AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #1 Skrevet 14. mai 2024 Barnet vårt er nå 1.5 år. Jeg måtte ha katastrofe keisersnitt og de anbefalte sterkt å vente i 3 år før vi begynner på neste barn. Hele opplegget var traumatisk fra start til slutt, og jeg har akkurat begynt å føle meg "som meg selv" i kropp og sjel. Hadde svangerskap depresjon og angst, noe jeg aldri har vært i nærheten av før. Er redd for p ikke fungerer som mamma til barnet jeg har+den nye dersom jeg blir retraumatisert. I tilegg begynte jeg på jobb (en ny arbeidsgiver) for 4 mnd siden. Har nå mistet jobben som følge av nedbemanning og "sist inn først ut" prinsippet.. så jeg tar tilkallingsvikartimer på en skole, og har i snitt 75% stilling i uka. Søker masse, men fagfeltet mitt er desverre litt begrenset akkurat nå. Så omstendighetene passer ikke helt å bli gravid på nytt. Men jeg har så sinnsykt lyst, er akkurat som første gang, en biologisk kraft som drar meg i den retningen. Noen tips for å slå det fra seg ett par år til? Trangen er så stor at jeg ba mannen om å begynne med kondom i tilfelle jeg slurver ubevisst med p-piller. Anonymkode: c53b5...866 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #2 Skrevet 14. mai 2024 Jøss, mitt barn er 20 mnd og jeg hadde også ppd, ikke helt frisk enda og snart på AAP. Det at jeg ikke er frisk og at økonomien er usikker er mer enn nok for meg til å være livredd for nr 2. Jeg har ikke kapasitet. Min mann vil gjerne da. Men han er ikke syk. Du har all verdens grunn til å vente. Dersom du ikke er passert 40 og vel så det kan du helt fint vente et års tid til! Gled deg over barnet du har og sug inn hvert øyeblikk, hver latter og hvert smil! Nå er det sommer! Ta med deg mini ut på oppdagelse, vær aktiv og deltakende i hens store og små oppdagelser. Da er du for sliten til å orke å tenke på nr 2 til kvelds Anonymkode: aa5c7...1db
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #3 Skrevet 14. mai 2024 Her hadde jeg ikke katastrofesnitt men hastesnitt. Har selv et snart 21 måneder gammelt barn. Ble uventet gravid da barnet bare var 14 måneder men det endte i MA i uke 12. Etter det har jeg tenkt jeg vil ha nr 2 men samtidig skulle jeg gjerne ventet litt mer. Ammer enda og det er masse styr med soving om natta osv. I mitt tilfelle så har jeg dessverre ikke tiden på min side. Så kan egentlig ikke bare vente 1 år til. Særlig siden det ikke er noe garanti det klaffer på første forsøk. Men du dersom du er yngre og føler det sånn ville jeg ventet litt lengre. Anonymkode: 26904...3b9
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #4 Skrevet 14. mai 2024 Jeg ville aldri gått imot en såpass sterk anbefaling om å vente i 3 år før vi prøvde på neste barn, når det skyldes medisinske årsaker. Ikke verdt risikoen. Jobbsituasjonen underbygger dette bare enda mer. Anonymkode: 27e7b...8bb 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #6 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Barnet vårt er nå 1.5 år. Jeg måtte ha katastrofe keisersnitt og de anbefalte sterkt å vente i 3 år før vi begynner på neste barn. Hele opplegget var traumatisk fra start til slutt, og jeg har akkurat begynt å føle meg "som meg selv" i kropp og sjel. Hadde svangerskap depresjon og angst, noe jeg aldri har vært i nærheten av før. Er redd for p ikke fungerer som mamma til barnet jeg har+den nye dersom jeg blir retraumatisert. I tilegg begynte jeg på jobb (en ny arbeidsgiver) for 4 mnd siden. Har nå mistet jobben som følge av nedbemanning og "sist inn først ut" prinsippet.. så jeg tar tilkallingsvikartimer på en skole, og har i snitt 75% stilling i uka. Søker masse, men fagfeltet mitt er desverre litt begrenset akkurat nå. Så omstendighetene passer ikke helt å bli gravid på nytt. Men jeg har så sinnsykt lyst, er akkurat som første gang, en biologisk kraft som drar meg i den retningen. Noen tips for å slå det fra seg ett par år til? Trangen er så stor at jeg ba mannen om å begynne med kondom i tilfelle jeg slurver ubevisst med p-piller. Anonymkode: c53b5...866 Du er blitt rådet av profesjonelle helsepersonell om å vente med å bli gravid - da gjør du det! Det er en grunn til at de anbefaler som de gjør - de gjør det ikke for å være kjip. Bedre å vente enn å få et barn til for tidlig, ha en potensiell traumatiserende ny forløsning og i verste fall 2 barn uten en mor enten fordi du ikke klarer å fungere eller i verstefall ikke er her lengre. Anonymkode: ada50...4a3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå