Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2006 #1 Skrevet 10. februar 2006 Vi skal ha bryllupet i kirka. Men etterpå vil vi ha det minst mulig formelt, altså helst uten taler og andre faste innslag. Det blir 35-40 gjester, de fleste i "tantealder", og noen venner i tyveårene. Vi tenkte en enkel middag og kakebord og ikke alkohol. Blir det kjedelig uten noe fast program? Blir folk gående uten noe å gjøre? Har ikke så lyst å ha sanger og leker... Noen som har prøvd noe lignende? Noen som har noen tanker?
Gjest Gjest_Anki_* Skrevet 10. februar 2006 #2 Skrevet 10. februar 2006 Heia du. Hvis du skal gjøre det sånn som du har tenkt, bør du kanskje holde et formidagsbryllup. Begynne tidlig i kirka, og avslutte tidlig. Siden det skal være alkoholfritt også og ingenting skal "skje" er det greit å avslutte etter kaffen. Men for å være helt ærlig? høres litt kjedelig ut å gjøre det sånn.... Kanskje dere kan reise bort å gifte dere heller?? Vi skal ha masse som skjer, lite sanger men kult band og nok alkohol.... og ALLE vennene våre, men bare ett par tanter... dem kutter vi lett. Skal ha en festlig kveld sammen med alle vi er glade i, og gleder oss masse masse... Lykke til uansett hva du velger... det skal jo være spesielt for dere....
*Emma* Skrevet 10. februar 2006 #3 Skrevet 10. februar 2006 Kjenner noen som hadde det veldig uformel men ganske annerkedes enn dere likevel. De hadde vielse på rådhuset - etterpå hadde de stor "grillfest" med masse god mat og drikke og dans og fest hele kvelden. Det var ikke taler og sanger og sånt - og helt uformelt...bruden hadde hvit dress......men alle storkoste seg.....
Gjest LoisLane Skrevet 10. februar 2006 #4 Skrevet 10. februar 2006 Jeg synes opplegget ditt høres helt fint ut! Man må jo legge opp til noe som passer egne personlighet, men det kan kanskje være greit å gjøre folk obs på at det ikke blir verken femtimersmiddag eller heisaparty?
Gjest Binna Skrevet 10. februar 2006 #5 Skrevet 10. februar 2006 Jeg synes det høres helt fint ut jeg. Men som noen over her skriver så burde det kanskje avsluttes litt tidlig? Hva med et musikalsk innslag fra en av gjestene eller noe? Noe enkelt, men fint som gjestene kunne huske?.. Hmm..
Lassie Skrevet 10. februar 2006 #6 Skrevet 10. februar 2006 Vi skal ha et ganske enkelt og uformelt bryllup. Vi blir ikke så mange, ca. 24 stk om alle kommer - men det er kun nærmeste familie og de aller nærmeste vennene våre. Vi skal ha bryllupet i kirken, og ut og spise 3 retters på restaurant etterpå. Det vil ikke bli sanger i vårt bryllup, med mindre noen kommer med noen sanger de har skrevet til oss da. Da skal de få lov Taler blir det nok ikke så mange av heller, jeg vet at Lassiemannen kommer til å holde tale for meg. Jeg vurderer å holde tale, men har ikke bestemt meg. Min forlover er det nok også stor sjanse for holder tale. Det jeg vet, er at min far ikke holder tale. Uvant for mange, men helt greit for oss da pappa sier at han ikke takler det. Helt i orden. Vi tror vår dag kommer til å bli fantastisk selv om vi gjør det på den måten vi gjør det på. Av de inviterte har vi kun fått positive tilbakemeldinger på hvordan vi gjør det, mange som synes det er greit siden hele min familie bor langt unna og dermed ikke orker å feste til langt på natt for så å reise hjem dagen etter. Synes deres måte høres helt ok ut, men tror kanskje jeg ikke ville bedt så mange hvis vi skulle hatt det som dere. Ikke de "perifere" om du skjønner hva jeg mener. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2006 #7 Skrevet 11. februar 2006 Jeg synes dere skal gjøre som dere vil - det er deres dag!!!! Vi gifta oss borgerlig, dog vi hadde en fin vielse ute. Vi hadde 3 retters middag med taler - men absolutt ingen sanger!!! Etter middag hadde kutta vi kaker og dansa, men hadde inge program og leker! Folk koste seg allikevel! Synes egentlig ikke leker hører til i bryllup jeg da... Kos deg med planleggingen og dagen deres!!!
-Tone- Skrevet 11. februar 2006 #8 Skrevet 11. februar 2006 Hei! Jeg syns dere skal gjøre det akkurat slik dere har lyst til jeg! Ikke bry dere så mye om hva andre har gjort eller mener, dette er deres dag, og deres valg. Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2006 #9 Skrevet 11. februar 2006 Når du roper i skogen får du svar, og jeg skal være ærlig. Det høres veldig kjedelig ut, dette bryllupet deres. Håper dere avslutter det tidlig, som noen andre nevner - og at dette er noe gjestene vet om på forhånd. Jeg må si jeg hadde følt meg ganske snytt om jeg hadde reist langt for å delta i bryllupet deres. Men det er kanskje bare meg.
prinsessa Skrevet 11. februar 2006 #10 Skrevet 11. februar 2006 Hei! Når du sier uformelt bryllup tenker jeg: Mange venner, uformell mat (tapas, grilling), masse god drikke (kanskje litt morsomme drinker - øl av flaska), bra dansemusikk, uformelt lokale sånn som telt utendørs, hjemme oss noen, på en stor båt. Så jeg tenker ikke på et lite bryllup med ingen alkohol, dans eller mest tanter det kaller jeg for et formelt bryllup jeg.
Gjest Binna Skrevet 11. februar 2006 #11 Skrevet 11. februar 2006 Det finnes jo de som føler seg snytt hvis de ikke får god nok mat og mer enn nok drikke og så videre Da kan de vel bare holde seg hjemme eller spørre om bryllupet er "bra nok " for dem. Som sagt, bryllupet er deres og hvis noen blir misfornøyd så er det deres problem. Jeg personlig synes taler og sanger er dritkjedelig og man kan jo ikke ta hensyn til alle.
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2006 #12 Skrevet 12. februar 2006 Er ikke så lett å blande sammen familiegrener der noen er kristne og noen ikke. Alle vil aldri bli fornøyd uansett. Og familien på begge sider forventer så klart å bli invitert. Det er vanskelig dette...
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2006 #13 Skrevet 12. februar 2006 Gjør det slik dere føler for. Vi hadde et slikt bryllup og der var det høy stemning til langt utpå natt. Hvorfor skulle det avsluttes tidlig? Hvis dere har en morsom omgangskrets som klarer å more seg uten alkohol så tror jeg det kan bli et flott bryllup for dere. Det kjedeligste jeg vet er bryllupsmiddager som varer i timesvis og stupfyll etterpå.
Grooo Skrevet 12. februar 2006 #14 Skrevet 12. februar 2006 Vi hadde bryllupsfest riktignok med sang og taler, men uten alkohol, og holdt på til langt på natt. Synes det høres helt supert ut det du skriver i startinnlegget jeg, du vet hva som passer for deg/dere og dine, og jeg vet i alle fall at jeg hadde trivdes uansett i bryllupet til min venn/venninne/familiemedlem som hadde laget fest på den måten de ville
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå