Gå til innhold

Har resept på Alimemazin Evolan, Apoteket ga meg Alimemazin Orifarm..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leser i Felleskatalogen at disse har forskjellige produksjonsland. Jeg spurte om medisinen hadde endret utseendet på pakningen - og fikk til svar at det hadde den..men det stemmer jo ikke? Det er jo en annen produsent på den jeg har fått. 
Jeg har brukt medisinen i flere år, og har god effekt av den..ønsker ikke å bytte til en annen. 

Hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: 4ef99...286

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjellig produsent. Innholdet er det samme. Derfor synonympreparat. Synonyn =lik

Anonymkode: 2c41a...fe2

• Liker 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Annen produsent ja, men samme virkestoff.

Anonymkode: 86993...157

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg er klar over at det er samme virkestoff, men jeg vil ha den jeg alltid har brukt. Jeg reagerer veldig på medisiner, og har endelig funnet noe jeg ikke reagerer på.

Blir også provosert over at den ansatte sa at det var nøyaktig det samme jeg har hatt tidligere - priodusenten har bare byttet pakke..det stemmer jo ikke. 
Det er misvisende informasjon til kunden. 
Kan jeg gå tilbake og klage? Jeg ba ikke om synonpreparat..jeg ba om det jeg hadde på resepten min. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, jeg er klar over at det er samme virkestoff, men jeg vil ha den jeg alltid har brukt. Jeg reagerer veldig på medisiner, og har endelig funnet noe jeg ikke reagerer på.

Blir også provosert over at den ansatte sa at det var nøyaktig det samme jeg har hatt tidligere - priodusenten har bare byttet pakke..det stemmer jo ikke. 
Det er misvisende informasjon til kunden. 
Kan jeg gå tilbake og klage? Jeg ba ikke om synonpreparat..jeg ba om det jeg hadde på resepten min. 

Du kan gå tilbake men da må du være forberedt på at du må betale mer.

Anonymkode: 05a84...ced

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får bestandig spørsmål om jeg vil ha et billigere alternativ jeg. Fikk du ikke det?

Anonymkode: 95ae4...fdf

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Snakk om å lage problemer…….

Anonymkode: 24015...d78

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg får bestandig spørsmål om jeg vil ha et billigere alternativ jeg. Fikk du ikke det?

Anonymkode: 95ae4...fdf

Nei, det gjorde jeg ikke. Hadde jeg fått det, hadde jeg selvfølgelig sagt nei - som jeg alltid gjør. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Snakk om å lage problemer…….

Anonymkode: 24015...d78

Helt ok at den butikkansatte lyver for deg? Ok.

• Liker 5
Skrevet

Da går du tilbake. Verre er det ikke.

• Liker 2
Gjest jegerrinne
Skrevet

Hvis du ikke vil ha annet må du be om å få det på resepten men må da betale mellomlegget.  Eller så må lege krysse av at en ikke ska ha synonym

AnonymBruker
Skrevet

Å gud, minner meg om en tidligere pasient. Jeg gir metoprolol,  hun sier dette er ikke selo zok.

"Det er det sa..."

"JEG VIL HA SELO ZOKKEN MIN"

anyways

Anonymkode: d22de...b9c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke apoteket sin feil hvis legen ikke har spesifisert i resepten at du ikke kan ha generisk bytte grunnet allergi.

Anonymkode: cdd16...134

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om den er uåpnet kan du nok gå tilbake og forklare problemet. Mulig de lokalt på det apoteket kan notere i systemet at du ikke ønsker synonym preparater på akkurat denne. 

Anonymkode: 67d66...8f3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Å gud, minner meg om en tidligere pasient. Jeg gir metoprolol,  hun sier dette er ikke selo zok.

"Det er det sa..."

"JEG VIL HA SELO ZOKKEN MIN"

anyways

Det er ulovlig å utgi seg for å være helsepersonell..spesielt når man ikke er det.

anyways

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Det er ulovlig å utgi seg for å være helsepersonell..spesielt når man ikke er det.

anyways

AnonymBruker
Skrevet

Her har du bommet litt:
Du skulle vært på apoteket, ikke KG.

Anonymkode: 5ad67...c2f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo det samme…men ulike fabrikanter. Merker du forskjell så sitter det stort sett i hodet ditt

Anonymkode: 0a820...cbb

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

anyways

En farmasøyt og apotektekniker er helsepersonell. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er merkelig at en farmasøyt eller apotektekniker skulle lyve. Kan det hende at det var denne du fikk forrige gang også, du har bare ikke lagt merke til det? Det forklarer ordbruken hennes.

Anonymkode: c4fbc...cf0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...