AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #1 Skrevet 14. mai 2024 Jeg, den barnløse tanten, og søsken med barnehagebarn bor på andre siden av landet fra foreldre. Ene forelderen skal besøke i langhelgen. Etter litt purring viser det seg at planen til småbarnsfamilien er så langt å være planløs (jeg har kommet med eget forslag). Grunnet litt kronglete reisevei til dem(spes på en sånn dag) og at jeg har en ettermiddagsavtale hvor jeg bor tenker jeg å droppe formiddag med fam for en rolig morgen og tur i marka. Reiseveien for å ende opp med å tulse rundt i nabolaget eller lignende frister ikke så mye. Blir programmet mer konkret ombestemmer jeg meg gjerne. Ingen krise altså, men lurer litt på om andre hadde stusset på dette? Eller synes min reaksjon er urimelig/feil på noen vis? Anonymkode: 0cc3f...85e 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #2 Skrevet 14. mai 2024 Jeg skjønte egentlig ikke så mye av det der. Hva var din reaksjon? Og hva reagerte du egentlig på? Anonymkode: 14193...057 35 5
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #3 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skjønte egentlig ikke så mye av det der. Hva var din reaksjon? Og hva reagerte du egentlig på? Anonymkode: 14193...057 Er det rotete skrevet? Prøvde å være kort og konsis... Reagerer på at det ikke er laget noen planer på 17. Mai med å droppe å reise til familien. Anonymkode: 0cc3f...85e
spegel Skrevet 14. mai 2024 #4 Skrevet 14. mai 2024 1. Hvem sin forelder skal på besøk til hvem? 2. Skal du besøke søster med familie? 3. Hva er problemet? Skjønner ikke et plukk 😄 26 5
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #5 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det rotete skrevet? Prøvde å være kort og konsis... Reagerer på at det ikke er laget noen planer på 17. Mai med å droppe å reise til familien. Anonymkode: 0cc3f...85e Ja, det er veldig rotete skrevet! Hvem er det som ikke har laget planer? Anonymkode: 40dd8...da2 16
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #6 Skrevet 14. mai 2024 OK, dropp å reise. Du har lov til det Anonymkode: 94f2c...0f5 1
PusheenPusheen Skrevet 14. mai 2024 #7 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det rotete skrevet? Prøvde å være kort og konsis... Reagerer på at det ikke er laget noen planer på 17. Mai med å droppe å reise til familien. Anonymkode: 0cc3f...85e Må man ha planer på 17.mai? 12
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #8 Skrevet 14. mai 2024 Ja, hvis du forventer at slektningene dine skal lage et program for deg og sine og presentere det for deg og de ikke lever opp til forventningene dine, kan du vel bare gi beskjed om at du blir hjemme? Selv synes jeg det er plagsomt med besøk som forventer underholdning. Anonymkode: 961a8...253 17
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #9 Skrevet 14. mai 2024 Det er helt greit å ikke legge planer 17. mai. Anonymkode: c704d...cd8 12
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #10 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det er veldig rotete skrevet! Hvem er det som ikke har laget planer? Anonymkode: 40dd8...da2 Ok, beklager 😂 Foreldre besøker begge oss søsken, men overnatter hos mitt søsken. Søsken har ikke og virker ikke så interessert i å legge noen planer. Derfor tenker jeg å droppe å dra til dem på formiddage fordi det er litt reisevei og jeg har en avtale på ettermiddagen. spegel skrev (5 minutter siden): 1. Hvem sin forelder skal på besøk til hvem? 2. Skal du besøke søster med familie? 3. Hva er problemet? Skjønner ikke et plukk 😄 Haha, håper forklaringen over hjelper. Anonymkode: 0cc3f...85e 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #11 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg skjønte egentlig ikke så mye av det der. Hva var din reaksjon? Og hva reagerte du egentlig på? Anonymkode: 14193...057 spegel skrev (5 minutter siden): 1. Hvem sin forelder skal på besøk til hvem? 2. Skal du besøke søster med familie? 3. Hva er problemet? Skjønner ikke et plukk 😄 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, det er veldig rotete skrevet! Hvem er det som ikke har laget planer? Anonymkode: 40dd8...da2 Hjelpes, det var da ikke vanskelig å forstå?? TS lurer på om hun kan droppe å reise kronglete vei for å besøke familie (søsken) på 17. mai, når de har null planer for feiring…. Anonymkode: 5adb2...df6 4 8
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #12 Skrevet 14. mai 2024 Det var ikke vanskelig å forstå. TS vurderer å bli hjemme fordi hennes søsken m/familie ikke er villige til å legge konkrete 17.mai planer. TS har en kronglete reisevei til søskenet, og føler dermed at det ikke er "verdt" å reise dit sånn som ståa er nå. TS sine foreldre bor på andre siden av landet, men den ene forelderen kommer på besøk denne helgen. Når det er sagt; jeg skjønner at du ønsker å høre konkrete planer. Som småbarnsfamilie kan det noen ganger være deilig å ikke være bundet til noe, men å se an dagsformen litt. Kanskje er det dette søsteren sin tenker. Dere har rett og slett ulike behov. Hva med å tenke at målet med formiddagen er å være sammen med tantebarn? Da er det ikke så nøye hvor dere er eller hva dere gjør? Disse skal vel gå i tog kanskje? Anonymkode: 1ac46...ada 7 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #13 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ok, beklager 😂 Foreldre besøker begge oss søsken, men overnatter hos mitt søsken. Søsken har ikke og virker ikke så interessert i å legge noen planer. Derfor tenker jeg å droppe å dra til dem på formiddage fordi det er litt reisevei og jeg har en avtale på ettermiddagen. Haha, håper forklaringen over hjelper. Anonymkode: 0cc3f...85e Mye bedre forklart! Vil du ha en detaljert plan for timene hos ditt søsken? Anonymkode: 40dd8...da2
spegel Skrevet 14. mai 2024 #14 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok, beklager 😂 Foreldre besøker begge oss søsken, men overnatter hos mitt søsken. Søsken har ikke og virker ikke så interessert i å legge noen planer. Derfor tenker jeg å droppe å dra til dem på formiddage fordi det er litt reisevei og jeg har en avtale på ettermiddagen. Haha, håper forklaringen over hjelper. Anonymkode: 0cc3f...85e Da skjønner jeg! 😊 Ville absolutt sagt det sånn som du skriver det her. Om de ikke ønsker å samles for å feire sammen, så dropper du turen dit på formiddagen. Du har uansett planer senere, og da er det unødvendig å stresse for ingenting, tenker iallefall jeg 😊 4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #15 Skrevet 14. mai 2024 Du MÅÅ jo ikke besøke familien på 17. mai, og særlig ikke når de er planløse og du har planer senere på dagen. Dessuten er de beste 17.maiene når det ikker er noe planer Anonymkode: b7a54...4c9 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #16 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, hvis du forventer at slektningene dine skal lage et program for deg og sine og presentere det for deg og de ikke lever opp til forventningene dine, kan du vel bare gi beskjed om at du blir hjemme? Selv synes jeg det er plagsomt med besøk som forventer underholdning. Anonymkode: 961a8...253 Er mer enn villig til å bidra til noen planer og har også kommet med ett forslag selv, men da krever det jo en respons fra den andre utover "har ikke lagt noen planer". Tilsammen 3 timer reising på en dag med folkemylder ute er litt mye for å "bare" komme på besøk. Planløs 17. Mai er selvfølgelig helt innafor. Har uttrykt det og på meld, at vi uansett har resten av helgen om de vil ta det rolig (null respons på det). AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er helt greit å ikke legge planer 17. mai. Anonymkode: c704d...cd8 Anonymkode: 0cc3f...85e 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #17 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hjelpes, det var da ikke vanskelig å forstå?? TS lurer på om hun kan droppe å reise kronglete vei for å besøke familie (søsken) på 17. mai, når de har null planer for feiring…. Anonymkode: 5adb2...df6 Takk 🙏 Prøver å skrive kort og være litt anonym her 😆 Anonymkode: 0cc3f...85e
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #18 Skrevet 14. mai 2024 Hvor gamle er barna? I Oslo går barnehagebarn i tog 16. mai, og de fleste feiringer er kaotiske med så små barn. Jeg hadde dog forventet at ditt søsken inviterte på en bedre frokost/lunsj eller lignende, og at man møttes i bunad/finstasen. Når de ikke gidder det en gang er det vel bare å spør om dere kan finne på noe sammen 18. mai, eller invitere på middag hos deg 18. mai. Anonymkode: 6db5d...38e 4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #19 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor gamle er barna? I Oslo går barnehagebarn i tog 16. mai, og de fleste feiringer er kaotiske med så små barn. Jeg hadde dog forventet at ditt søsken inviterte på en bedre frokost/lunsj eller lignende, og at man møttes i bunad/finstasen. Når de ikke gidder det en gang er det vel bare å spør om dere kan finne på noe sammen 18. mai, eller invitere på middag hos deg 18. mai. Anonymkode: 6db5d...38e Ingen tog. Ja, blir nok til at vi samles dagen etter tenker jeg. Anonymkode: 0cc3f...85e 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #20 Skrevet 14. mai 2024 Vi har aldri noe spesielle planer på 17. mai. Vi drar og ser litt på toget og tusler litt rundt før vi drar hjem når vi føler for det og spiser pølse og is og ser på tv. Anonymkode: c824a...f47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå