AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #1 Del Skrevet 14. mai 2024 Hei, Har fått innvilget disse på blå resept, og lurer på hvilke dere liker og om dere har noen tips? Dere som ikke liker dem, eller ikke drikker dem, trenger ikke å svare 😅 Anonymkode: b009a...a80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #2 Del Skrevet 14. mai 2024 Jeg drikker ikke næringsdrikk selv, men jeg jobber på apotek og de aller mest populære er mokka og skogsbær fra Fresubin og sjokolade og jordbær fra Nutridrink. Anonymkode: a6de1...51e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #3 Del Skrevet 14. mai 2024 nå ble jeg nysgjerrig hvordan du fik næringsdrikker på blå resept? er det veldig vanlig å få sånne ting på resept altså? Anonymkode: 3f662...622 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #4 Del Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg drikker ikke næringsdrikk selv, men jeg jobber på apotek og de aller mest populære er mokka og skogsbær fra Fresubin og sjokolade og jordbær fra Nutridrink. Anonymkode: a6de1...51e Mokka synes jeg er veldig god ja AnonymBruker skrev (6 minutter siden): nå ble jeg nysgjerrig hvordan du fik næringsdrikker på blå resept? er det veldig vanlig å få sånne ting på resept altså? Anonymkode: 3f662...622 Har anoreksi med BMI under 15, så har fått det på blå resept pga sykdommen Anonymkode: b009a...a80 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #5 Del Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): nå ble jeg nysgjerrig hvordan du fik næringsdrikker på blå resept? er det veldig vanlig å få sånne ting på resept altså? Anonymkode: 3f662...622 Legen må søke Helfo om vedtak, på vegne av pasienten. I søknaden må det begrunnes hvorfor pasienten behøver medisinsk næring. Eksempler på sykdommer som er typiske: Kreft, KOLS, spiseforstyrrelser, immunsviktsykdommer.. Stort vekttap av andre årsaker kan også være bakenforliggende, dette er altså legens vurdering. Trådstarter: Jeg har smakt flere av næringsdrikkene, og synes Fresubin 2kcal er best. Den kommer i mange smaker, men sitron, karamell og cappuccino er mine favoritter. Må drikkes kjøleskapskald😊 Anonymkode: e8b37...566 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #6 Del Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Legen må søke Helfo om vedtak, på vegne av pasienten. I søknaden må det begrunnes hvorfor pasienten behøver medisinsk næring. Eksempler på sykdommer som er typiske: Kreft, KOLS, spiseforstyrrelser, immunsviktsykdommer.. Stort vekttap av andre årsaker kan også være bakenforliggende, dette er altså legens vurdering. Trådstarter: Jeg har smakt flere av næringsdrikkene, og synes Fresubin 2kcal er best. Den kommer i mange smaker, men sitron, karamell og cappuccino er mine favoritter. Må drikkes kjøleskapskald😊 Anonymkode: e8b37...566 Den med sitron har jeg lyst til å smake. Karamell og cappuccino fra fresubin er kjøpt inn. Samt vanilje og mokka fra nutricia Anonymkode: b009a...a80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #7 Del Skrevet 14. mai 2024 Har prøvd å få tak i Tine E+ uten hell. Den skal visst være veldig god. YT har kommet ned en kartong i gull som inneholder over 300 kalorier. Selges på Meny. Ingen fås på blå resept da…. God bedring. 🤗 Anonymkode: 6ba08...cd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #8 Del Skrevet 14. mai 2024 Synes jordbær er best og så sitron Anonymkode: 9e5c6...b17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #9 Del Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hei, Har fått innvilget disse på blå resept, og lurer på hvilke dere liker og om dere har noen tips? Dere som ikke liker dem, eller ikke drikker dem, trenger ikke å svare 😅 Anonymkode: b009a...a80 Herregud, sorry TS. Jeg så faktisk ikke at du spesifiserte at de som ikke drikker dem ikke trengte å svare, men så gjorde jeg det likevel. Anonymkode: a6de1...51e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 14. mai 2024 #10 Del Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): nå ble jeg nysgjerrig hvordan du fik næringsdrikker på blå resept? er det veldig vanlig å få sånne ting på resept altså? Anonymkode: 3f662...622 Lav bmi er nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #11 Del Skrevet 14. mai 2024 Fresvik 2 kal fiber med sjokolade eller cappuccino er best syns jeg. Diben capppucine er også ok om du vil ha et mindre søtt alternativ, evt tilsett ekstra espresso for mer kaffesmak. Vaniljevariantene er fine å bruke til smoothie eller sammen med frukt. God bedring ❤️ Anonymkode: 129be...50f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #12 Del Skrevet 14. mai 2024 Fresubin mente jeg altså *autocorrect* 🙈 Anonymkode: 129be...50f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #13 Del Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har prøvd å få tak i Tine E+ uten hell. Den skal visst være veldig god. YT har kommet ned en kartong i gull som inneholder over 300 kalorier. Selges på Meny. Ingen fås på blå resept da…. God bedring. 🤗 Anonymkode: 6ba08...cd2 Tine+ var utrolig god på smak, den med sjokolade smakte som milkshake. Suppene var også fantastiske. Men de var nok ikke like fullverdige som nutrison og fresubin, mer et supplement for å få opp vekta ved å drikke/spise lite. Anonymkode: 8df6d...8c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #14 Del Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Herregud, sorry TS. Jeg så faktisk ikke at du spesifiserte at de som ikke drikker dem ikke trengte å svare, men så gjorde jeg det likevel. Anonymkode: a6de1...51e Det går fint, du har jo erfaring jf jobben din. Tenkte mer at det var lite nyttig med kommentarer som "drikker ikke slike, alle smaker høgg"😅 Men ditt bidrag var ok 😊 Anonymkode: b009a...a80 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #15 Del Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fresvik 2 kal fiber med sjokolade eller cappuccino er best syns jeg. Diben capppucine er også ok om du vil ha et mindre søtt alternativ, evt tilsett ekstra espresso for mer kaffesmak. Vaniljevariantene er fine å bruke til smoothie eller sammen med frukt. God bedring ❤️ Anonymkode: 129be...50f Takk ❤️ Synes fresubin er litt vanskelig siden de har mer kalorier enn nutricia. Hadde en del fra fresubin (sjokolade, cappuccino, karamell), men klarte i liten grad å få ned dem. Så kjøpte heller nutricia med 300kcal. Litt mer volum på mindre kalorier. Kjøpte mokka og vanilje. Begge de smaker himmelsk syns jeg Anonymkode: b009a...a80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illumi Skrevet 14. mai 2024 #16 Del Skrevet 14. mai 2024 Jordbær er best ingen protest 🩷 Vanilje er god som vaniljesaus 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #17 Del Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): nå ble jeg nysgjerrig hvordan du fik næringsdrikker på blå resept? er det veldig vanlig å få sånne ting på resept altså? Anonymkode: 3f662...622 Man må først via en spesialist som må sende en søknad til helfo som eventuelt innvilger at man får det blå resept. Selv har jeg hatt dette på blå resept i 15 år pluss på grunn av av anoreksi Anonymkode: 63da3...40e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #18 Del Skrevet 14. mai 2024 Djungelvrål skrev (1 time siden): Lav bmi er nok. Så enkelt er det ikke nei. Anonymkode: 63da3...40e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #19 Del Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har prøvd å få tak i Tine E+ uten hell. Den skal visst være veldig god. YT har kommet ned en kartong i gull som inneholder over 300 kalorier. Selges på Meny. Ingen fås på blå resept da…. God bedring. 🤗 Anonymkode: 6ba08...cd2 Det er jo ikke næringsdrikker. Anonymkode: 63da3...40e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #20 Del Skrevet 14. mai 2024 Fresubin plant based vanilje uten tvil. Jeg har nok testet ut det meste på markedet og denne er den som jeg synes er minst kvalmende og ikke gir en ekkel bismak. Anonymkode: 63da3...40e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå