Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 10. februar 2006 #1 Skrevet 10. februar 2006 jeg er ingen kokk, og har ikke noe lyst å lage gourmet mat. mine gjester er heller ingen feinschmeckere, men jeg ønsker å servere noe annet enn potetgull liksom....gode tips?
Arkana Skrevet 10. februar 2006 #2 Skrevet 10. februar 2006 * Forskjellige grønnsaker og tortillachips med forskjellige typer dip (gjerne noe litt spennende som bønnedip, ostedip, tahinidip, ristet hvitløksdip osv) * En god nøttemix (bruk alle typer nøtter du liker og rist dem i ovn ved 180 grader i 10 minutter). Bland litt olje/smeltet smør med cayennepepper, salt, brunt sukker, malt spisskummen og malt koriander og rør det inn i nøttene straks de er ute av ovnen. * Jalapeñopoppers * Deviled eggs * Tykke skiver av spekepølse/spekeskinke stikkes på pinne/tannpirker sammen med osteterning og reddik eller drue. * Frityrstekte kikerter (la kikerter ligge i bløt over natten, la renne godt av og tørk godt. Frityrstek 3 minutter, la renne av på papir og frityrstek 3 minutter til. Dryss med litt salt blandet med cayennepepper og paprikapulver). * Bruschetta (F.eks. med oliven/avocado-røre, tomat/basilikum, bakte grønnsaker/mozzarella, auberginemos o.l.) * Samosa, piroger e.l.
Gjest StoreSky Skrevet 10. februar 2006 #3 Skrevet 10. februar 2006 Er arkana kokk, eller bare ualminnelig kreativ hobby-kokk???
Arkana Skrevet 10. februar 2006 #4 Skrevet 10. februar 2006 Er arkana kokk, eller bare ualminnelig kreativ hobby-kokk??? ← Jeg er ikke utdannet kokk nei (har valgt en ganske annen vei i livet), bare veldig glad i å lage (og spise ) mat.
ringblomst Skrevet 12. februar 2006 #7 Skrevet 12. februar 2006 Synes det er godt med tapenader, godt brød og kjekstyper. Er også godt med pariserloff-skiver med grillet chevre på.
Gjest gjerst Skrevet 13. februar 2006 #8 Skrevet 13. februar 2006 meg som er trådstarteren...øhh må vel innrømme at jeg er på utkikk etter enklere ting, som til og med lille meg kan lage, noe a la salater eller noe...
Gjest Tyr Skrevet 14. februar 2006 #9 Skrevet 14. februar 2006 -og så er hun litt fransk, må vite ← Er du litt fransk, søster Til tråstarter, klart du kan lage en salat. Hva med en salat med kylling, pasta og grønnsaker. Sammen med rømme dressing og noen gode rundstykker,,, deilig mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå