Gå til innhold

Definér det å være eksklusive for meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er man kjærester når man er eksklusive? På vei til å bli kjærester? Er det et løfte om å ikke date andre? Er det en mellomstasjon mens man liksom bruker tiden på å bli kjent og finne ut om vi skal bli kjærester til slutt? Oppfører man seg som kjærester når man er eksklusive? 

Jeg fatter ikke dette begrepet. Er 40 og det fantes ikke da jeg var ung.... 😅 

Anonymkode: 7bb53...859

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fantes ikke når jeg var ung heller. Men jeg forstår det slik at man er da kjærester. Man dater ikke noen andre. 

Anonymkode: 92021...051

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Man ligger ikke med andre.

Anonymkode: 5dbd3...ccf

• Nyttig 5
Skrevet

Det er vel ganske selvforklarende da. 

Jeg tror heller ikke du skal ta dette som en lineær skala. Det å erklære seg som eksklusive betyr det som det høres ut som, hverken mer eller mindre. 

For min del gikk vi rett fra noen dater til å bli kjærester. Det betyr eksklusive, seriøse, sletting av Tinder og alt sammen. Enkelt og greit uten masse barnslig vås. Dette var ikke i 1980, det var i år. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg datet kjæresten min så var vi eksklusive før vi ble et par, det innebar at vi kun datet hverandre. Uten den samme forpliktelsen som man kan føle på når man er kjærester. 

Anonymkode: a09ae...dc5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er man kjærester når man er eksklusive? På vei til å bli kjærester? Er det et løfte om å ikke date andre? Er det en mellomstasjon mens man liksom bruker tiden på å bli kjent og finne ut om vi skal bli kjærester til slutt? Oppfører man seg som kjærester når man er eksklusive? 

Nei, det er bare et tullete utrykk i mine øyne! Altså dater man noen så dater man bare en og i min verden er det ikke et alternativ å drive med flere på en gang. Det virker som ungdommen lager seg regler for å få drive med flest mulig. Helt useriøst syns jeg da. 

Anonymkode: e499d...952

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når man dater så kommer det et punkt der man snakker om at man har lyst å satse på å bli bedre kjent og satse. Da er begge enige om at man er sammen. Og ja det er et løfte om å ikke date andre. 

Anonymkode: d0101...10f

AnonymBruker
Skrevet

Betyr vel at man har en fast sex partner. Puler ikke andre enn hverandre. 

Anonymkode: d2816...2bc

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Puler ikke andre. Trenger ikke være kjærester. 

Anonymkode: 467e6...902

Skrevet

For meg som egentlig er for gammel for dette utrykket, og ikke helt ser poenget med en slags mellom fase mellom det å date og være kjærester.

Men hadde faktisk fanget det opp på min lille reise i dette dating kaoset, så spurte hun jeg er sammen med den gang om vi skulle være eksklusive. Fikk bare ett undrende blikk på hva jeg snakket om, forklarte sånn ca. hvordan jeg hadde skjønt hvordan det var.

hun bare sa at hun allerede hadde sakt til venninna si at vi var kjærester, og jeg sa  passer meg utmerket 🙂

Så jeg slapp den mellom fasen jeg i bunn og grunn ikke helt skjønner😅

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nei, det er bare et tullete utrykk i mine øyne! Altså dater man noen så dater man bare en og i min verden er det ikke et alternativ å drive med flere på en gang. Det virker som ungdommen lager seg regler for å få drive med flest mulig. Helt useriøst syns jeg da. 

Anonymkode: e499d...952

Problemet idag er at man kan være eksklusive kun ved å være venner med fordeler eller eksklusive pulevenn. Håpløst opplegg forøvrig enig med deg her.

dame

Anonymkode: f70fe...b94

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er vel noe noen har behov for å avklare for seg selv eller vedrørende den andre. 

For oss som aldri har brukt begrepet, så har vi ikke følt dette behovet da vi har tenkt at det har vært innlysende.

To som har regelmessig uforpliktende sex, en av dem kan ha et ønske om at det kun er med den den andre har sex med. 

To som dater, en kan ha et ønske om at den andre ikke skal teste ut andre samtidig, eller ønsker å få avklart om det er greit at den selv gjør det. 

AnonymBruker
Skrevet

Fra GenZ.Bullshit.com 

Skjermbilde 2024-05-15 055611.png

Anonymkode: f4b12...caa

AnonymBruker
Skrevet

Folk definerer nok ekslusiv forskjellig, men for meg er det:
-Har selvsagt ikke sex av noen som helst form med andre.
-Flørter ikke med andre.
-Ingen kontakt av seksuell art(tenk of-abb hvor en skriver med damer på nett for eksempel.)
-Ikke romantiske følelser for andre

Anonymkode: 689ca...e54

Skrevet

Det er et tullete begrep, og hva man legger i det er subjektivt.

AnonymBruker
Skrevet

Eksklusiv for meg betyr at man ikke utforsker andre relasjoner mens man blir godt nok kjent til å ta en avgjørelse om man er kjærester eller ikke. 

Anonymkode: 7f4f6...b5a

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk egentlig bare beskjed på 3. date at han hadde avsluttet datingen med ei annen og ville fokusere bare på meg. Han var helt ny i dating gamet da, og er uansett ikke typen til å date flere på én gang - han hadde egentlig bare datet hun andre og meg samtidig mtp å ha det gøy og ikke ta nett-dating så seriøst, siden det var så nytt.

Problemet var bare at han hadde hatt én date med hun andre før han møtte meg og falt pladask 😂 Og hadde dårlig samvittighet, og han ville ha full åpenhet med meg. Så da ble det naturlig med eksklusivitet praten, vi var jo ikke klare for å definere oss som kjærester på det tidspunktet.

Noen forbinder eksklusivitet med å ikke ha sex med andre, men jeg har aldri hatt sex i datingfasen uansett. 

Anonymkode: 0e4e7...809

Skrevet (endret)

Eksklusiv betyr at man ikke møter eller har sex med andre. Man er mulig på vei til å bli kjærester. Men de fleste i dag blir ikke kjærester straks man begynner å møte noen, fordi vi vet alle at det tar tid å bli kjent og finne ut om man passer sammen. Dette gjelder i høyeste grad også oss i 40-årene som gjerne har barn. Da trenger man å bruke tid på å bli godt kjent før noen involveres i livet ditt.

Endret av Engel
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nesten like gammel som deg, og det var ikke ett begrep i min ungdom heller. 
Men i min ungdom så møtte man også de fleste via venner og bekjente, og kjente dem litt før man begynte date, og definerte seg som kjærester relativt tidlig. Nå går man oftere på date med folk man bare har chattet litt med, og ikke har felles kjente med heller. 

Jeg selv har behov for å bruke lengre tid for å bli kjent med noen nå når jeg nærmer meg 40 før jeg vil kalle han for kjæresten min. Jeg ser vel på forhold som noe mer seriøst nå enn jeg gjorde tidligere. 
Jeg dater aldri flere på en gang, men jeg vet at det er veldig mange som gjør det. Mange dater noen en god stund før de deaktiverer apper. 
Jeg synes det er fint da å ha en "eksklusiv periode" hvor man fokuserer på hverandre, det å bli bedre kjent og utforske om det er en relasjon man ønsker bygge videre på. 

Anonymkode: f7b1f...c5a

AnonymBruker
Skrevet

Eksklusiv betyr at man ikke ligger med andre.

Man kan ha følelser og ikke date andre også - men da har man kommet lenger, tenker jeg.

Anonymkode: 172f9...5c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...