Svennis Skrevet 14. mai 2024 #1 Skrevet 14. mai 2024 (endret) Har en føflekk ved kjevebenet, den har vært der i 3 år, ikke endret seg noe. Er mørkebrun(ser mørkere ut på bilde). Ser den normal ut? Flere som har slike? Er litt hypokonder når det kommer til føflekker 😅 Endret 14. mai 2024 av Svennis
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #2 Skrevet 14. mai 2024 Du har en føflekk som ikke har endret seg på tre år. Den ser jevn ut i fargen og ellers også. Jeg tror ikke den er farlig. Jeg ville ikke bekymret meg. men jeg er ikke lege så sjekk opp om du engster deg. Anonymkode: 65870...3f0
Svennis Skrevet 14. mai 2024 Forfatter #3 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du har en føflekk som ikke har endret seg på tre år. Den ser jevn ut i fargen og ellers også. Jeg tror ikke den er farlig. Jeg ville ikke bekymret meg. men jeg er ikke lege så sjekk opp om du engster deg. Anonymkode: 65870...3f0 Takk for gode ord ❤️ Er nok ufarlig ja, sikkert bare jeg som er litt hypokonder. Den er mørkebrun ja, men er kanskje først når den er svart jeg må fra til lege?
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #4 Skrevet 14. mai 2024 Føflekker kommer i alle former og farger. Jeg har flere helt flate, i alt fra helt lys brun og knapt synlig, til nesten svart. Noen står litt ut så jeg kan kjenne dem når jeg stryker over, disse er også i alle nyanser. Noen er helt runde, andre er avlange. Mange har dukket opp i voksen alder. Føflekker som ikke endrer seg, som ikke klør, eller ellers irriterer er sjeldent noe å bekymre seg for. Er du bekymret så kontakter du lege. Anonymkode: eb049...79a
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #5 Skrevet 14. mai 2024 Svennis skrev (40 minutter siden): Takk for gode ord ❤️ Er nok ufarlig ja, sikkert bare jeg som er litt hypokonder. Den er mørkebrun ja, men er kanskje først når den er svart jeg må fra til lege? Hvis den endrer seg så kan du ta en sjekk med lege. Men om du bruker tid på å engste deg så bør du også høre med legen for å få ro. Kunsten er jo da å ikke finne noe annet å bekymre seg for. Det å være hypokonder er ikke «bare». Jeg tror at mange har det verre som hypokonder enn de som faktisk har en reell fysisk diagnose. Et triks om du ikke klarer å la være å tenke på det kan være å ta bilde av føflekken, gjerne med en linjal under. Så kan du sjekke igjen om en måned eller to. På denne måten kan du legge det helt vekk i mellomtiden, men allikevel føle at du har kontroll. ønsker deg masse lykke til og nyt livet. Kan også anbefale deg å høre en podcast eller lese en bok Av Ingvar Wilhelmsen. Anonymkode: 65870...3f0
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #6 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis den endrer seg så kan du ta en sjekk med lege. Men om du bruker tid på å engste deg så bør du også høre med legen for å få ro. Kunsten er jo da å ikke finne noe annet å bekymre seg for. Det å være hypokonder er ikke «bare». Jeg tror at mange har det verre som hypokonder enn de som faktisk har en reell fysisk diagnose. Et triks om du ikke klarer å la være å tenke på det kan være å ta bilde av føflekken, gjerne med en linjal under. Så kan du sjekke igjen om en måned eller to. På denne måten kan du legge det helt vekk i mellomtiden, men allikevel føle at du har kontroll. ønsker deg masse lykke til og nyt livet. Kan også anbefale deg å høre en podcast eller lese en bok Av Ingvar Wilhelmsen. Anonymkode: 65870...3f0 Og mørkebrune føflekker er helt vanlig. Anonymkode: 65870...3f0
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #7 Skrevet 14. mai 2024 Den ser helt normal ut. Anonymkode: 2cd44...667
Svennis Skrevet 14. mai 2024 Forfatter #8 Skrevet 14. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvis den endrer seg så kan du ta en sjekk med lege. Men om du bruker tid på å engste deg så bør du også høre med legen for å få ro. Kunsten er jo da å ikke finne noe annet å bekymre seg for. Det å være hypokonder er ikke «bare». Jeg tror at mange har det verre som hypokonder enn de som faktisk har en reell fysisk diagnose. Et triks om du ikke klarer å la være å tenke på det kan være å ta bilde av føflekken, gjerne med en linjal under. Så kan du sjekke igjen om en måned eller to. På denne måten kan du legge det helt vekk i mellomtiden, men allikevel føle at du har kontroll. ønsker deg masse lykke til og nyt livet. Kan også anbefale deg å høre en podcast eller lese en bok Av Ingvar Wilhelmsen. Anonymkode: 65870...3f0 Jeg har et 3 år gammel bilde, hvor jeg sammelignet min flekk med da. Ligger på samme sted, samme farge. Men er så lett og tro at den jeg har nå er noe større i cm, selvom den ikke er det 😅 ser kanskje 1 mm større ut. Endret 14. mai 2024 av Svennis
Svennis Skrevet 14. mai 2024 Forfatter #9 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Den ser helt normal ut. Anonymkode: 2cd44...667 Er det på bakgrunn av fargen?
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #10 Skrevet 14. mai 2024 Svennis skrev (1 time siden): Jeg har et 3 år gammel bilde, hvor jeg sammelignet min flekk med da. Ligger på samme sted, samme farge. Men er så lett og tro at den jeg har nå er noe større i cm, selvom den ikke er det 😅 ser kanskje 1 mm større ut. Det høres ikke noe farlig ut. Den ser helt normal ut. Om den skulle endre seg mye på få uker så ville jeg kontaktet lege. Grunnen til at det er lurt å ha en linjal under er fordi man da unngår at den ser større eller mindre ut avhengig av avstand, vinkel osv Jeg sa det ikke for at jeg tror det er nødvendig for den ser jo helt ufarlig ut. Men for at du skulle få legge det litt vekk. Tror du kan slappe helt av med den føflekken din😊❤️ Anonymkode: 65870...3f0
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #11 Skrevet 14. mai 2024 Nå kommer sommeren og føflekk tråder. Anonymkode: c19ff...a58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå