AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #1 Skrevet 14. mai 2024 Jeg er bonusmor og har vært det 9 år, men kjenner ikke mitt barns mor noe særlig da jeg kun har møtt henne et par ganger, og har aldri tenkt noe særlig negativt om henne, selv om samboer har hatt sine "kamper" med henne. Tidligere i vinter skadet samboer seg stygt i en motorsykkelulykke, og det var usikkert et døgn om han kom til å overleve, men det gjorde han og han har blitt nesten helt bra🥰 Han var innlagt på sykehuset og vi besøkte han daglig, både jeg, barnet og farens familie. En dag forteller min svoger meg, at moren har ringt han og sagt hun er redd for at hvis faren dør så kommer jeg til å nekte barnet å få noe som helst etter faren! Min svoger hadde sagt til henne at det kom jeg ikke til å gjøre, og at hun kunne ta det helt med ro. Min svoger fortalte meg dette, og jeg ble veldig overrasket og lei meg for at moren trodde det verste om meg. Jeg ringte henne og spurte hvorfor hun trodde slike meningsløse ting om meg, og da svarte hun at det var min svoger som hadde sagt til henne at jeg skulle ta alt selv, og at barnet ikke skulle få noe hvis faren døde. Dette trodde jeg ikke noe på, da min svoger er en kjernekar, er ansatt som organist og har ingen grunn til å plutselig begynne å dikte opp historier om meg til moren. Etter denne episoden forandret jeg totalt syn på moren, og skjønner nå at hun er ute etter drama og at hun misliker meg. Hun har én gang etter dette også sagt til svoger at hun tror jeg ikke er glad i barnet hennes, og at jeg later som om jeg liker barnet hennes for å få være med faren. Jeg har fått helt bismak for denne damen og ønsker ikke å se damen igjen hvis jeg ikke må, men det er kanskje det hun håper på? Hvorfor begynner slike damer å bråke etter mange år? Er det psykiske diagnoser? Jeg bare spør for jeg er sjokkert over hvor ondskapsfulle damer kan være mot hverandre. Anonymkode: 74fe3...100 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #2 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg er bonusmor og har vært det 9 år, men kjenner ikke mitt barns mor noe særlig da jeg kun har møtt henne et par ganger, og har aldri tenkt noe særlig negativt om henne, selv om samboer har hatt sine "kamper" med henne. Tidligere i vinter skadet samboer seg stygt i en motorsykkelulykke, og det var usikkert et døgn om han kom til å overleve, men det gjorde han og han har blitt nesten helt bra🥰 Han var innlagt på sykehuset og vi besøkte han daglig, både jeg, barnet og farens familie. En dag forteller min svoger meg, at moren har ringt han og sagt hun er redd for at hvis faren dør så kommer jeg til å nekte barnet å få noe som helst etter faren! Min svoger hadde sagt til henne at det kom jeg ikke til å gjøre, og at hun kunne ta det helt med ro. Min svoger fortalte meg dette, og jeg ble veldig overrasket og lei meg for at moren trodde det verste om meg. Jeg ringte henne og spurte hvorfor hun trodde slike meningsløse ting om meg, og da svarte hun at det var min svoger som hadde sagt til henne at jeg skulle ta alt selv, og at barnet ikke skulle få noe hvis faren døde. Dette trodde jeg ikke noe på, da min svoger er en kjernekar, er ansatt som organist og har ingen grunn til å plutselig begynne å dikte opp historier om meg til moren. Etter denne episoden forandret jeg totalt syn på moren, og skjønner nå at hun er ute etter drama og at hun misliker meg. Hun har én gang etter dette også sagt til svoger at hun tror jeg ikke er glad i barnet hennes, og at jeg later som om jeg liker barnet hennes for å få være med faren. Jeg har fått helt bismak for denne damen og ønsker ikke å se damen igjen hvis jeg ikke må, men det er kanskje det hun håper på? Hvorfor begynner slike damer å bråke etter mange år? Er det psykiske diagnoser? Jeg bare spør for jeg er sjokkert over hvor ondskapsfulle damer kan være mot hverandre. Anonymkode: 74fe3...100 Ingen kan nekte barn arv. Det er lover på dette området som må følges. Anbefaler livsforsikring dersom far skulle gå bort. Da slipper du å måtte selge felles bolig for at barnet skal få sin del av arv. Da betaler forsikringsselskapet arven til barnet - kun et lite tips. Anonymkode: 059fa...02d 4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #3 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ingen kan nekte barn arv. Det er lover på dette området som må følges. Anbefaler livsforsikring dersom far skulle gå bort. Da slipper du å måtte selge felles bolig for at barnet skal få sin del av arv. Da betaler forsikringsselskapet arven til barnet - kun et lite tips. Anonymkode: 059fa...02d Ja vi har snakket om det nå etter at han skadet seg. Men at moren får slike tanker om meg er jo ikke normalt? Jeg har jo aldri gjort henne noe galt eller sagt noe negativt til henne, og behandlet hennes barn som om det var mitt barn. Blir så skuffet og dette har ødelagt vårt "forhold" for all tid, for nå har hun vist sitt sanne jeg og jeg tror på alt min samboer har sagt om henne som ikke har vært positivt. Tidligere tok jeg henne litt i forsvar hvis han var irritert på henne pga dårlig samarbeid eller lignende. Ts Anonymkode: 74fe3...100 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #4 Skrevet 14. mai 2024 Jeg har vært i barnefordeligssak der jeg la til grunn at stemor har mange gode egenskaper som veier opp for fars dårlige. Det talte for 50/50. Anonymkode: fb38a...a50 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #5 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har vært i barnefordeligssak der jeg la til grunn at stemor har mange gode egenskaper som veier opp for fars dårlige. Det talte for 50/50. Anonymkode: fb38a...a50 Veldig bra gjort av deg😇 Ts Anonymkode: 74fe3...100
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #6 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja vi har snakket om det nå etter at han skadet seg. Men at moren får slike tanker om meg er jo ikke normalt? Jeg har jo aldri gjort henne noe galt eller sagt noe negativt til henne, og behandlet hennes barn som om det var mitt barn. Blir så skuffet og dette har ødelagt vårt "forhold" for all tid, for nå har hun vist sitt sanne jeg og jeg tror på alt min samboer har sagt om henne som ikke har vært positivt. Tidligere tok jeg henne litt i forsvar hvis han var irritert på henne pga dårlig samarbeid eller lignende. Ts Anonymkode: 74fe3...100 Om du ikke visste hennes sanne jeg så har han jo løyet? Anonymkode: fb38a...a50
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #7 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Veldig bra gjort av deg😇 Ts Anonymkode: 74fe3...100 I VÅR sak. Ikke din. Anonymkode: fb38a...a50
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #8 Skrevet 14. mai 2024 Jeg tror grunnen til at noen tar av, er frykt. Frykten for å bli erstattet. Frykten for å bli mindre viktig enn stemor. Og frykten for at barna nå bli mindre viktige. vi har jo alle hørt de historiene. Og er ikke det naturlig å temme litt sånn da?!! Men så må man jo heve seg over egne tanker og samhandle til det beste for barna Men som svar på ditt spørsmål tror jeg frykt Anonymkode: de7c9...9f5 3 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #9 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Veldig bra gjort av deg😇 Ts Anonymkode: 74fe3...100 Hvorfor ønsker du fars dårlige egenskaper? Det er en balanse som gikk til shit da stemor fikk barn med far. Far har modnet mye da. Anonymkode: fb38a...a50
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #10 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tror grunnen til at noen tar av, er frykt. Frykten for å bli erstattet. Frykten for å bli mindre viktig enn stemor. Og frykten for at barna nå bli mindre viktige. vi har jo alle hørt de historiene. Og er ikke det naturlig å temme litt sånn da?!! Men så må man jo heve seg over egne tanker og samhandle til det beste for barna Men som svar på ditt spørsmål tror jeg frykt Anonymkode: de7c9...9f5 Du katsja meg litt i starten, og resten et svada. Barn trenger sine foreldre aller mest. At partnerene videre fungerer er gull❤️ Anonymkode: fb38a...a50
