AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #1 Skrevet 14. mai 2024 17. mai! De vil så gjerne at vi skal feire med de i en annen by (med tante og kusiner), mens vi tror at barnet kommer til å kose seg mer ved å gå i tog med barnehagen. Redd for å gjøre noe feil. Hva bør vi gjøre? Barnet blir to år neste måned. Vi rekker ikke både å gå i tog med bhg og være med svigerforeldre Anonymkode: 69747...5c6
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #2 Skrevet 14. mai 2024 Feire med svigers og familien når dere fortsatt har mulighet. Barnet har ingen formening om dette, og kommer uansett ikke tilbake i barnehagen 20 mai for å dele sine gode minner om dagen. Om få år er dere bundet til skole, dugnad og alt. Nyt friheten mens dere kan. Anonymkode: 8470f...506 10 1 6
Gjest jegerrinne Skrevet 14. mai 2024 #3 Skrevet 14. mai 2024 Hadde feiret med svigers og familie når dere har mulighet.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #4 Skrevet 14. mai 2024 Hadde glatt feiret med familie. Barnet er to år, og er mere enn observatør til dagen, enn aktivt deltakende med. En sånn dag bærer på så mange inntrykk, og folk, og mange av de minste ser det hele trygt fra en arm, eller fra vognen Anonymkode: 4b50f...466 7 1 1
Kaneel Skrevet 14. mai 2024 #5 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): 17. mai! De vil så gjerne at vi skal feire med de i en annen by (med tante og kusiner), mens vi tror at barnet kommer til å kose seg mer ved å gå i tog med barnehagen. Redd for å gjøre noe feil. Hva bør vi gjøre? Barnet blir to år neste måned. Vi rekker ikke både å gå i tog med bhg og være med svigerforeldre Anonymkode: 69747...5c6 Han er 2 år! Tro meg han vil nok kose seg mer med besteforeldrene ! Trodde vi snakket om et skolebarn her minst, da blir det jo anderledes 10
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #6 Skrevet 14. mai 2024 Jeg har og en 2-åring og tror hun heller vil til familie enn å gå i tog med barnehage. Når de blir større så er jo tog mer gøy og etterhvert obligatorisk så greit å benytte sjansen til å feire med familie eller voksne venner mens man kan tenker jeg. (Her går barnehagen tog 16. mai da så vi får gjort begge deler) Anonymkode: 83329...c52 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #7 Skrevet 14. mai 2024 Vi har en på snart 2, og velger feiring med min familie i år. Svigerfamilien som bor samme sted som oss er litt furt, men sånn får det bare være. En siste anledning til å heie frem kusiner i tog og se de i korps. Neste år blir det nok tog med barnehagen. Barnet aner ikke hva det «går glipp av». Anonymkode: 1a79a...114 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #8 Skrevet 14. mai 2024 Selvfølgelig har barnet det best med en rolig feiring med svigers. barnet er to år, og går ikke i tog, men blir trillet i en vogn der han antagelig ikke faller til ro pga bråket og kaoset rundt. Når barnet begynner på skolen må du og barnet feire på skolen for barnet skyld (sosialisering med venner), hvilket det for en toåring ikke er behov for. Går ikke barnehagen i tog 16. mai? Jeg ville definitivt feiret med svigers! Anonymkode: c8234...fcb 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #9 Skrevet 14. mai 2024 Personlig hadde jeg reist feiret med svigers. Man blir gjerne mer "bundet" til 17.mai feiring på eget bosted når barna begynner på skolen. Vi reiste både til kin familie og hans familie før barna nådde skolealder, nå senere kommer de til oss for barna skal få feire med sin klasse og venner. Anonymkode: 2f3f8...143 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #10 Skrevet 14. mai 2024 Helt ærlig; en 2 åring får lite ut av 17 mai generelt. Jeg hadde nok heller valgt svigers med tanke på at barnet kun er nesten 2 år. Side for hvert år fremover til barnet bli mer og mer aktivt og faktisk kunne få noe ut av dette med tog og alt som skjer ellers. Anonymkode: a5745...db6
Ulven Skrevet 14. mai 2024 #11 Skrevet 14. mai 2024 En toåring har lite forhold til å gå i tog, og vil ha større glede og utbytte av å være sammen med familie. Skoletiden kommer fort nok og da er dere bundet opp på 17 mai i mange år framover, så jeg ville ha benyttet dagen til å knytte enda bedre forhold mellom barnet og familien.
Pippi Lotta Skrevet 14. mai 2024 #12 Skrevet 14. mai 2024 Får litt følelsen av at du ikke ønsker å besøke svigers TS, så synes ikke du er nødt til å dra om du ikke kommer til å trives. Men jeg tror ikke en på 2 år får særlig utbytte av toget, så om dere blir hjeme så bør det være for dere voksne sin skyld og ikke 2 åringen. Om dere ønsker å feire i en annen by, så bør dere gjør det nå før barnet blir støre.
Hololo Skrevet 14. mai 2024 #13 Skrevet 14. mai 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: 17. mai! De vil så gjerne at vi skal feire med de i en annen by (med tante og kusiner), mens vi tror at barnet kommer til å kose seg mer ved å gå i tog med barnehagen. Redd for å gjøre noe feil. Hva bør vi gjøre? Barnet blir to år neste måned. Vi rekker ikke både å gå i tog med bhg og være med svigerforeldre Anonymkode: 69747...5c6 helt ærlig tror jeg ikke barnet merker stor forskjell, blir nok en fin dag uansett, så gjør det dere føler for
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #14 Skrevet 14. mai 2024 Vi har en to-åring, skal ikke delta på "offentlig" feiring i år, hun vil uansett ikke huske eller ha utbytte av dagen. Vi reiser til familie for middag istedet 😊 Anonymkode: 61442...d60
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #15 Skrevet 14. mai 2024 Hvis barnets beste er i fokus ville jeg valgt å feire dagen med familie, ikke gå i tog med en 2-åring. Anonymkode: 380da...4e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå