Gå til innhold

Kvinner: De rette lederne for en bedre verden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Transkvinner ville mest sannsynlig tatt over hele greiene, de er jo biologiske menn, og verden styres i hovedsak av menn. 
Transkvinner er transkvinner og kvinner er kvinner. Jeg er ikke en ciskvinne for faen, jeg er en ekte kvinne.

Anonymkode: 7b456...32b

Du høres ut som rasister på begynnelsen av 1900-tallet:

«Jeg er ikke en hvit kvinne for faen, jeg er en ekte kvinne!»

Anonymkode: 0fb71...e02

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker said:

Du høres ut som rasister på begynnelsen av 1900-tallet:

«Jeg er ikke en hvit kvinne for faen, jeg er en ekte kvinne!»

Wow. Du virker jo helt fjern. Er du transkvinne/mann selv? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-7667033/Queens-gone-war-kings-centuries-historic-study-finds.html

Kvinner håndterer ikke makt, de er for følelsesdrevet.

Anonymkode: 53824...74e

Tviler på den artikkelen der er så veldig relevant for dagens ledere. Det er også hevet over enhver tvil at menn er mer styrt av følelser enn kvinner. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Wow. Du virker jo helt fjern. Er du transkvinne/mann selv? 

Nei, jeg er en ciskvinne (ikke at det er relevant).

Les en historiebok, så vil du se at akkurat samme retorikk ble brukt mot svarte kvinner på 1900-tallet. Svarte kvinner ble ikke sett på som ekte kvinner, det var kun hvite kvinner som ble ansett som ekte kvinner. Historien gjentar seg.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, jeg er en ciskvinne (ikke at det er relevant).

Les en historiebok, så vil du se at akkurat samme retorikk ble brukt mot svarte kvinner på 1900-tallet. Svarte kvinner ble ikke sett på som ekte kvinner, det var kun hvite kvinner som ble ansett som ekte kvinner. Historien gjentar seg.

Det er ikke rasisme å si at en transkvinne er en biologisk mann! Du er jo helt bak mål!!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er ikke rasisme å si at en transkvinne er en biologisk mann! Du er jo helt bak mål!!

Ingen som har hevdet det heller. Jeg sammenlignet retorikken hun brukte («de er ikke ekte kvinner, men jeg er»).

Transkvinner har mannlig fødselskjønn, men det gjør dem ikke til mindre kvinner.

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Transkvinner har mannlig fødselskjønn, men det gjør dem ikke til mindre kvinner.

Da får vi være uenige.
Jeg mener at er man født mann/kvinne, så er man mann/kvinne til man dør og ingen operasjoner eller hormontilskudd kan endre på det. 

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk ut den sesongen av survivor (Robinson eksepdiasjonen usa) hvor de delte inn i gutte og jentelag. Ble helt kaos ala lord of the flies i høneleiren. 

alle som har vært 1 minutt i arbeidslivet vet at det finnes ubrukelige ledere av begge kjønn.

Anonymkode: 22d68...8dd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ingen som har hevdet det heller. Jeg sammenlignet retorikken hun brukte («de er ikke ekte kvinner, men jeg er»).

Du vet at dette bare er tull. 

Anonymkode: 22d68...8dd

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Helt enig. I tillegg er det lett å være "snill" når man ikke har noe ansvar og ikke trenger å ofre noe. Det vanskelige er å være snill når du må ofre mye. 

Anonymkode: a3508...f88

Veldig sannt. 

Anonymkode: 237b8...efe

AnonymBruker
Skrevet
Memorangen skrev (59 minutter siden):

Tviler på den artikkelen der er så veldig relevant for dagens ledere. Det er også hevet over enhver tvil at menn er mer styrt av følelser enn kvinner. 

Med tanke på at menn topper topper statistikken på utøvelse av vold pg fengselsopphold verden over, tror jeg du kan ha rett i det. Aggresjon og sinne er også en følelse. Det kan være en en sekundær følelse til frykt og avmakt som igjen også er følelser. 

Anonymkode: 4e890...020

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Trodde denne gamle myten var død og begravet i forrige århundre. 

Det er statistikk, ikke myte. Kvinner statistisk sett i høyere prosent starter krig enn menn.

Anonymkode: 53824...74e

AnonymBruker
Skrevet

Dagens! Se til hvem som styrer kommunene og hvordan de styrer... Sjalusi, grådighet, makt og kampen om lederstillinger. Er kvinne selv og opplevd dette på nært hold. Jeg synes dagens ledere generelt er på bånn og alle styres av grådighet og makt. Ikke se på kjønn, men se heller på verdiene til dem som styrer. Det er det samme om det er kvinne eller mann dersom alle er styrt av grådighet og makt. 

Anonymkode: 804cf...9f8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Meg over. Helse og velferd er dette veldig synlig.

Anonymkode: 804cf...9f8

AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker said:

men det gjør dem ikke til mindre kvinner.

IMG_6428.thumb.jpeg.b571aec83e1209a376df3dcd0c1485fc.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

En god blanding av begge kjønn er best.

Anonymkode: 7a0a3...cf8

Skrevet

Med tanke på at menn topper topper statistikken på utøvelse av vold pg fengselsopphold verden over, tror jeg du kan ha rett i det. Aggresjon og sinne er også en følelse. Det kan være en en sekundær følelse til frykt og avmakt som igjen også er følelser. 

Absolutt. Vi er alle styrt av følelser men ja tror ofte det blir glemt at aggresjon også er en følelse.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

IMG_6428.thumb.jpeg.b571aec83e1209a376df3dcd0c1485fc.jpeg

Transkvinner blir også tykkere i dette området via hormonbehandling. Hva menes med «post-trans era»? Transpersoner har eksistert i tusenvis av år, og de kommer ikke til å forsvinne før menneskerasen dør ut.

AnonymBruker
Skrevet

Da får vi være uenige.
Jeg mener at er man født mann/kvinne, så er man mann/kvinne til man dør og ingen operasjoner eller hormontilskudd kan endre på det. 

Det er fordi du bruker ordet kjønn synonymt med fødselskjønn. Begrepet kjønn kan også vise til kjønnsidentitet (eller grammatisk kjønn). På engelsk heter det gender (kjønnsidentitet) og sex (fødselskjønn) så de slipper denne diskusjonen.

Ord kan ha flere betydninger. Farge kan f.eks. vise til hudfarge, men det kan også vise til hårfarge.

Du kan kanskje ikke endre hudfargen din, men du kan endre hårfargen din. Samme med kjønn: Du kan ikke endre fødselskjønnet ditt, men du kan endre din kjønnsidentitet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...