GĂ„ til innhold

Hva tenker dere om et uformelt bryllup?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal ha bryllupet i kirka. Men etterpÄ vil vi ha det minst mulig formelt, altsÄ helst uten taler og andre faste innslag. Det blir 35-40 gjester, de fleste i "tantealder", og noen venner i tyveÄrene. Vi tenkte en enkel middag og kakebord og ikke alkohol. Blir det kjedelig uten noe fast program? Blir folk gÄende uten noe Ä gjÞre? Har ikke sÄ lyst Ä ha sanger og leker... Noen som har prÞvd noe lignende? Noen som har noen tanker?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Anki_*
Skrevet

Heia du. Hvis du skal gjÞre det sÄnn som du har tenkt, bÞr du kanskje holde et formidagsbryllup. Begynne tidlig i kirka, og avslutte tidlig. Siden det skal vÊre alkoholfritt ogsÄ og ingenting skal "skje" er det greit Ä avslutte etter kaffen. Men for Ä vÊre helt Êrlig? hÞres litt kjedelig ut Ä gjÞre det sÄnn.... Kanskje dere kan reise bort Ä gifte dere heller?? Vi skal ha masse som skjer, lite sanger men kult band og nok alkohol.... og ALLE vennene vÄre, men bare ett par tanter... dem kutter vi lett. Skal ha en festlig kveld sammen med alle vi er glade i, og gleder oss masse masse... Lykke til uansett hva du velger... det skal jo vÊre spesielt for dere.... :)

Skrevet

Kjenner noen som hadde det veldig uformel men ganske annerkedes enn dere likevel.

De hadde vielse pÄ rÄdhuset - etterpÄ hadde de stor "grillfest" med masse god mat og drikke og dans og fest hele kvelden. Det var ikke taler og sanger og sÄnt - og helt uformelt...bruden hadde hvit dress......men alle storkoste seg.....

Gjest LoisLane
Skrevet

Jeg synes opplegget ditt hĂžres helt fint ut!

Man mÄ jo legge opp til noe som passer egne personlighet, men det kan kanskje vÊre greit Ä gjÞre folk obs pÄ at det ikke blir verken femtimersmiddag eller heisaparty?

Skrevet

Jeg synes det hÞres helt fint ut jeg. Men som noen over her skriver sÄ burde det kanskje avsluttes litt tidlig? Hva med et musikalsk innslag fra en av gjestene eller noe? Noe enkelt, men fint som gjestene kunne huske?.. Hmm..

Skrevet

Vi skal ha et ganske enkelt og uformelt bryllup. Vi blir ikke sÄ mange, ca. 24 stk om alle kommer - men det er kun nÊrmeste familie og de aller nÊrmeste vennene vÄre.

Vi skal ha bryllupet i kirken, og ut og spise 3 retters pÄ restaurant etterpÄ. Det vil ikke bli sanger i vÄrt bryllup, med mindre noen kommer med noen sanger de har skrevet til oss da. Da skal de fÄ lov ;)

Taler blir det nok ikke sÄ mange av heller, jeg vet at Lassiemannen kommer til Ä holde tale for meg. Jeg vurderer Ä holde tale, men har ikke bestemt meg. Min forlover er det nok ogsÄ stor sjanse for holder tale.

Det jeg vet, er at min far ikke holder tale. Uvant for mange, men helt greit for oss da pappa sier at han ikke takler det. Helt i orden.

Vi tror vÄr dag kommer til Ä bli fantastisk selv om vi gjÞr det pÄ den mÄten vi gjÞr det pÄ. Av de inviterte har vi kun fÄtt positive tilbakemeldinger pÄ hvordan vi gjÞr det, mange som synes det er greit siden hele min familie bor langt unna og dermed ikke orker Ä feste til langt pÄ natt for sÄ Ä reise hjem dagen etter. :)

Synes deres mÄte hÞres helt ok ut, men tror kanskje jeg ikke ville bedt sÄ mange hvis vi skulle hatt det som dere. Ikke de "perifere" om du skjÞnner hva jeg mener.

Lykke til!

Skrevet

Jeg synes dere skal gjĂžre som dere vil - det er deres dag!!!!

Vi gifta oss borgerlig, dog vi hadde en fin vielse ute.

Vi hadde 3 retters middag med taler - men absolutt ingen sanger!!!

Etter middag hadde kutta vi kaker og dansa, men hadde inge program og leker! Folk koste seg allikevel! Synes egentlig ikke leker hĂžrer til i bryllup jeg da...

Kos deg med planleggingen og dagen deres!!!

Skrevet

Hei!

Jeg syns dere skal gjÞre det akkurat slik dere har lyst til jeg! Ikke bry dere sÄ mye om hva andre har gjort eller mener, dette er deres dag, og deres valg. Lykke til. :)

Skrevet

NÄr du roper i skogen fÄr du svar, og jeg skal vÊre Êrlig.

Det hÞres veldig kjedelig ut, dette bryllupet deres. HÄper dere avslutter det tidlig, som noen andre nevner - og at dette er noe gjestene vet om pÄ forhÄnd.

Jeg mÄ si jeg hadde fÞlt meg ganske snytt om jeg hadde reist langt for Ä delta i bryllupet deres. Men det er kanskje bare meg.

Skrevet

Hei!

NÄr du sier uformelt bryllup tenker jeg: Mange venner, uformell mat (tapas, grilling), masse god drikke (kanskje litt morsomme drinker - Þl av flaska), bra dansemusikk, uformelt lokale sÄnn som telt utendÞrs, hjemme oss noen, pÄ en stor bÄt.

SÄ jeg tenker ikke pÄ et lite bryllup med ingen alkohol, dans eller mest tanter det kaller jeg for et formelt bryllup jeg.

Skrevet

Det finnes jo de som fÞler seg snytt hvis de ikke fÄr god nok mat og mer enn nok drikke og sÄ videre :overrasket: Da kan de vel bare holde seg hjemme eller spÞrre om bryllupet er "bra nok " for dem. Som sagt, bryllupet er deres og hvis noen blir misfornÞyd sÄ er det deres problem. Jeg personlig synes taler og sanger er dritkjedelig og man kan jo ikke ta hensyn til alle.

Skrevet

Er ikke sÄ lett Ä blande sammen familiegrener der noen er kristne og noen ikke. Alle vil aldri bli fornÞyd uansett. Og familien pÄ begge sider forventer sÄ klart Ä bli invitert. Det er vanskelig dette...

Skrevet

GjĂžr det slik dere fĂžler for.

Vi hadde et slikt bryllup og der var det hÞy stemning til langt utpÄ natt. Hvorfor skulle det avsluttes tidlig? Hvis dere har en morsom omgangskrets som klarer Ä more seg uten alkohol sÄ tror jeg det kan bli et flott bryllup for dere.

Det kjedeligste jeg vet er bryllupsmiddager som varer i timesvis og stupfyll etterpÄ.

Skrevet

Vi hadde bryllupsfest riktignok med sang og taler, men uten alkohol, og holdt pÄ til langt pÄ natt. Synes det hÞres helt supert ut det du skriver i startinnlegget jeg, du vet hva som passer for deg/dere og dine, og jeg vet i alle fall at jeg hadde trivdes uansett i bryllupet til min venn/venninne/familiemedlem som hadde laget fest pÄ den mÄten de ville :)

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...