Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et ekstra huslån pga jeg tapte all egenkapitalen min etter samboerskap. Ila 1 år har jeg nedbetalt halvparten av det ekstra huslånet. Jeg har hele tiden tenkt at jeg bør betale ned det lånet å bli kvitt det så fort jeg klarer. Jeg har husbank lån også som jeg har avdragsfritt på fra jeg kjøpte huset. Der vil bli 3 års avdragsfritt. Jeg har nå 50.000 jeg skal bruke til å betale inn ekstra på lån å vurderer betale de inn på husbank lånet istedenfor det ekstra huslånet i min bank.  Tenker siden at det blir mer å betale per mnd på husbanklånet når perioden for avdragsfritt er over til neste år.  Hva tenker dere er smartes å gjøre for min del? Det er høyere rente på lånet i min bank, men samtidig er det ikke snakk om mer enn 399.000 igjen på lånet som jeg også er avdeagsfritt. Jeg har betalt ned 200.000 på det bare i år.

Anonymkode: 96fd4...ada

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lånet med høyest rente bør få de 50 000 innbetalt.

Det blir på en måte Snøballmetoden, betal de dyreste og minste lånene først, og gå så videre til den neste på listen osv. Selv om du bare har to lån, følg samme prinsippet. Du kan google snowball method eller snøballmetoden.

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (36 minutter siden):

Lånet med høyest rente bør få de 50 000 innbetalt.

Det blir på en måte Snøballmetoden, betal de dyreste og minste lånene først, og gå så videre til den neste på listen osv. Selv om du bare har to lån, følg samme prinsippet. Du kan google snowball method eller snøballmetoden.

Takk for tips.🙏🏻 Det blir på en måte samme type lån altså 1 huslån bare i 2 ulike banker,  snøballmetoden er kanskje ikke helt riktig her, men jeg skjønner prinsippet. Jeg tenker også frem i tid ang betale mer per mnd på det største huslånet. Jeg er aleinemor også. Tor jeg  skal høre med kunderådgiveren min i banken før jeg bestemmer meg.

Anonymkode: 96fd4...ada

Gjest Bromance
Skrevet

Betal alltid på det lånet med høyest rente først. Alternativet måtte vært hvis det andre lånet blir helt borte med innbetalingen, da kan det være greit å betale inn på det, selv om man totalt taper penger på å gjøre det slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...