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #11 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Om du ikke visste hennes sanne jeg så har han jo løyet? Anonymkode: AnonymBruker skrev (5 minutter siden): I VÅR sak. Ikke din. Anonymkode: fb38a...a50 Ja jeg skjønte at det gjaldt din/deres sak. Ts Anonymkode: 74fe3...100 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #12 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor ønsker du fars dårlige egenskaper? Det er en balanse som gikk til shit da stemor fikk barn med far. Far har modnet mye da. Anonymkode: fb38a...a50 Nå skjønner jeg ikke hva du spør om? Mulig jeg har misforstått? ts Anonymkode: 74fe3...100
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #13 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg tror grunnen til at noen tar av, er frykt. Frykten for å bli erstattet. Frykten for å bli mindre viktig enn stemor. Og frykten for at barna nå bli mindre viktige. vi har jo alle hørt de historiene. Og er ikke det naturlig å temme litt sånn da?!! Men så må man jo heve seg over egne tanker og samhandle til det beste for barna Men som svar på ditt spørsmål tror jeg frykt Anonymkode: de7c9...9f5 Med det er jo helt koko å begynne å dikte opp historier og skylde på andre, og sette folk opp mot hverandre? Jeg og svoger har et veldig godt forhold så kanskje hun håpet på å ødelegge det.🤨 Ts Anonymkode: 74fe3...100
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #14 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Om du ikke visste hennes sanne jeg så har han jo løyet? Anonymkode: fb38a...a50 Han har ikke løyet om noe som helst. Han har jo fortalt hvorfor deres forhold ikke fungerte, og klaget over henne når hun har vært litt vanskelig mtp samvær og lignende, men jeg har tenkt at dette er vanlig når to ulike ekser skal samarbeide om barn. Ts Anonymkode: 74fe3...100
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #15 Skrevet 14. mai 2024 Frykten for å bli erstattet, miste kontroll og at eksmannen har gått videre. Jeg er stemor til 2 med forskjellige mødre. Det er ikke for pyser å være i den rollen, damn if you do, damn if you dont. Det er som å være minerydder med bind for øynene… i din sak så er det vel det at barnet må dele med deg hvis far går bort, om du ikke hadde vært der hadde det arvet alt. Kynisk tankegang men sånn tror jeg det er. Du blir et problem. Anonymkode: c72af...0de 3 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #16 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Frykten for å bli erstattet, miste kontroll og at eksmannen har gått videre. Jeg er stemor til 2 med forskjellige mødre. Det er ikke for pyser å være i den rollen, damn if you do, damn if you dont. Det er som å være minerydder med bind for øynene… i din sak så er det vel det at barnet må dele med deg hvis far går bort, om du ikke hadde vært der hadde det arvet alt. Kynisk tankegang men sånn tror jeg det er. Du blir et problem. Anonymkode: c72af...0de Moren har gått videre hun også med ny mann og bonusbarn. Det er vel ikke normalt at mødre blir sånn mot bonusmødre? Ts Anonymkode: 74fe3...100
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #17 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Moren har gått videre hun også med ny mann og bonusbarn. Det er vel ikke normalt at mødre blir sånn mot bonusmødre? Ts Anonymkode: 74fe3...100 Jeg skjønner egentlig ikke at du hisser deg sånn opp over dette. Ja vel, så har hun og svogeren snakket om dette, og hun har ytret at hun frykter at du vil hente ut mer verdier osv. Det er faktisk ganske vanlig at folk kan forandre seg når det kommer til penger, dessverre. Men, uansett, så er det bare å ta det med ro om hun ikke har noe rett i det hun frykter? Du trenger vel ikke ha mer med henne å gjøre enn det helt nødvendige. Samboeren din har vel heller ikke det beste forholdet til henne, ettersom jeg forstår. Du kjenner ikke dama, og jeg ville ikke ha dømt henne på bakgrunn i ting kjæresten din forteller. Han vil naturligvis fremstille det som at han er rene guden, mens hun er helt "gal". Jeg ser jo at du også kjører på med psykiske problemer og lignende, bare fordi hun har sladret noe om deg til svogeren. Sånt bør du holde deg for god til. Anonymkode: ae158...2e4 7 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #18 Skrevet 15. mai 2024 Nå lager du drama, misliker henne, tenker negativt og generaliserer veldig ("mødre" og "slike damer"). Om ikke svogeren vrir på sannheten, sladrer han i hvertfall, og blander seg inn i noe han ikke har noe med. Kanskje er hun "en slik ondskspsfull dame", men hva så? Dere har nesten ikke kontakt, hva skulle det komme godt ut av å ringe henne? Be svoger ligge langt unna og slutte med sladder. Anonymkode: a7bc1...3b4 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #19 Skrevet 15. mai 2024 Det handler vel innerst inne om at det er mange følelser rundt bruddet, og det at ens eks er gått videre. Det er jo ikke slik at dersom man føler dette så vil man ha eksen tilbake. Men for mange er det en såret stolthet/ego. Og den beste måten å legitimere negative følelser overfor noen, er å tilskrive vedkommende negative egenskaper. Hun «vil» kanskje at du skal være på en viss måte, slik at det ligger naturlig for henne (og andre) å mislike deg. Min mann har vært gift før og har to særkullsbarn, og hans eks har sagt mye stygt om meg. Jeg har aldri truffet henne og aldri gjort henne noe, så det er heller ingenting hun kan «ta» meg på, så det går i ting som «den jævla nye kona di» eller «den bitchen», altså uspesifikke ting 😅 I deres tilfelle var det hun som ba om skilsmisse, som gjør det hele ekstra absurd for meg. Anonymkode: dbfd7...752 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #20 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg skjønner egentlig ikke at du hisser deg sånn opp over dette. Ja vel, så har hun og svogeren snakket om dette, og hun har ytret at hun frykter at du vil hente ut mer verdier osv. Det er faktisk ganske vanlig at folk kan forandre seg når det kommer til penger, dessverre. Men, uansett, så er det bare å ta det med ro om hun ikke har noe rett i det hun frykter? Du trenger vel ikke ha mer med henne å gjøre enn det helt nødvendige. Samboeren din har vel heller ikke det beste forholdet til henne, ettersom jeg forstår. Du kjenner ikke dama, og jeg ville ikke ha dømt henne på bakgrunn i ting kjæresten din forteller. Han vil naturligvis fremstille det som at han er rene guden, mens hun er helt "gal". Jeg ser jo at du også kjører på med psykiske problemer og lignende, bare fordi hun har sladret noe om deg til svogeren. Sånt bør du holde deg for god til. Anonymkode: ae158...2e4 Synes du at det er normalt å begynne å baksnakke i en situasjon som det jeg/hans familie var i? Samboer lå på intensiven og vi visste ikke om han kom til å leve det meste døgnet. Jeg, hans bror og foreldre sitter på sykehuset, og er helt på randen. Hva gjør moren? Jo hun ringer til min svoger mens han er på sykehuset og sier rett ut ;"jeg er redd Kari skal nekte barnet mitt det hen har rett på, slik at hen ikke får noe hvis faren dør nå"! Det er veldig upassende og stygt gjort å si noe sånt uten belegg for det. En uke senere ringer hun igjen til svoger og sier:" Jeg er sikker på at Kari later som om hun liker barnet mitt, kun for å få være med faren". I min verden er man ikke helt i vater for å gjøre noe slikt, og det er jo grobunn for konflikter. Hun kunne spurt meg rett ut, hvis hun var så bekymret. Min svoger hadde svart henne med to setninger og avsluttet samtalene, fortalte han. Ts Anonymkode: 74fe3...100 2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå