Gå til innhold

Kronisk syk. Ukene flyr og jeg får ikke gjort noe annet enn faste gjøremål

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hver dag og hver uke bare forsvinner til faste gjøremål. Jeg får nesten aldri tid til å gjøre morsomme ting, men skjønner egentlig ikke hvorfor jeg har så lite tid. Jeg har ikke barn og ikke jobb, så jeg burde jo egentlig ha masse ledig tid.

Sånn ser uken min ut: 

Mandag – vaskehjelpen kommer. Jeg tørker støv og andre lette oppgaver, mens hun gjør tyngre ting. 

Tirsdag – fysio/svømming. 

Onsdag – Restitusjon for å hente meg inn. Prøver å gå en kort tur i nabolaget, men må ofte droppe det.

Torsdag – Eneste dag hvor jeg har mulighet til å treffe venner og gjøre noe hyggelig, men ofte går denne dagen til legetime, tannlege, NAV-møte osv.

Fredag – fysio.

Lørdag – Får unna klesvask, og vasker håret, pga lavere strømpris i helgen.

Søndag – lager mat til hele uken.

Helgene er ganske slitsomme synes jeg. Enda jeg ikke egentlig gjør noen ting. Jeg skjønner ikke hva jeg gjør feil.

Legen på sykehuset og fysioterapeuten sier at det er viktig at jeg trener. Jeg prøver å gjøre fysio-øvelser hver dag, men ofte er musklene for spastiske fordi jeg er for sliten. Når jeg sier det til spesialisten eller fysioen sier de at jeg må legge inn mer hvile og tid til restitusjon. Men jeg har ikke mer tid å ta av, så jeg skjønner ikke dette. Fikk beskjed fra fysioen i dag at det ikke var noe vits å komme på timen i dag når kroppen var så sliten. Følte jeg fikk kjeft når jeg gjør mitt beste. Veldig frustrert nå. 

Anonymkode: efe0a...edd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo en kjempe belastning å skulle lage mat til en hel uke på 1 dag!!
Hvorfor lager du ikke bare litt hver dag?

Hvis du har så lite krefter at hårvask og vasketøy tar all energi tenker jeg du er veldig dårlig. 
både mandag og torsdag burde også gå til restitusjon. 
Men forstår problemstillingen, for jeg har vært der selv… Tror mye handler om at man ikke har faste rammer og dermed starter dagen gjerne senere og blir mindre konstruktiv.. 

Masse lykke til og god bedring ❤️

Anonymkode: 751aa...45a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner godt hvordan det blir lite tid igjen dersom du har barn som kommer hjem utover dagen. Men hvis du ikke har barn, hva gjør du f eks etter at vaskehjelpen har dratt? Vaskehjelp er vel kanskje bare et par timer maks? 

Anonymkode: 0c4ba...692

AnonymBruker
Skrevet

Nårtid står du opp? Nårtid legger du deg? Har du vitamin/mineral mangler? 

Anonymkode: 5c349...d1b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...