Gå til innhold

Hvorfor blir enkelte kvinner irritert av at man ikke bruker BH?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jo, men mine er også store å tunge, men synes likevel det er mer behagelig å gå uten, i alle fall nå som det over 20 grader. Må bare være litt forsiktig med taktfast gange så de ikke begynner med pendelbeveglse på egenhand.  Uansett t-skjorta er ganske romslig. Har i alle fall ikke lyst til å slutte. 

Anonymkode: ece7e...0fc

Jeg får vondt i skuldre og nakke hvis jeg går uten, men hvis det ikke plager deg, ser jeg ingen grunn til at du skal måtte presse på deg en bh hvis du ikke vil😃

Endret av PusheenPusheen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Blir jeg irritert? Nei.

Tenker jeg det er blodharry og vulgært? Jepp. 

Anonymkode: 0f664...685

Godt vi ikke bryr oss om hva DU tenker.

Anonymkode: 864f5...816

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lavær å ha på deg bh, men ikke klage hvis folk stirrer og kommenterer😉😘

Anonymkode: f906f...29b

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jo, men mine er også store å tunge, men synes likevel det er mer behagelig å gå uten, i alle fall nå som det over 20 grader. Må bare være litt forsiktig med taktfast gange så de ikke begynner med pendelbeveglse på egenhand.  Uansett t-skjorta er ganske romslig. Har i alle fall ikke lyst til å slutte. 

Da er det jo bare fordi folk synes det ikke er pent. Jeg kan nesten ikke tenke meg noe mer udelikat en store tunge daier som henger under en løs t-skjorte, og ville sannsynligvis sendt et blikk selv. Men - you do you! 👏🏼 

Anonymkode: c9f30...fff

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler om høflighet når man skal forholde seg til andre mennesker. Hjemme kan man gjøre som man vil, men i samfunnet må der være noen leveregler. Ikke vær plagsom mot andre f.eks.  Ikke prakk på andre din egen kropp. Er en på naturiststrand er det fritt frem, men der man skal ferdes og ikke gå i bikini, der er det meningen at man skal beskytte privat sfære fra plagsom interesse og gloing. 

Alle dere som gir blaffen, forstår dere ikke plagsomheten for en del andre? Det handler ikke om tildekking, synd og skam, men helt vanlig høflighet. Personlig kunne jeg aldri ha tenkt meg å gå "lettkledd" i byen, eller på jobb, på besøk til svigers eller venner, uansett hvor varmt det måtte være. 

Anonymkode: 8697e...b37

• Liker 6
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg er 40 år. Har aldri gått med BH. Bortsett fra noen få ganger det ene året jeg ammet. Har aldri brydd meg om hva saueflokken og janteloven mener om det. 

Anonymkode: 68bb4...fb2

Her føler jeg meg truffet- liker ikke kvinner uten bh. Har aldri kommentert det -folk gjør som de vil, men kan ha sendt noen litt oppgitte blikk mot min søster hvis hun går uten bh. For meg har dette virkelig ikke noe med saueflokk eller jantelov å gjøre, men bare at jeg synes det er stygt. Synes det er sjuskete og viser lite respekt for omgivelsene. Er som å gå med slitne grå joggebukser, bare mye verre. Kanskje er min estetiske sans litt påvirket av andres syn, men vil ikke kalle det saueflokk-mentalitet men heller skikk og bruk. Og janteloven kommer i alle fall ikke inn her - jeg synes at man ved å gå uten bh nærmest gjør det motsatte av å vise seg fram, man gjør seg styggere enn man er.

Anonymkode: c4399...9b6

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikkje litt rart at halve befolkninga kan gå uten noko på overkroppen om dei vil men kvinner "må" dekka seg til ?

Føler eg må gå med BH fordi eg liker ikkje blikk 😅 Går stort sett utan heime.

Anonymkode: 8b843...699

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (38 minutter siden):

Mine pupper er så store å tunge at å gå uten iallefall en sports-bh er uaktuelt. Misunner de som kan gå uten, det høres innmari befriende ut. 

Samme problem her. Får mer vondt av å gå uten bh, enn med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontorotta skrev (1 minutt siden):

Samme problem her. Får mer vondt av å gå uten bh, enn med.

Jepp😭

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske jeg turte å gå uten, det er så mye mer behagelig. Men når det finnes folk som dømmer en bare fordi man ikke har på et plagg som ikke engang vises, så tør jeg ikke.

Menn med pupper da, er det like ille?

Anonymkode: 1fd9a...11f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

jeg har aldri lagt merke at noen andre kvinner skulle være imot at jeg ikke bruker BH. Er du sikker på at de ikke bare ser på puppene dine fordi de enten rett og slett liker pupper, eller ser de og tenker, hmm, kult, jeg kunne også gå uten bh. 
nå har jeg ikke store pupper da. Hvis du har store pupper, TS, da har jeg en tredje variant til deg, jeg tipper de tenker "oj hun der må jo ha vondt i ryggen". 

Anonymkode: 5abbf...693

Jeg tenker ikke noe av det! Jeg tenker at det ser stygt ut og at det er å blotte seg og at det virker støtende. Sorry men folk må bare godta at ikke alle har sanne grenser og tanker. 

Anonymkode: ef979...5fb

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så små pupper, at jeg trenger ikke den støtten. Brukte BH daglig fra jeg var 15 - 40 år, så sluttet jeg. Da ble jeg ufør, og trengte ikke kle meg pent til jobb. Nå bruker jeg kun BH om jeg har en tynn topp/kjole.

Av kvinneplagg, så misliker jeg BH, nylonstrømpebukser, nylonstrømper og hold-in truse. Er slank, og trenger heldigvis ikke noen hold-in plagg.

Anonymkode: 5fef7...133

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker bh bare når jeg skal ha på meg noe gjennomsiktig. Driter i folk som synes dette ikke er greit, de har ikke noe med mitt liv. Og blir de støtt får de gjorde noe med seg selv :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 35 år og har aldri prøvd å gå uten bh, det skal jeg gjøre i dag og se om noen kvinner blir sure på meg og c cupen min uten holdere

Anonymkode: a73a2...6e0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går av og til med hvite tskjorter. Har flate brystknopper så de stikker ikke ut, med mindre det er kaldt, men da tar jeg jo på meg noe over E6D94999-D8D1-4803-AAB6-15E8B3DF5DFC.gif.347f8a793b90612e52a16254a1d06917.gif 

Hvis jeg går fort, så gynger de litt opp og ned, men de er ikke større enn litt over en håndfull, hvis jeg skal forklare størrelse. (Bh-strl er noe rundt B/C).
Ingen som bryr seg særlig heldigvis 0733230C-AA81-4C31-B60F-2DCDAFC630B3.gif.397e512ac3be5311eb6567be51ca0fde.gif 

Endret av Peanut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (42 minutter siden):

Jeg tenker folk ser fordi du går med "hvit teskjorter", altså sansynligvis ganske gjennomsiktige. Det er ikke vanlig at kvinner viser frem brystene, så når du gjør det ser du uvanlig ut. Folk ser en gang ekstra når de ser noe uvanlig.

Så tror ikke det at folk ser er utryk for at de blir sinte eller at de ikke liker det. Det varierer nok fra person til person hva de tenker og overhode om de gidder å tenke på det.

Jeg er i utgangspunktet for at man skal kle seg som man vil, men tenker synlige brystvorter på kviner i et hagesenter blir lit sært. Hadde nok helt ærlig tenkt du var ganske oppmerksomhetsugen når du kler deg sånn. Selv om jeg selv kan gå uten BH, men da med mørke stofer som ikke er gjennomsiktige eller viser absolutt alt av fasong...

Vet det er en fri the nipel bevegelse på gang da, så kansje er det helt vanlig at damer går toppløs om 10 år. Men i dag fremstår det femdeles ganske spesielt synes jeg. 

Tenker det samme. Hadde t-skjorten vært mørk og ikke gjennomsiktig hadde folk neppe reagert. Bekledningen til TS virker veldig oppmerksomhetssøkende, og så blir TS liksom-furt når hun endelig får det :fnise:

Anonymkode: 3548b...7b4

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg store pupper, og går jevnlig uten BH hjemme. Med da romslige t-shirts. Men med så store pupper, så blir det veldig synlig at man går uten BH, jeg har og brystvorter som stikker ut, selv om det ikke er kaldt. Og jeg har ikke henge pupper, men de duver jo bra går jeg. Så jeg kunne aldri tenkt meg å gå uten BH ute. 

Og med en hvit t-shirt hadde jeg nok fått mye oppmerksomhet ute. 

Anonymkode: b3755...cb1

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene jeg har lagt merke til at noen går uten BH er fordi puppene henger og slenger, og det ser rett og slett veldig stygt ut (jeg har vel til gode å se pupper uten BH som er pent under genseren). Men jeg bryr meg egentlig ikke så hva folk velger å gå med får være opp til de.

Anonymkode: 2f006...275

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel fordi at de som går uten bh der brystene er veldig synlige, ikke har pene bryster som er runde og holder seg oppe. Har man sprettpupper er det ikke så synlig, og så kommer det damer uten bh som ikke har like "pene" pupper som henger og slenger, og da er det mer synlig, og da drar man alle bhløse damer over samme kam.

Hadde jeg hatt hengepupper og ønsket å gå uten bh, hadde jeg nok ment at det er fint og alle har rett til det, men det har jeg heldigvis ikke.

Anonymkode: 6dd3f...2f2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det er vel fordi at de som går uten bh der brystene er veldig synlige, ikke har pene bryster som er runde og holder seg oppe. Har man sprettpupper er det ikke så synlig, og så kommer det damer uten bh som ikke har like "pene" pupper som henger og slenger, og da er det mer synlig, og da drar man alle bhløse damer over samme kam.

Hadde jeg hatt hengepupper og ønsket å gå uten bh, hadde jeg nok ment at det er fint og alle har rett til det, men det har jeg heldigvis ikke.

Anonymkode: 6dd3f...2f2

Jeg har ikke hengepupper, men består hverken blyant eller fjernkontroll testen, men brystvortene er heldigvis plassert litt høyt så de peker framover og brystene er delvis runde og faste. Stoffet er hverken gjennomsiktig eller tettsittende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...