for hva vi ville gjøre fremover, turplaner lokalt, litt reising, sånne enkle ting, vi gjorde mye hyggelig og begge to strålte... Trodde jeg. Etter 8 ukers forhold velger hun ut av det store intet å gjøre det slutt, da viser det seg at hun har misforstått flere ting jeg har sagt til henne, noe som førte til uro hos henne og etter mye grubling kom hun fram til at følelsene var borte og avsluttet derfor forholdet. Dette opplevdes som veldig fortvilende, og noe uforståelig. I de aller fleste tilfellene ville det vært helt naturlig å glemme henne å gå videre, men hun var helt perfekt og det sitter langt inne å bare glemme når jeg føler at dette tok slutt pga. misforståelser og overtenking fra hennes side. Jeg er verken en stalker eller har noen diagnoser, men har fremdeles følelser for henne nå 5 uker etter bruddet og følelsen av at dette bruddet var noe unødvendig når vi akkurat var i gang samt vi hadde så god kjemi. Er dette noe å kjempe for, for å få henne med på date igjen, eller er dette fullstendig umulig? Anonymkode: 6eeac...38b Hun har nok borderline eller annen diagnose der hun stikker fordi hun er REDD selv bli sviktet. Da er det tryggest for henne forlate skuta mens det er nytt. Hun er livredd bli sviktet. 99% sikkert. Handler ikke om deg i det hele tatt. Kom.deg videre,vær glad du slapp bli dumpet etter 1 år... Anonymkode: a70dc...dca 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #15 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi er begge i 30 årene, vi hadde perfekt kjemi, masse felles interesser og alt var egentlig bare bra. Vi la planer for hva vi ville gjøre fremover, turplaner lokalt, litt reising, sånne enkle ting, vi gjorde mye hyggelig og begge to strålte... Trodde jeg. Etter 8 ukers forhold velger hun ut av det store intet å gjøre det slutt, da viser det seg at hun har misforstått flere ting jeg har sagt til henne, noe som førte til uro hos henne og etter mye grubling kom hun fram til at følelsene var borte og avsluttet derfor forholdet. Dette opplevdes som veldig fortvilende, og noe uforståelig. I de aller fleste tilfellene ville det vært helt naturlig å glemme henne å gå videre, men hun var helt perfekt og det sitter langt inne å bare glemme når jeg føler at dette tok slutt pga. misforståelser og overtenking fra hennes side. Jeg er verken en stalker eller har noen diagnoser, men har fremdeles følelser for henne nå 5 uker etter bruddet og følelsen av at dette bruddet var noe unødvendig når vi akkurat var i gang samt vi hadde så god kjemi. Er dette noe å kjempe for, for å få henne med på date igjen, eller er dette fullstendig umulig? Anonymkode: 6eeac...38b Mest sannsynlig er det hun som har en diagnose. Dersom en person ofte misforstår andre, så er de gjerne innen autismeforstyrretspekteret. Anonymkode: 61358...697 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #16 Skrevet 15. mai 2024 .... hun trenger nå vel ikke ha en diagnose. Dere er gæærne. Kanskje hun rett og slett bare ikke hadde samme opplevelsen av forholdet som du hadde... Det går greit om andre har andre verdier, resonnementer og erfaringer enn oss. De kan være gelt friske altså. Anonymkode: 107e8...eca 8 3
TomSawyer Skrevet 15. mai 2024 #17 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Joda, men det er enklere sagt enn gjort, jeg vet det er det smarteste, men følelsene lurer meg til å ønske henne tilbake, jeg har aldri møtt ei dame jeg var så trygg på som henne.. om det er mulig å få henne tilbake vet jeg ikke, det burde det være, men om det lar seg gjøre pga hennes personlighet, usikker. Anonymkode: 6eeac...38b Hodet lurer oss noen ganger. Har vært der jeg og, det kommer ikke til å funke neste gang heller. Ta en dag ad gangen og finn på noe annet enn å tenke på hun jenta. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #18 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Mest sannsynlig er det hun som har en diagnose. Dersom en person ofte misforstår andre, så er de gjerne innen autismeforstyrretspekteret. Anonymkode: 61358...697 Er du ekspert på autismediagnosen? Det finnes mange andre personlighetsforstyrrelser som OVERHODET ikke har noe med autisme å gjøre. Det finnes ikke noe i TS historie som automatisk handler om autisme Anonymkode: e34a9...7fa 5
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #19 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): .... hun trenger nå vel ikke ha en diagnose. Dere er gæærne. Kanskje hun rett og slett bare ikke hadde samme opplevelsen av forholdet som du hadde... Det går greit om andre har andre verdier, resonnementer og erfaringer enn oss. De kan være gelt friske altså. Anonymkode: 107e8...eca Enig i dette. Etter så kort tid som 8 uker så kan det like gjerne være at summen av mange små ting gjorde at damen ikke følte det samme som TS lengre. Det trenger ikke være sykelig eller ustabilt det. Det virker som mange har en trang til å sykeliggjøre den andre parten så man selv ikke har noen skyld, merkelig opplegg all den tid ingen trenger å ha skylden for noe annet enn at man bare ikke passet så godt som man trodde. Anonymkode: 9a853...4bb 5
lillevill Skrevet 15. mai 2024 #20 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi er begge i 30 årene, vi hadde perfekt kjemi, masse felles interesser og alt var egentlig bare bra. Vi la planer for hva vi ville gjøre fremover, turplaner lokalt, litt reising, sånne enkle ting, vi gjorde mye hyggelig og begge to strålte... Trodde jeg. Etter 8 ukers forhold velger hun ut av det store intet å gjøre det slutt, da viser det seg at hun har misforstått flere ting jeg har sagt til henne, noe som førte til uro hos henne og etter mye grubling kom hun fram til at følelsene var borte og avsluttet derfor forholdet. Dette opplevdes som veldig fortvilende, og noe uforståelig. I de aller fleste tilfellene ville det vært helt naturlig å glemme henne å gå videre, men hun var helt perfekt og det sitter langt inne å bare glemme når jeg føler at dette tok slutt pga. misforståelser og overtenking fra hennes side. Jeg er verken en stalker eller har noen diagnoser, men har fremdeles følelser for henne nå 5 uker etter bruddet og følelsen av at dette bruddet var noe unødvendig når vi akkurat var i gang samt vi hadde så god kjemi. Er dette noe å kjempe for, for å få henne med på date igjen, eller er dette fullstendig umulig? Anonymkode: 6eeac...38b høres ut som at hun sliter med ting psykisk og koker opp konflikter og krangler i hodet og rømmer fra konfliktene ved å isolere seg. I stedet for å være sårbar med deg og fortelle hva hun er lei seg for, undertrykker hun følelser og avslutter forholdet. Det kan skje når man har vokst opp med masse konflikt i hjemmet og foreldre som er emosjonelt ikke der for deg. De "rømmer" fra alt som er konfliktfylt og strevsomt og søker ro og stabile tilstander ved å være helt alene med tankene sine frem til de regulerer seg og føler seg bra igjen. Det er mange som har det sånn ( min eks var sånn og vokste opp med vold ) mange voksne er skadet og sliter veldig i relasjoner med andre. Det kan være tøft å være i slike forhold.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå