Gå til innhold

Reise uten gyldig pass?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Leste på nett at man ikke kan få nødpass for å dra på ferie.. er det noen som likevel har fått det for nettopp å dra på ferie? Har så lyst til å reise men passet er utgått og venter på nytt, som kan ta en stund. 

Anonymkode: 66b5d...ce5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvor skal du reise da? Har du annen id med bilde, så kommer du deg rundt de fleste steder i Europa. Førerkort eller bankkort med bilde? Fly med norsk flyselskap til «Syden», og bruk førerkortet når du skal inn på flyet hjem. 

Anonymkode: 83dde...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Leste på nett at man ikke kan få nødpass for å dra på ferie.. er det noen som likevel har fått det for nettopp å dra på ferie? Har så lyst til å reise men passet er utgått og venter på nytt, som kan ta en stund. 

Jeg fant ut dagen før jeg skulle på ferie at passet mitt var gått ut. Reiste veldig tidlig på flyplassen samme dag som avreisedag, og fikk nødpass. Var fra Torp i Sandefjord. Var veldig stress, og anbefales ikke, men det gikk heldigvis, og jeg kom meg på tur jeg 😆

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det er ikke lang ventetid på pass nå lenger. Kommer i løpet av en ukes tid.

Anonymkode: 633a4...4f5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har reist mye innad i Europa uten passet sjekkes selvom det står at man MÅ ha dette tilgjengelig. 

Anonymkode: be406...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har reist mye innad i Europa uten passet sjekkes selvom det står at man MÅ ha dette tilgjengelig. 

Anonymkode: be406...41e

Jeg synes jeg alltid må trekke fram pass, eller id-kort, når jeg sjekker inn på hotel. Jeg har blitt nektet innsjekk da jeg hadde glemt pass. Etter mye om og men, tok noen timer, fant hotellet en løsning.

Anonymkode: 2646a...dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når tenker du å reise? Søkte om pass for min datter i går og ble opplyst om at det ikke tar lang tid, ca en uke. så hvis du har søkt så er det vel rett rundt hjørnet. Ellers så er det nok mulig å få nødpass til ferie, men når du har pass i bestilling så vet jeg ikke hvordan de stiller seg der.

Anonymkode: 685a0...8e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...