AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #1 Skrevet 14. mai 2024 Samboer lurte på ringstørrelsen min nylig. Jeg har ingen ringer så jeg gikk innom en gullsmed for å måle,men damen bak kassen sa at det varierer fra ring til ring og at det derfor ikke var vits å måle før jeg visste hvilken ring jeg ville ha. Er det slik hos alle gullsmeder? Hvordan kan målene på en ting variere? Går de ikke ut i fra mm/cm? Anonymkode: 74070...971
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #2 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Samboer lurte på ringstørrelsen min nylig. Jeg har ingen ringer så jeg gikk innom en gullsmed for å måle,men damen bak kassen sa at det varierer fra ring til ring og at det derfor ikke var vits å måle før jeg visste hvilken ring jeg ville ha. Er det slik hos alle gullsmeder? Hvordan kan målene på en ring variere? Går de ikke ut i fra mm/cm? Anonymkode: 74070...971 Rettet skrivefeil Anonymkode: 74070...971
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #3 Skrevet 14. mai 2024 Veldig spesielt. Du kunne prøvd noen forlovelsesringer da, og sagt til samboeren din hvilken du prøvde og hvilken str som passet. Anonymkode: 6e3e2...0b4
Kålrota Skrevet 14. mai 2024 #4 Skrevet 14. mai 2024 Det høres veldig rart ut. Vi målte ringstørrelse hos flere gullsmeder i fjor, høres bare vrange ut. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #5 Skrevet 14. mai 2024 Det kan vel variere litt med bredden på ringen. Dvs at det er mer behagelig med større ring hvis ringen er bred. Men så mye varierer det ikke Anonymkode: cf165...c0d 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #6 Skrevet 14. mai 2024 Takk for svar. Jeg skal forhøre meg hos en annen gullsmed. Anonymkode: 74070...971
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #7 Skrevet 15. mai 2024 De tenkte vel du bare ville ha ringstørrelsen for så å bestille på nettet. Anonymkode: 0eaa5...f90
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #8 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): De tenkte vel du bare ville ha ringstørrelsen for så å bestille på nettet. Anonymkode: 0eaa5...f90 Merkelig å ikke være serviceinnstilt. Gikk innom optiker med et par solbriller som hadde rustet i leddet en gang. De brukte et kvarter og fikset det, nektet å ta i mot betaling. Er dit jeg har dratt tilbake for kjøp etter dette. Anonymkode: 57fff...b38 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #9 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): De tenkte vel du bare ville ha ringstørrelsen for så å bestille på nettet. Anonymkode: 0eaa5...f90 Jeg forklarte at det var samboeren min som hadde spurt. Det blir jo ingen salg hos dem når de ikke kan være behjelpelige med størrelse så samboeren min kan kjøpe gave til meg 🤷🏻♀️ Anonymkode: 74070...971
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #10 Skrevet 15. mai 2024 På Bjørklund bruker de å ha et stativ ute i butikken der man kan prøve ringer på. Disse er merket med størrelse. Det er sånne billige sølvringer. Jeg fant størrelsen min på den måten. Anonymkode: f9fc4...9a1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #11 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): De tenkte vel du bare ville ha ringstørrelsen for så å bestille på nettet. Anonymkode: 0eaa5...f90 Dette. Gullsmeder er dritlei av å gi gratistjenester for å hjelpe netthandelen. Anonymkode: 673d0...a81
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #12 Skrevet 15. mai 2024 Veldig spesielt. Vi var innom sammen og sjekket størrelse sammen. Da hadde de en stort nøkkelknippe-ish med masse str på. Anonymkode: 3f92c...0a9
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #13 Skrevet 15. mai 2024 Hos gullsmeder er det jo standard ringstørrelser der de har størrelsesmålere... merkelig. På dameringer er det som regel str. 47-53, trenger du mindre eller større må de ofte spesialbestilles Anonymkode: 75eaa...00a
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #14 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dette. Gullsmeder er dritlei av å gi gratistjenester for å hjelpe netthandelen. Anonymkode: 673d0...a81 Problemet med denne bakvendte måten å tenke på er jo at uten en direkte fremragende service så gir det jo ikke mening å handle i noen slags lokal butikk fremfor en sentralt plasser butikk med digitale flater, døgnkontinuerlig åpningstider og godt utvalg. Butikker som først sier «alle handler på nett» for så yte dårligere service enn et Google-søk fortjener å gå konkurs. At bedrifter opphører er ikke et tegn på dårlige tider - det er markedet som vekkregulerer de useriøse aktørene. Jeg handler ikke sjelden på nett fordi et er der de mest seriøse aktørene er for tiden. Og, ja, det finnes gullsmeder med elendig service. Man går dit bare en eneste gang. Og så feirer man når de har opphørssalg. Og det finnes ansatte uten fagkunnskap. Ts har vel møtt en av to. Uansett handler man ikke ring der, ts. Tenk hva slike folk ville ha møtt deg med om det var noe feil med ringen!? Anonymkode: 38683...9ee 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå