Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker med dette bare å lufte tankene. Jeg har 3 fantstiske barn på 13, 10 og 9 måneder. 
jeg fikk time til innsetting av spiral neste uke, og mensen skulle kommer på fredag. Jeg kjente med en gang at noe var «off», tok en test som er positiv. 

Vi var ikke klare for en ny baby nå ( usikker på om vi skal ha en nr 4 i det hele tatt). Min umiddelbare reaksjon var gråt og frustrasjon. Samboeren min vil ikke mene så mye, han ønsker bare å støtte meg uansett hva jeg velger. Jeg er redd for å prate med mine venninner om dette, for mange av dem prøver og har prøvd i lang tid uten hell. 

Jeg har bestilt time til abort, men jeg klarer ikke helt å falle til ro.

Dette er tanker jeg har gjort meg om hvorfor det ikke er rett tidspunk  

- Jeg ble så sliten og klarte ikke å gjøre noen ting da jeg gikk gravid med sistemann. Jeg er redd det vil bli slik nå også, men må da forholde meg til en baby på 1,5 år 

-jeg har akkurat blitt utredet for ADHD og hadde håpet på å kunne begynne med medisiner for en enklere hverdag. 
Dette må opplagt vente da

-baby i slutten av januar, vi har ikke råd til å ta ulønnet permisjon. Vi har også veldig lite familie som kan hjelpe 

- jeg er redd de eldste barna ikke føler seg ivaretatt. De bor hos oss annenhver uke, jeg er redd de vil føle seg «byttet ut» selv om de har gitt uttrykk for at de ønsker fler søsken

- økonomisk: bytte bil, fler barnehageregninger, utstyr osv

-vi pusser opp huset, og har måttet ta en pause da minstemann kom 

dette er noe jeg tenker på. 
likevel klarer jeg ikke gi slipp på følelsen at det hadde vært fint med en til.

Jeg forstår for mange at dette kan virke egoistisk, jeg trenger ikke lange hatmeldinger fra dere som mener at dette er helt bak mål, jeg trenger rett og slett bare en mulighet til å lufte tankene mine da jeg føler meg veldig alene.  

Anonymkode: a858c...7c0

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har vært uheldig å sånt kan skje. Personlig er ikke jeg fan av abort, samtidig så tenker jeg du må finne ut om dere har tid og økonomi til en til. Om du har psyke til å ta abort osv, men valget er det bare du/ dere som kan ta. Lykke til 💐

Anonymkode: ff197...979

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker her må du følge magefølelsen og deg selv. Du har allerede bestilt time - behold den, kjenn på det, tenk og føl på det. Aborten er ikke gjort før den er gjort. Snakk med de på sykehuset om du trenger det. Din kropp, ditt valg ❤️ 

Anonymkode: f929f...be5

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Søk opp amathea. De er veldig gode. Jeg snakket med en i amathea i forbindelse med spontanabort som var veldig sårt, og synes det var en utrolig fin støttesamtale. De jobber også med de som er gravid og usikker.

Anonymkode: 2e560...f28

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samboer stiller opp ekstra under graviditet om det er behov. Juster ned forventninger og ta deg lov til å hvile med god samvittighet. Far skal snart i permisjon og barnet snart i barnehage. Da har du dagtid og slappe av på.

snakk med legen, finnes det alternativer. Ev kan det vente.

finnes det ingen barnehage som har oppstart utover høsten. Det hadde de hos oss. Startet fra august-desember. Ev kan situasjonen deres være annerledes, kanskje du er sykemeldt en periode for oppstart av medisiner osv. har du en del ferie igjen for årene du har vært i permisjon som du kan ta ut?

søsken klarer seg, det finner dere ut av

må dere ha ny bil med en gang, eller kan dete endre vaner med bruk av bilen?

huset er allerede utsatt og dere bor i det, så klarer en runde til

lykke til med valget ☺️

Anonymkode: 566b1...68e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...