AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #1 Skrevet 14. mai 2024 Har aldri hatt venner å feire med den dagen. Eller jo, én gang da jeg var 18 år og russ hadde jeg ei venninne. Før og etter det har jeg ikke hatt venner. Nå er jeg 26. Gruer meg alltid veldig til 17. mai, fordi det gjør så utrolig vondt og ikke bli invitert noe sted den dagen, se på alle dem på min alder som feirer med venner, de som har planer fra morgen til kveld. Dette er ikke ment som et syteinnlegg, trenger bare å få det ut et sted. Og kanskje høre om vi er flere som føler på det samme, så finner vi kanskje litt trøst i hverandre, på et vis.. Anonymkode: 1c37e...c16 5
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #2 Skrevet 14. mai 2024 Jeg har feiret 17. mai helt alene fra jeg var 18-19 år, frem til jeg ble 31, da ble jeg invitert til venner av samboeren min. Jeg slet veldig med ensomhet, frem til jeg valgte å date. Jeg datet ikke så mye for å finne meg en kjæreste, men for å bli flinkere til å møte nye mennesker, det hjalp meg med å etablere vennskap via jobb, fordi det ikke føltes så skummelt lenger. Bor du i Oslo? Martine Halvorsen har jo ordnet en 17. mai feiring i Frognerparken de siste årene, tipper du er hjertelig velkommen dit? Eventuelt så finnes det jo flere Hey girl! grupper på facebook, kan tenke meg at det er flere som stiller med åpent hjem til frokost osv. Jeg kjenner meg veldig godt igjen, men vil bare si at det finnes håp, men det avhenger også av at du tør å gi av deg selv, og tør å stå i eventuelle avvisninger. Du kan ikke matche som venn med alle, men det finnes uten tvil noen for deg også ❤️Selv har jeg tre venninner, og vi er ingen gjeng, men det er nok venninner for meg. Anonymkode: 0daec...2dd 1 1
Nowayback Skrevet 14. mai 2024 #3 Skrevet 14. mai 2024 Jeg har ingen venner, partner eller barn. Skal ikke ut og se på "livet" i gatene. Skal kun på middagsbesøk til familie. 17.mai er uansett en dag jeg aldri har likt, så det går greit. Heller ikke noen fan av store folkemengder. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #4 Skrevet 14. mai 2024 Hadde vore meg om eg ikkje spelte i korps. Kva trøyst det enn måtte vere. Anonymkode: 85547...a94
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #5 Skrevet 14. mai 2024 Hvis det er en trøst så blir nok 17. Mai feiring mindre viktig med årene. Sjampanjefrokost viker for å ordne kake til feiringen på skolen. Sov lenge, bestill takeaway og kos deg med film. Anonymkode: e8b6c...f1d 1
Macro Skrevet 14. mai 2024 #6 Skrevet 14. mai 2024 Det er ikke syting å være ensom. Du er helt mennesklig❤️ det er mange ensomme i den digitale verden vi lever i. Det er ingen trøst i det sånn egentlig, men du har et helt vanlig problem. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #7 Skrevet 14. mai 2024 Satt sort sett alene inn alle 17. mai fra jeg var 20 til jeg var 30+.... Helt greit. Litt verre når det er fint vær. Men er jo mulig å gjøre det beste ut av det om man vil ut en tur. Bare en spasertur er jo fin. Greit å vite at det er veldig mange andre som sitter alene også. Er nok mye mer vanlig enn "omgivelsene" vil ha det til. Anonymkode: 58e91...f3c
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #8 Skrevet 14. mai 2024 Takk for alle svar ❤️ Det hjelper å høre flere synspunkter. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har feiret 17. mai helt alene fra jeg var 18-19 år, frem til jeg ble 31, da ble jeg invitert til venner av samboeren min. Jeg slet veldig med ensomhet, frem til jeg valgte å date. Jeg datet ikke så mye for å finne meg en kjæreste, men for å bli flinkere til å møte nye mennesker, det hjalp meg med å etablere vennskap via jobb, fordi det ikke føltes så skummelt lenger. Bor du i Oslo? Martine Halvorsen har jo ordnet en 17. mai feiring i Frognerparken de siste årene, tipper du er hjertelig velkommen dit? Eventuelt så finnes det jo flere Hey girl! grupper på facebook, kan tenke meg at det er flere som stiller med åpent hjem til frokost osv. Jeg kjenner meg veldig godt igjen, men vil bare si at det finnes håp, men det avhenger også av at du tør å gi av deg selv, og tør å stå i eventuelle avvisninger. Du kan ikke matche som venn med alle, men det finnes uten tvil noen for deg også ❤️Selv har jeg tre venninner, og vi er ingen gjeng, men det er nok venninner for meg. Anonymkode: 0daec...2dd Veldig kloke ord du kom med her, og interessant å lese historien din ❤️ Jeg bor i sør, så blir nok litt langt å dra til Oslo 😅 men det som Martine Halvorsen stelte i stand hørtes ordentlig koselig ut. Når du nevner det, så er jeg faktisk medlem av ei "Hey girl"-gruppe her jeg bor, det glemte jeg faktisk. Så det dukker kanskje opp noe uventet 🥰 Takk for svaret ditt ❤️ Anonymkode: 1c37e...c16 1
Forvirret23 Skrevet 14. mai 2024 #9 Skrevet 14. mai 2024 Jeg har sjeldent vært med venner på 17 mai, men familie. 1 år kunne ikke familien pg da var jeg alene. Det var vondt, så jeg forstår deg å synes det er vondt å lese at du har vært ensom så lenge❤️ Hva med familien din? Naboer?
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #10 Skrevet 15. mai 2024 Ta det som en vanlig dag, jeg kuttet høytider for over 10år siden Deilig å slippe dette styret. Anonymkode: 1d8df...8d6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå