Gå til innhold

Kan man strikke Skappel ovenfra og ned?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er ganske ny på strikking, men har strikket noen gensere i det siste. Har merket at jeg liker best å strikke ovenfra og ned, fordi da kan jeg bestemme overvidde og lengde mye enklere, får penere skulderavrunding og slipper å rekke opp eller strikke "andre veien" for å endre lengde! 

Har strikket flere av skappels folkloregensere, men de strikkes nedenfra og opp. Er det noen som har noen tips til hvordan, hvis det går, man "snur" oppskriften så man kan strikke den ovenfra og ned? Har så inderlig lyst til å lage noen av disse som faktisk sitter riktig! 

Kanskje det bare er å begynne i andre enden, men jeg trenger det med teskje og har ikke verken selvtillit eller tålmodighet til å bare prøve 😅

Tusen takk🧶🧶🧶

Anonymkode: eeba6...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg er ganske ny på strikking, men har strikket noen gensere i det siste. Har merket at jeg liker best å strikke ovenfra og ned, fordi da kan jeg bestemme overvidde og lengde mye enklere, får penere skulderavrunding og slipper å rekke opp eller strikke "andre veien" for å endre lengde! 

Har strikket flere av skappels folkloregensere, men de strikkes nedenfra og opp. Er det noen som har noen tips til hvordan, hvis det går, man "snur" oppskriften så man kan strikke den ovenfra og ned? Har så inderlig lyst til å lage noen av disse som faktisk sitter riktig! 

Kanskje det bare er å begynne i andre enden, men jeg trenger det med teskje og har ikke verken selvtillit eller tålmodighet til å bare prøve 😅

Tusen takk🧶🧶🧶

Du må bare gjøre. Snu oppskriften. Du klarer det😊 

Anonymkode: 8093b...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.5.2024 den 22.38):

Du må bare gjøre. Snu oppskriften. Du klarer det😊 

Anonymkode: 8093b...b33

Takk for svar! Så det er ingen "feller" å passe seg for hvis man strikker motsatt vei? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går vel fint det. Strikker alltid ovenfra og ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...