Gå til innhold

Hvorfor blir enkelte kvinner irritert av at man ikke bruker BH?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes det er pyton å ha på BH, det er kjøligere å gå uten, bruker i hovedsak en løs hvit t-skjorte er også behagelig å gi skuldrene en pause ( fra skulderstroppene).  Føler noen kvinners intense blikk, har bare fått en kommentar. Det var på et hagesenter, hvor ei av de som jobbet der, tittet på meg å sa «du verden».  Jeg ser jo noen tenåringsjenter går både med ekstra topp hvor den slutter rett under brystene, treningstopp, utringing osv, uten at noen ser ut til å bry seg.

Anonymkode: ece7e...0fc

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå i hva du vil.Hva folk plages av er ikke ditt problem.Free the nipple.

Anonymkode: 864f5...816

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 40 år. Har aldri gått med BH. Bortsett fra noen få ganger det ene året jeg ammet. Har aldri brydd meg om hva saueflokken og janteloven mener om det. 

Anonymkode: 68bb4...fb2

• Liker 11
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok pga gamle normer. Man er opplært til å skjule kvinnekroppen, spesielt om den ikke er attraktiv. 

Anonymkode: e2d34...0d1

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har aldri lagt merke at noen andre kvinner skulle være imot at jeg ikke bruker BH. Er du sikker på at de ikke bare ser på puppene dine fordi de enten rett og slett liker pupper, eller ser de og tenker, hmm, kult, jeg kunne også gå uten bh. 
nå har jeg ikke store pupper da. Hvis du har store pupper, TS, da har jeg en tredje variant til deg, jeg tipper de tenker "oj hun der må jo ha vondt i ryggen". 

Anonymkode: 5abbf...693

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å gå i hva du vil og så må du ta reaksjonene alt etter som de kommer. Man kan lett få uønsket oppmerksomhet når man går slik men sånn er det jo med alt.

Selv så reagerer jeg ikke på slikt, men ser jeg damer på min størrelse kropp som går med pupper fri så skal jeg innrømme at jeg synes det ser helt jævlig ut og vulgært, men slanke damer med små pupper legger jeg nesten ikke merke til en gang men det er jo ingen bevegelse der, blir noe annet når puppene hopper rundt. :P Men det er jo øyet som ser, hva jeg synes er mindre pent er ikke nødvendigvis andre sin mening. 

Men som sagt alle kan gå som de vil, finnes ingen lov mot at puppa er fri. 

Anonymkode: 666e7...33d

• Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan vet du at de er "irriterte" hvis det bare er en som har kommentert noe? De blir kanskje overrasket da, over at du med hvit t-skjorte faktisk blotter puppene dine for alle som vil se. Det er ikke vanlig at man har brystvortene på utstilling, det er sånn det er i vårt samfunn. Så ikke bli overrasket over å bli beglodd eller at noen kommenterer det.

Men du er din egen sjef over kroppen, så gå med hva du vil for min del. Jeg hadde ikke brydd meg, og hadde aldri kommentert det, med mindre voksne folk faktisk gikk nakne rundt der det finnes mindreårige unger osv. 

Anonymkode: 5d368...874

• Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg ikke om hva andre gjør, men tenker ofte på om ikke de blir kalde. Hvis jeg går uten noe på puppene fryser de, det er skikkelig ubehagelig. Får vondt i brystvortene. Men jeg slutta med vanlig stroppe-bh med spiler under covid. Nå bruker jeg utelukkende sports-bh.

Anonymkode: e3113...bb6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Bryr meg ikke om hva andre gjør, men tenker ofte på om ikke de blir kalde. Hvis jeg går uten noe på puppene fryser de, det er skikkelig ubehagelig. Får vondt i brystvortene. Men jeg slutta med vanlig stroppe-bh med spiler under covid. Nå bruker jeg utelukkende sports-bh.

Anonymkode: e3113...bb6

samme her. To klesplagg er blitt borte for meg under covid, det er bh og jeans. Jeg klarer ikke å gå tilbake. 😅

Anonymkode: 5abbf...693

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går aldri noe sted uten BH selv, jeg synes det er ubehagelig å gå uten. Jeg tror jeg sjelden legger merke til hva andre gjør likevel? Uansett synes jeg det må være opp til hver enkelt hva de trives med, andre har da ikke noe med det? 
Alle vet at det er pupper under der, liksom, hvorfor mystifisere det så veldig?

Endret av Kålrota
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine pupper er så store å tunge at å gå uten iallefall en sports-bh er uaktuelt. Misunner de som kan gå uten, det høres innmari befriende ut. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell på å gå uten bh og å bruke treningstopp der det som regel er lagt inn padding/støtte. 
For mange er det heller ikke kjøligere, fordi nettopp bh-en bidrar til å løfte slik at man slipper svette og sopp i huden mellom pupp og ribbein. De med silikonpupper har jo ikke det problemet, og har i tillegg to nøyaktig like pupper. 
Flash i vei for min del, men som med flere vil jeg synes det er litt for mye. Det handler ikke bare om å skjule kvinnekroppen, men akkurat det stedet som de fleste forbinder med sex og amming rett i fjeset på butikken tror jeg de fleste reagerer på. 

Anonymkode: f1efb...009

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan altså ikke velge om pupper og kjønnsorganer blir ansett som seksuelt eller ikke. Det er tilknyttet seksualitet. 

Ser andre at noen bjuder på, og viser puppene, så anser de det som seksualiserende. For Gods sake, men får ofte ereksjon av å se pupper og brystvorter, SELVFØLGELIG er det da seksuelt.

Anonymkode: 4c94e...ab0

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det har med eget selvbilde å gjøre. Jeg tror mange kjenner på en misunnelse over at de selv ikke kan gå uten bh uten at puppene henger.

Slipp villdyrene fri!

Anonymkode: 971ad...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir de? Aldri lagt merke til. Og jeg bruker omtrent aldri bh.

Hvis man derimot går og vifter med puppene eller de synes gjennom skjorta, og kanskje i tillegg er de ekstra svære, så er det jo ikke så hyggelig å få dem midt i sveisen. Kan tyde på et oppmerksomhetsbehov, og det er alltid litt irriterende. 

Det er ikke puppene som er plagsomme, det er menneskene.

Anonymkode: cd38d...d7e

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (7 minutter siden):

Mine pupper er så store å tunge at å gå uten iallefall en sports-bh er uaktuelt. Misunner de som kan gå uten, det høres innmari befriende ut. 

Jo, men mine er også store å tunge, men synes likevel det er mer behagelig å gå uten, i alle fall nå som det over 20 grader. Må bare være litt forsiktig med taktfast gange så de ikke begynner med pendelbeveglse på egenhand.  Uansett t-skjorta er ganske romslig. Har i alle fall ikke lyst til å slutte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenker folk ser fordi du går med "hvit teskjorter", altså sansynligvis ganske gjennomsiktige. Det er ikke vanlig at kvinner viser frem brystene, så når du gjør det ser du uvanlig ut. Folk ser en gang ekstra når de ser noe uvanlig.

Så tror ikke det at folk ser er utryk for at de blir sinte eller at de ikke liker det. Det varierer nok fra person til person hva de tenker og overhode om de gidder å tenke på det.

Jeg er i utgangspunktet for at man skal kle seg som man vil, men tenker synlige brystvorter på kviner i et hagesenter blir lit sært. Hadde nok helt ærlig tenkt du var ganske oppmerksomhetsugen når du kler deg sånn. Selv om jeg selv kan gå uten BH, men da med mørke stofer som ikke er gjennomsiktige eller viser absolutt alt av fasong...

Vet det er en fri the nipel bevegelse på gang da, så kansje er det helt vanlig at damer går toppløs om 10 år. Men i dag fremstår det femdeles ganske spesielt synes jeg. 

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Blir de? Aldri lagt merke til. Og jeg bruker omtrent aldri bh.

Hvis man derimot går og vifter med puppene eller de synes gjennom skjorta, og kanskje i tillegg er de ekstra svære, så er det jo ikke så hyggelig å få dem midt i sveisen. Kan tyde på et oppmerksomhetsbehov, og det er alltid litt irriterende. 

Det er ikke puppene som er plagsomme, det er menneskene.

Anonymkode: cd38d...d7e

Synes ikke størrelsen burde ha noe å si, for min del er det ikke for å få oppmerksomhet, men fordi det er behagelig. Ei venninne sier at hun ikke skjønner at jeg ikke får  vondt i nakken og ryggen av å gå uten, men jeg opplever det motsatte. For aldri vondt i verken ryggen eller skuldre når jeg går uten.

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jeg irritert? Nei.

Tenker jeg det er blodharry og vulgært? Jepp. 

Anonymkode: 0f664...685

• Liker 39
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk blir vel ikke irritert av det? Jeg går aldri med BH selv, men jeg bruker for det meste kjoler eller andre klær hvor det ikke synes så godt. Har heller ikke veldig store pupper. Men hvis man kommer med en trang hvit tskjorte med svære tunge pupper så ser det jo litt … harry ut. Jeg hadde sikkert også tittet en ekstra gang, rett og slett fordi jeg tenker at det ser stygt ut. På samme måte som at jeg titter hvis noen går med en genser med store tomatsausflekker eller et hår som ser ut som et kråkereir. Det bare tar seg liksom ikke helt ut å gå rundt sånn i det offentlige rom. 

Anonymkode: e64e5...088

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...