AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #1 Skrevet 15. mai 2024 Nordmenn er jo kjent for å ha en dårlig forhold til alkohol. En undersøkelse gjennomført av Respons Analyse på vegne av alkoholvettorganisasjonen Av-og-til, viser at 51 prosent mener alkohol tar for mye plass på 17. mai. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/5E0kJb/undersoekelse-mange-synes-dagen-har-blitt-for-alkoholmarinert Anonymkode: 3e2fc...806
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #2 Skrevet 15. mai 2024 https://www.dagsavisen.no/nyheter/2024/05/14/fyllekaos-pa-17-mai-i-fjor-bunader-med-blod-og-oppkast-matte-klippes-opp-pa-grunn-av-skader/ Men i fjor ble de frivillige i hjelpekorpset kastet ut i det reneste haraball. Seniorrådgiver for førstehjelp i Røde Kors, Einar Irjan Ananiassen, beskriver hvordan de fra første stund måtte ta hånd om stupfulle ungdommer og voksne. Anonymkode: 3e2fc...806
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #3 Skrevet 15. mai 2024 Ok. Hva var spørsmålet ditt? Anonymkode: 289ac...2f8
Angelheart2 Skrevet 16. mai 2024 #4 Skrevet 16. mai 2024 Jeg må innrømme at jeg har aldri tenkt på 17.mai som en alkohol-dag. Joda, jeg vet at enkelte har champagne-frokost, men da har det i de tilfellene jeg har vært borti, vært snakk om ett glass med bobler, ikke å bøtte nedpå ei hel flaske. I fjor var vi i Oslo for første gang på 17.mai og jeg ble helt sjokkert over å oppdage all fylla. Det var smågutter i 14-15-årsalderen som vaset rundt på Aker Brygge med klirrende sekker og plastposer, mellom hordene av pappagutter som sto i kø for å komme inn på Lekteren, allerede lenge før barnetoget var slutt. Lurer på om dette kan være et byfenomen, for jeg har i mine over 50 år her på kloden aldri opplevd fyll på 17.mai i denne graden. Men kanskje jeg bare er blind og naiv?
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2024 #5 Skrevet 16. mai 2024 Fra jeg var 20 - 30 var det gjerne fest hele dagen. Startet med champagnefrokost med venner og venners venner, ut på byen på ettermiddagen og holdt på til rundt midnatt. Full fest hele dagen. Vi var gjerne 20 - 30 stk. Så fikk vi barn, og da var det slutt på det 🙂. Anonymkode: 5a77b...0fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå