Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ikke jødene, men ekstremistene.

Det er en stor forskjell.

Det er så mange tråder i denne saken som etterhvert leder mot de nykonservative i USA, og det er ingen tilfeldighet at det er de _overveldende_ Israel-vennlige miljøene i Norge som har publisert disse tegningene.

Jeg tror det ble gjort med overlegg i den grad en idiot som Selbekk er i stand til å plassere handlinger i en sammenheng, men fra JPs side er jeg ikke i tvil.

Det er dessuten underliggende data som nå kommer til overflaten ang. Selbekk, Anfindsen, Storås og Sæle - med Frp/Demokratene som bakspillere.

Så hvis jeg går hen og dreper et menneske, så er det jødene som er den egentlige årsaken, fordi jeg er Israelvennlig?

Hvor har du lært dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Så hvis jeg går hen og dreper et menneske, så er det jødene som er den egentlige årsaken, fordi jeg er Israelvennlig?

Hvor har du lært dette?

Hvor har du lært logikken du bruker i alle dine eksempler? :ler:

Det Norske Israelsenter er ekstremister, kahanister, slik Melchior sier.

Hvordan kan du se bort fra det faktum at Melchior er en jøde, og at jeg trekker fram hans meninger som de riktige, for så å lande på at jeg skylder på jødene?

Det er så mye fin logikk ute og går ytterst på den høire ø!

Skrevet

hehe, Wiesenthal Centeret kom vel både med Quisling-karakteristikker og rasisme da SV pratet om boikott av israelske varer (rasistene i regjeringen (SV) (sic) burde bli ekskludert fra regjeringen var deres uttalelse). Noen har ikke helt bakkekontakt, og det er kjekt å se at muslimene i verden har lært litt av jødene når det kommer til å bruke offerrolle som hersketeknikk. De er kanskje ikke så forskjellige som de tror de er...

Skrevet

Hvordan kan du se bort fra det faktum at Melchior er en jøde, og at jeg trekker fram hans meninger som de riktige, for så å lande på at jeg skylder på jødene?

Logikk er ikke noe du vil være i stand til å forstå uansett lille venn. ;) Jeg foreslår at du lager din egen tråd reservert for dem som bare er ute etter å slenge dritt til andre så kan dere ha det hyggelig sammen med fraser uten mening og innhold.

Skrevet
Logikk er ikke noe du vil være i stand til å forstå uansett lille venn.  ;)  Jeg foreslår at du lager din egen tråd reservert for dem som bare er ute etter å slenge dritt til andre så kan dere ha det hyggelig sammen med fraser uten mening og innhold.

OK, lille venn :ler:

Skrevet

Dette tror jeg det er mye sannhet i: "Muhammed-karikaturene blir manipulert av ytterliggående krefter for å oppnå politiske mål som intet har med Jyllandsposten og Danmark å gjøre, og det har fint lite med Magazinet å gjøre." resten kan du lese her: http://www.nrk.no/nyheter/kommentar/5497354.html

Skrevet
Dette tror jeg det er mye sannhet i: "Muhammed-karikaturene blir manipulert av ytterliggående krefter for å oppnå politiske mål som intet har med Jyllandsposten og Danmark å gjøre, og det har fint lite med Magazinet å gjøre." resten kan du lese her: http://www.nrk.no/nyheter/kommentar/5497354.html

Jeg er enig.

Ikke minst dette sitatet beskriver mye:

"De reagerer på andre ting enn tegningene

Det er viktig ikke å miste av syne at de voldelige opptøyer de siste ukene ikke bare skyldes Muhammed-karikaturene, men er rettet mot Israels politikk overfor palestinerne som nå blir strammet til etter Hamas-seieren, og mot den amerikanske og vestlige Midt-Øst-polititikk i det store og hele."

Man kan jo spørre seg om det er andre ekstremister enn muslimske som utnytter dette for å skape muligheter for krig og konflikt.

For eksempel de amerikanske ekstremistene.

Er det bare meg som lurer på hvorfor resten av Abu Ghraib-bildene kommer nå?

For ikke å snakke om denne videoen av soldater som mishandler irakisk ungdom?

Skrevet

At gamle bilder fra Abu Ghraib kommer ut nå er nok et forsøk på å fiske med med dynamittkuber i rørt vann, ja.

Skrevet

Det er utrolig hvordan dette ubegrunnede jødehatet fører til de mest merkelige og latterlige konklusjoner.

Skrevet

Da kan nok Melker ha rett i at det er ekstremister som står bak.

Skrevet
Er det bare meg som lurer på hvorfor resten av Abu Ghraib-bildene kommer nå?

For ikke å snakke om denne videoen av soldater som mishandler irakisk ungdom?

Hadde det vært opp til amerikanske myndigheter så hadde nok aldri bildene blitt vist i det hele tatt. Dette er nok noe de hadde ønsket å holde skjult. Fangeleirene har vært under granskning av FN og det tror jeg har mer med saken å gjøre. En del av det som kommer frem er det soldater selv som har fortalt om, fordi dette strider mot deres overbevisning om hva som er rett og galt.

På samme måte som terror mot amerikanerene ikke unskylder deres behandling av fanger så unskylder ikke noe muslimenes drap, brenning av ambasader osv. De er ansvarlige for hva de gjør selv.

Skrevet
Da kan nok Melker ha rett i at det er ekstremister som står bak.

Jeg skjønte først ikke hvem du mente når du sa Melker. :rodme:

Jeg tror nok ikke bare det er fundamentalister, men også mennesker som bruker dette for å styrke sin posisjon(uavhengig av religion). Verden er ikke svart hvit men kommer i alle slags farger og nyanser. Det kan være lurt å stoppe opp og prøve å se andre perspektiver enn de som er lettest å få øye på. Det er heller ikke lurt å prøve å sette mennesker i bås, dvs utelukkende se på dem som gode eller onde. Melkers syn på at det er fundamentalistiske jøder som bevist provoserer muslimer og derfor er ansvarlige for volden tar jeg sterkt avstand fra. Mennesker må selv ta ansvar for det de gjør.

Skrevet
Hadde det vært opp til amerikanske myndigheter så hadde nok aldri bildene blitt vist i det hele tatt. Dette er nok noe de hadde ønsket å holde skjult. Fangeleirene har vært under granskning av FN og det tror jeg har mer med saken å gjøre. En del av det som kommer frem er det soldater selv som har fortalt om, fordi dette strider mot deres overbevisning om hva som er rett og galt.

På samme måte som terror mot amerikanerene ikke unskylder deres behandling av fanger så unskylder ikke noe muslimenes drap, brenning av ambasader osv. De er ansvarlige for hva de gjør selv.

Dette er feil. Det er Demokratene i USA, Amnesty, Røde Kors og andre frie organisasjoner som har jobbet for å komme til bunns i Abu Ghraib-skandalen.

I snart to år, uten resultat.

Det er Pentagon som har sittet på bildene og som nå har lekket dem.

Det er dessuten en doktrine som ligger bak torturen, det viser dokumenter fra Pentagon der Rumsfeld støvsuget lovverket etter paragrafer som kunne åpne for muligheter for tortur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...