Gå til innhold

Kneskade og MR svar

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

En person har fått kneskåla ut av ledd, og har fått den på plass igjen, men hoven. 
MR er tatt og det viste en del hvite flekker der det egentlig skal være svart. Hva er dette? Farlig? 
Lege har ikke sett på bildene enda, kun rodiografen 

Anonymkode: aa09b...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Lege har ikke sett på bildene enda, kun rodiografen 

Anonymkode: aa09b...eb4

Da anbefaler jeg å vente til legen har fått sett på bildene. Anonyme brukere på KG kan ikke svare på sånt, og får man svar så bør man ikke ta det seriøst.

Anonymkode: ce53d...8da

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk selv kneet ut av ledd da jeg gikk i 8.klasse, når de tok røntgen etter å ha dytta kneet på plass, så han at det var knekt av en liten bit, men at den antakeligvis ville gro igjen. Kanskje det er det? Dere må nok bare vente på svar

Anonymkode: 7083b...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva mener du med hvite prikker der de skal være svart? Har du studert selve bildet?

Om radiologen har sett på bildet, har vedkommende helt sikkert  laget en beskrivelse. Om du er heldig så er det mulig å logge inn på HelseNorge og lese denne, men det vil stå en hel haug med fremmedord.

Har hatt kneskåla ut av ledd selv og skader kan være så mye. Man kan få skader på leddbånd, meniskruptur, mikrobrudd på lårbenet etc.. Jeg fikk mikrobrudd på lårbenet og masse arrvev i kneet etterpå som har påvirket mobiliteten i kneet, men alle leddbånd var inntakte og ingen skade på menisk. Arrvevet kunne de ikke se direkte på bildet da, det var via artroskopi, eneste er at de så en del irritasjon/væske på bildet på MR.

Hvite prikker sier veldig lite.

Anonymkode: 61af9...1c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Radiografer pleier å lage et notat på bildene om hva det kan være. Slik jeg fikk min diagnose.

Anonymkode: 3d6cf...3f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...