Gå til innhold

Hvorfor blir enkelte kvinner irritert av at man ikke bruker BH?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har aldri opplevd at folk har brydd seg utenfor Nord-Amerika.

Anonymkode: b5525...cc0

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irritert? Nei.

Når man velger hvit t-skjorte som mest sannsynlig er gjennomsiktig tenker jeg at man har et oppmerksomhetsbehov og at det er vulgært. Det er akkurat som de som går med ekstremt korte kjoler/skjørt og man ser rett opp der, slik jeg så på banen i går. 

Irritasjon er altså ikke riktig ord, jeg synes det er merkelig å kle seg sånn. Ville aldri sagt noe, selvfølgelig. I jobben min ville det derimot blitt regnet som upassende bekledning.

Hadde man hatt en mørk t-skjorte hadde jeg neppe tenkt over det. Så, tid og sted, kontekst osv. ;)

Endret av SPOCA
  • Liker 7
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er nok pga gamle normer. Man er opplært til å skjule kvinnekroppen, spesielt om den ikke er attraktiv. 

Anonymkode: e2d34...0d1

Jeg ser ingen menn gå uten truse i hvit bukse som viser hele stasen. Så det har ingenting med KVINNEkroppen å gjøre, men med kropp generelt. 

Anonymkode: af1e5...07a

• Liker 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hailly

Om jeg skal irritere meg er det helheten det inngår i. 

Om ei dame har store slengepupper inne i en stor og slitt t-skjorte med flekker og hull og med flatt kort sovehår med boksfarge og lange skjegghår på haka hun ikke har nappet blir jeg irritert. Om hun er psykisk frisk. 

Jeg tror det har med min egen redsel for å sjøl ende opp slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan altså ikke velge om pupper og kjønnsorganer blir ansett som seksuelt eller ikke. Det er tilknyttet seksualitet. 

Ser andre at noen bjuder på, og viser puppene, så anser de det som seksualiserende. For Gods sake, men får ofte ereksjon av å se pupper og brystvorter, SELVFØLGELIG er det da seksuelt.

Anonymkode: 4c94e...ab0

Men kroppen BLIR seksualisert av kulturen, det ER ikke sånn i seg selv. Snakk f.eks med en naturist om synet på kroppen.

Anonymkode: 91e8c...bc0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvite overdeler er ofte mye mer gjennomsiktige ute enn det virker som hjemme på badet. Så tipper du har noe av grunnen til reaksjonen der. 

Anonymkode: 3ab0e...7bd

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 40 år. Har aldri gått med BH. Bortsett fra noen få ganger det ene året jeg ammet. Har aldri brydd meg om hva saueflokken og janteloven mener om det. 

Anonymkode: 68bb4...fb2

Jeg slutta med BH da jeg ammet. Etterpå bruker jeg sånne lette BH-topper uten spiler.

Anonymkode: aea03...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg ser ingen menn gå uten truse i hvit bukse som viser hele stasen. Så det har ingenting med KVINNEkroppen å gjøre, men med kropp generelt. 

Anonymkode: af1e5...07a

Ser du aldri menn i tight shorts/bukse hvor understellet er fremtredende? Har sett menn i shorts hvor det ser ut som ballene skriker for å komme løs. Det gjør meg ingenting. 

Anonymkode: 1fd9a...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gjøre hva du vil, men folk kommer til å reagere når du gjør noe som er utenfor hva som er sett på som normalt. 

Anonymkode: 2a7b6...823

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig små bryster og å ha bh på er bare irriterende. Det strammer rundt så jeg blir gående og dra i bhen for å få den viet ut. og det ene brystet er litt større enn det andre, føles irriterende når ikke begge sider blir fylt opp likt. 

Anonymkode: 2c209...aba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har fine pupper: De er misunnelige.

Hvis du har stygge pupper: De er slemme drittkjerringer. Samme folka som mobbet andre for utseendet da de var yngre.

Anonymkode: 10208...799

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Blir jeg irritert? Nei.

Tenker jeg det er blodharry og vulgært? Jepp. 

Anonymkode: 0f664...685

Kunne ikke brydd meg mindre om hva du synes.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ts, hvis du liker å gå uten bh, hvorfor velge hvit t-skjorte? Da synes jo alt, og du kunne nesten gått m bar overkropp.

Det er ikke noe å bli sint for, men det viser dårlig sans for takt og tone. Ser litt dumt ut rett og slett. 

Når jeg har fridager, kan jeg godt finne på å gå uten BH selv. Hender jeg tar en tur på butikken uten også. 
Men aldri i en hvit t-skjorte, passer på å ha på en i en mørkere farge.

Men du gjør selvsagt som du vil. 
Dårlig oppførsel av hun som kommenterte det da. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir ikke irritert, men jeg syns det ser slaskete ut. Spesielt om man har dinglende pupper. Har en stedatter tidlig i 20-årene som går uten bh og jeg syns hun ser småsjuskete og ustelt ut. Som hun nettopp stod opp og slang på seg en genser for å gå på do. 

Anonymkode: 58eb6...acb

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hailly skrev (4 timer siden):

Om jeg skal irritere meg er det helheten det inngår i. 

Om ei dame har store slengepupper inne i en stor og slitt t-skjorte med flekker og hull og med flatt kort sovehår med boksfarge og lange skjegghår på haka hun ikke har nappet blir jeg irritert. Om hun er psykisk frisk. 

Jeg tror det har med min egen redsel for å sjøl ende opp slik. 

Irritert? Jeg vil heller si frastøtt. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hailly
Ebbeliten skrev (1 minutt siden):

Irritert? Jeg vil heller si frastøtt. 

Ja. Det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Synes det er pyton å ha på BH, det er kjøligere å gå uten, bruker i hovedsak en løs hvit t-skjorte er også behagelig å gi skuldrene en pause ( fra skulderstroppene).  Føler noen kvinners intense blikk, har bare fått en kommentar. Det var på et hagesenter, hvor ei av de som jobbet der, tittet på meg å sa «du verden».  Jeg ser jo noen tenåringsjenter går både med ekstra topp hvor den slutter rett under brystene, treningstopp, utringing osv, uten at noen ser ut til å bry seg.

Anonymkode: ece7e...0fc

Du må gjerne gå uten BH det er ditt valg.  Samtidig må du jo bare godta at folk kommenterer løse pupper under en hvit løs t-shirt. 

Anonymkode: 910d1...c4a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen som blir ekstremt fornærmet av å se brystvorter stikke ut, og også dem som blir fornærmet av at man ser frie bryster som vagger.

Jeg personlig kunne aldri gått rundt offentlig uten, for jeg synes mine henger for mye til at det ser pent ut.

Men er absolutt for at folk skal gjøre som de vil.

Anonymkode: e8e45...896

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må tåle at en går kledd slik en selv ønsker, folk må også tåle at andre ser.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Blir jeg irritert? Nei.

Tenker jeg det er blodharry og vulgært? Jepp. 

Anonymkode: 0f664...685

Samme her. Jeg er forresten slank. Nevner det siden noen antok det dreier seg om misunnelse. Tenker det er en del kvinner som liker oppmerksomhet som går uten bh. Ikke alle, men noen. Uansett så blir nok en del menn tent av dette, og det synes jeg ikke er diskriminerende. Menn har ikke pupper, så selvsagt vil flere heteroseksuelle menn synes det er pirrende å se gyngende pupper. Skikkelig vulgært. Det blir som en mann kun skulle gått i en mørk strømpebukse, som skjulte, men allikevel viste penisen.

Anonymkode: 7cfee...3dc

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...