AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #1 Skrevet 14. mai 2024 Men det er kun 15 grader og skal ikke bli varmt før på ettermiddagen. Menes det virkelig at vi skal kle ham så lett fra morgenen av? Skjønner jo at de ikke kan drive og skifte til sommerklær på hvert eneste barn når det blir varmt, men jeg synes ikke noe om å sende ham avgårde i sommerklær når det skal være 15 grader store deler av dagen 😅 Hvordan gjør dere det? Anonymkode: 1b453...14e
La Luna Skrevet 14. mai 2024 #2 Skrevet 14. mai 2024 Sa de at han må ha det på seg når han kommer? Ville isåfall bare tatt bukse og genser over shortsen og t-skjorta. 10
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #3 Skrevet 14. mai 2024 Sender med klær, de må jo bare skifte? Jeg hadde bukse og t-skjorte på min, med genser over. Og sendte med shorts. Anonymkode: 36c36...dd0 8 4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #4 Skrevet 14. mai 2024 De mener vel lett skiftetøy i hylla. Greit å ha nok lette klær liggende så de kan bytte til dersom foreldrene har kledd for varmt Anonymkode: 10e2d...6d7 20
Kontorotta Skrevet 14. mai 2024 #5 Skrevet 14. mai 2024 Du er sikker på at de ikke mener at der skal ha det liggende i korga i barnehagen? De må vel skifte bleie på han i løpet av dagen, så da er jo buksa av allerede og shorts kan tas på. Nå er det noen år siden vi hadde barnehagebarn, men der hadde vi alltid liggende skift for alle anledninger. Sånn at barnehagen kunne ta av noen klær om det ble veldig varmt. 7
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #6 Skrevet 14. mai 2024 Er bare å ha med, de må skifte på de. Har jo med både kaldere og varmere klær og bhg justerer ved behov. Anonymkode: 73067...2be 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #7 Skrevet 14. mai 2024 Kontorotta skrev (5 minutter siden): Du er sikker på at de ikke mener at der skal ha det liggende i korga i barnehagen? De må vel skifte bleie på han i løpet av dagen, så da er jo buksa av allerede og shorts kan tas på. Nå er det noen år siden vi hadde barnehagebarn, men der hadde vi alltid liggende skift for alle anledninger. Sånn at barnehagen kunne ta av noen klær om det ble veldig varmt. Kan godt hende det var det de mente, men de påpekte at han har på seg langermet body og bukse nå, og at han skulle hatt på t-skjorte og shorts, så da ble jeg i tvil 😅 Trodde han hadde lettere klær i korga også, men det er det faren som har styrt med i det siste, så kanskje ikke. Anonymkode: 1b453...14e
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #8 Skrevet 14. mai 2024 Det er helt vanlig at barnehagen må skifte på dem til lettere tøy denne tiden av året, bare legg lettere sommertøy i skiftehylla. Trenger ikke levere i sommerklær når det er kjølig på morgenen og formiddagen. Anonymkode: 84173...a7f 4
Gjest jegerrinne Skrevet 14. mai 2024 #9 Skrevet 14. mai 2024 Er vanlig det på disse tider at bhg ønsker å ha det på plassen, slik at de kan skifte ut på dagen. Ser her på ungdommen de har med lettere klær så de kan skifte
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #10 Skrevet 14. mai 2024 Det er helt vanlig å ønske seg lettere ett skift i barnehagen nå. Her er det 24 grader og sol, og bikinivær. dessuten er mange barnehager lagt slik at de har gode solforholde, og lune utearealer. Så det kan koke der når sola står på. Ingen i barnehagen kler av barna før det er varmt nok. Sånt vet de. Anonymkode: 617a2...702 4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #11 Skrevet 14. mai 2024 Står det at det er tvang og ta på morgene? Vil tro det er en helt vanlig melding som barnehagene nå sender ut, ihvertfall her ta med lette klær, solhatter og div fordi det er varmere i været. Så har dem noe og skifte til om det skulle bli varmt. Her leverer jeg henne i andre klær en hun kommer hjem i fordi det blit varmt her nå i barnehagen. Noen foreldre lager problemer av alt. Vil du ikke at barnet ditt skal skifte i løpet av dagen til noen lettere så sier du det, finner jo selv ut om det var lurt eller ikke når du henter Anonymkode: 51d40...3a4 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #12 Skrevet 14. mai 2024 Hva f… har barnehagene med hva foreldrene kler barna i. Snakk om å detaljstyre folks liv. Er det kommunistbarnehager? Anonymkode: 35af9...1a9 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #13 Skrevet 14. mai 2024 Jeg sendte mine barn i bukse og tskjorte, og de har shorts og genser i hylla. Det var sannsynligvis ha det tilgjengelig i hylla de mente. Ellers har det ofte blitt varmere enn jeg tror tidligere enn det er meldt i det siste. Og jeg har stadig vekk tatt på barna gensere når vi har gått ut, som har vært på i ca. to minutter før det ble for varmt. Begge er aktive og varme av seg, og vil ta av genseren lenge før jeg selv føler behov for å ta av min. Jeg hadde valgt t-skjorte og genser over body uten noe under i dag, fordi jeg hadde regnet med at det ganske raskt blir passende med korte ermer, og det er hakke mer lettvint da. Men det er ikke noen fasit. Det er til og med lurt med langermet, tynn body så lenge det går uten å koke mtp. å beskytte huden fra sola. Så jeg regner altså med de bare ville si i fra at det er viktig å ha tynnere klær tilgjengelig nå. Anonymkode: 7c36b...63a
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #14 Skrevet 14. mai 2024 Ekstra tøy til hylla, mange foreldre som glemmer det i og med at det er kaldt på morgenen, og de selv sitter inne i aircondition hele dagen. Men 15 på morgen og 20+ litt senere på dagen, da er det greit å gjøre det litt enklere for de ansatte. Shorts, t-skjorte, og en varm genser. Det er litt tid til de skal ut. Anonymkode: f136f...14e 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #15 Skrevet 14. mai 2024 Bukse og tshirte går da bra uansett hvor varmt det er.. Anonymkode: 8b7f4...f2a 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #16 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva f… har barnehagene med hva foreldrene kler barna i. Snakk om å detaljstyre folks liv. Er det kommunistbarnehager? Anonymkode: 35af9...1a9 Har vel ikke med detaljestyring å gjøre, men at det er barnehagen som må håndtere varme grinete barn. Selvsagt vet de hva som er best bekledning den tiden barnet er i barnehagen. Anonymkode: 079c4...733 7
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #17 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Men det er kun 15 grader og skal ikke bli varmt før på ettermiddagen. Menes det virkelig at vi skal kle ham så lett fra morgenen av? Skjønner jo at de ikke kan drive og skifte til sommerklær på hvert eneste barn når det blir varmt, men jeg synes ikke noe om å sende ham avgårde i sommerklær når det skal være 15 grader store deler av dagen 😅 Hvordan gjør dere det? Anonymkode: 1b453...14e Jeg kler på bukse, tshirt og en tynn fleecejakke/ bomullsjakke når jeg leverer på morgenen. Også har jeg lagt igjen en shorts der som de kan ta på han ved behov. Det er vel sikkert det de mener, at du må ta med sommerklær som ekstra skiftetøy? Her er det ca 15 g på morgenen, men over 20 g ut over dagen. Anonymkode: 777c0...2ab
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #18 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hva f… har barnehagene med hva foreldrene kler barna i. Snakk om å detaljstyre folks liv. Er det kommunistbarnehager? Anonymkode: 35af9...1a9 😂 Anonymkode: 66609...3bd 6
solsolsol Skrevet 14. mai 2024 #19 Skrevet 14. mai 2024 Det er detaljstyring altså. Ene ungen min har aldri hatt på seg shorts annet enn i basseng, han har fått for seg at det er ekkelt. Går helt bra, også i typ syden, å bruke bukse og tynn genser. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #20 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Står det at det er tvang og ta på morgene? Vil tro det er en helt vanlig melding som barnehagene nå sender ut, ihvertfall her ta med lette klær, solhatter og div fordi det er varmere i været. Så har dem noe og skifte til om det skulle bli varmt. Her leverer jeg henne i andre klær en hun kommer hjem i fordi det blit varmt her nå i barnehagen. Noen foreldre lager problemer av alt. Vil du ikke at barnet ditt skal skifte i løpet av dagen til noen lettere så sier du det, finner jo selv ut om det var lurt eller ikke når du henter Anonymkode: 51d40...3a4 Dette er så typisk kg-kjerring. Jeg vet jeg ikke bør svare, men mangelen på leseforståelse er så sørgelig stor hos enkelte at det er til å grine av. Ingen her har laget problemer, jeg svarte enkelt og greit "Ok 😊" på meldingen, og tar med sommertøy og solhatt i morgen. Måten meldingen var formulert på kunne få det til å virke som at barnet burde hatt på seg sommerklær fra morgenen av, så jeg trengte bare bekreftelse på at det ikke kan være det som var ment. Det er du som lager problem ut av noe som ikke er et problem, så jeg anbefaler deg å lese over innlegg en ekstra gang før du svarer på noe neste gang. Anonymkode: 1b453...14e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå