Gå til innhold

Hvorfor blir enkelte kvinner irritert av at man ikke bruker BH?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
On 5/15/2024 at 4:45 PM, AnonymBruker said:

Samtidig må du jo bare godta at folk kommenterer løse pupper under en hvit løs t-shirt. 

Anonymkode: 910d1...c4a

Da man skiller klinten fra hveten. De som ikke er oppdratt og de som er. 

Anonymkode: e1ec9...2f0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.5.2024 den 9.35):

Synes ikke størrelsen burde ha noe å si, for min del er det ikke for å få oppmerksomhet, men fordi det er behagelig. Ei venninne sier at hun ikke skjønner at jeg ikke får  vondt i nakken og ryggen av å gå uten, men jeg opplever det motsatte. For aldri vondt i verken ryggen eller skuldre når jeg går uten.

TS

Anonymkode: ece7e...0fc

Det jeg merker, er at hvis det er varmt, stopper bh’en svette fra å renne nedover magen! 

Anonymkode: 8d13e...7ed

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.5.2024 den 9.09):

Selv så reagerer jeg ikke på slikt, men ser jeg damer på min størrelse kropp som går med pupper fri så skal jeg innrømme at jeg synes det ser helt jævlig ut og vulgært, men slanke damer med små pupper legger jeg nesten ikke merke til en gang men det er jo ingen bevegelse der, blir noe annet når puppene hopper rundt. :P Men det er jo øyet som ser, hva jeg synes er mindre pent er ikke nødvendigvis andre sin mening. 

Som jeg sa:

AnonymBruker skrev (På 15.5.2024 den 9.06):

Det er nok pga gamle normer. Man er opplært til å skjule kvinnekroppen, spesielt om den ikke er attraktiv. 

Anonymkode: e2d34...0d1

Folk vil at det de ikke finner attraktivt, det skal skjules. Helt i flere lag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.5.2024 den 8.59):

Synes det er pyton å ha på BH, det er kjøligere å gå uten, bruker i hovedsak en løs hvit t-skjorte er også behagelig å gi skuldrene en pause ( fra skulderstroppene).  Føler noen kvinners intense blikk, har bare fått en kommentar. Det var på et hagesenter, hvor ei av de som jobbet der, tittet på meg å sa «du verden».  Jeg ser jo noen tenåringsjenter går både med ekstra topp hvor den slutter rett under brystene, treningstopp, utringing osv, uten at noen ser ut til å bry seg.

Regner med dette er trolling siden du sier at du liker å gå uten bh i hvite T-skjorter. Om ikke så er det vel fordi du går bh i hvite T-skjorter sånn du viser alt.  Forskjell på å vise alt du har i hvite T-skjorter vs unge jenter som går i magetopper og utringning. 

Anonymkode: a0faf...607

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vulgært, harry og stygt om puppene ikke er "perfekte"? Jaja, etter min mening er pupper kroppsdeler som alle andre. Man er ikke vulgær fordi man ikke skjuler "stygge" valker med shaping undertøy eller grevinnesleng med langermet trøye. Å være bh-løs er ikke like smigrende på alle kropper eller med alle klesplagg, men det gjelder også mange andre valg folk tar i klesveien. Personlig synes jeg bare føtter forringer alle outfits utenom badetøy, men ser jo at bare føtter er ønskelig å ha på sommeren. 

Jeg går mye uten bh på fritiden, ser stort sett greit ut i mine øyne. Nå kler jeg meg sjeldent lettkledd selv, men en god del pene kjoler og topper er jo absolutt ikke laget for å ha på bh. Med rett kropp og rett overdel kan frie bryster være veldig flatterende (synes ikke jeg er en av dem dsv.) 

Endret av Anonymbruker***
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker said:

Regner med dette er trolling siden du sier at du liker å gå uten bh i hvite T-skjorter. Om ikke så er det vel fordi du går bh i hvite T-skjorter sånn du viser alt. 

Anonymkode: a0faf...607

Jeg gikk i hvit T-skjorte i dag, men jeg hadde også på meg en svart lett cardigan i tillegg. De hvite t-skjortene jeg har er ikke fullt «gjennomsiktige», de er «tett hvite» om det gir mening. 

(Synes for øvrig det er litt smått merkelig at dem som hauser mest opp om dette er andre kvinner. Hva gjør det egentlig dem om man går uten bh? 50D5D246-501D-4370-B56B-5B454E1C6F83.gif.43ff7f349553104ddd54e3d3d9937644.gif Jeg mener, jeg går ikke rundt å glor på andre damer om de går uten bh E7C96D4D-FB50-4543-8392-D74C924D5EE1.gif.cf4ab73de12216ff169b7dfdc0f80295.gif )

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Når puppene , eller jura henger langt ned på magen,  og en er litt overvektig i tillegg så tenker jeg at folk kunne blir spart det ulekre synet . 
Det går an å prøve å gjøre det beste ut av situasjonen  🤓

Anonymkode: 51dee...45f

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke hva andre kvinner gjør men jeg blir svært beklemt av at ALLE menn mellom 12-90 glor. Så der gidder jeg ikke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Når puppene , eller jura henger langt ned på magen,  og en er litt overvektig i tillegg så tenker jeg at folk kunne blir spart det ulekre synet . 
Det går an å prøve å gjøre det beste ut av situasjonen  🤓

Anonymkode: 51dee...45f

Så, alle som ikke er unge og tynne må spare de stakkars omgivelsene for kroppen sin? 

Tror vi nærmer oss definisjonen av body-shaming her altså. 

Det er idiotisk å mene at folk er stygge og skal skjule seg bare fordi de ikke passer inn i et ung, tynn og vakker-ideal. Og jeg synes flere burde arrestere seg selv og andre når de oppdager sånne holdninger.

Alle er preget av holdninger og idealer man har rundt seg (og kler på seg selv deretter) men det er jo lov å forsøke å ha en reflektert holdninger til om idealene er gode eller ikke. Og ikke tvinge egne idealer på andre om egne holdninger faktisk ikke er særlig trivelige. 

Å forvente at andre skal skjule kroppen sin fordi du selv synes den er stygg, er rett og slett frekt. 

Anonymkode: b54d2...aa1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er bare gamle damer over 70-80 år som slipper å bruke bh. 

Anonymkode: 0603e...45d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.5.2024 den 21.24):

Som jeg sa:

Folk vil at det de ikke finner attraktivt, det skal skjules. Helt i flere lag.

Er det ikke ganske mange som finner puper attraktivt da?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg misliker generelt å se for mye av folks kropper i sommervarmen, enten det er slengende bryster eller hårete mannebein. 

Anonymkode: de3fe...ee1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette sitter i ditt hodet, det er du som henger deg opp i det 

Anonymkode: 1bd48...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er så flau over formen på mine. Er det andre som har spissere pupper som tørr å gå med dem frie? 

Jeg har gjort det en gang, men med slike nippel cover og følte folk gransket dem på en, auda måte. Men kan være tankene mine. Hva er deres opplevelse? 

Anonymkode: badd2...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske vanlig å gå uten og man gjør som man vil!

Synes ikke det er noe grunn til å bry seg om de som stirrer, og i hvert fall ikke de som synes de er i en posisjon til å dømme det som harry og tacky og alt det der 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.5.2024 den 9.51):

Er det ikkje litt rart at halve befolkninga kan gå uten noko på overkroppen om dei vil men kvinner "må" dekka seg til ?

Føler eg må gå med BH fordi eg liker ikkje blikk 😅 Går stort sett utan heime.

Anonymkode: 8b843...699

Det ser nå rart ut om halvt overvektige Geir på 47 går halvnaken inne på Kiwi og.

Anonymkode: 25995...7f8

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg kan se det når brysene går ned til bukselinningen, men irritert blir jeg virkelig ikke. Folk må få gå med det som kjennes behagelig ut for dem. 

Anonymkode: 25ea3...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det ser nå rart ut om halvt overvektige Geir på 47 går halvnaken inne på Kiwi og.

Anonymkode: 25995...7f8

Ingen bryr seg om han går uten BH selv om han har D-cup.

Anonymkode: 1fd9a...11f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takket være inspirasjon fra denne tråden, har jeg gått uten BH i dag. 🤩

Anonymkode: 9c6bf...adb

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min mor kan huske at på 70/80 tallet var det ganske vanlig å gå uten BH, få brydde seg. Om hun så noen med store løse bryster tenkte hun bare de så tunge ut og trakk på smilebåndet. Det samme eller kanskje større grad var det helt vanlig i Sverige og Danmark.

Toleransen for å være toppløs var også veldig høy, på et badeområde i Sverige hadde de satt opp en plakat at de ikke ønsket toppløse i Butikk eller Kiosker, men at parkeringsplassen og standen selvsagt var helt i orden. Det sier litt.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...