AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #1 Skrevet 14. mai 2024 4 soverom og et veldig lite bad, eller 3 store soverom og et relativt stort bad? Hva er beste løsning med tanke på fremtidig salg? Vi har jo begrensninger i forhold til hvor vi kan sette opp vegger, og hvor vi kan legge rør etc. Bør et hus med 4 soverom kanskje ikke ha et knøtt av et bad? Er det mange som virkelig trenger 4 soverom? Er det kanskje så pass få hus på markedet med 4 soverom i forhold til etterspørsel at folk hadde akseptert et lite bad? Hvor viktig er skikkelig fint bad? Anonymkode: c2e5a...3f4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #2 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 4 soverom og et veldig lite bad, eller 3 store soverom og et relativt stort bad? Hva er beste løsning med tanke på fremtidig salg? Vi har jo begrensninger i forhold til hvor vi kan sette opp vegger, og hvor vi kan legge rør etc. Bør et hus med 4 soverom kanskje ikke ha et knøtt av et bad? Er det mange som virkelig trenger 4 soverom? Er det kanskje så pass få hus på markedet med 4 soverom i forhold til etterspørsel at folk hadde akseptert et lite bad? Hvor viktig er skikkelig fint bad? Anonymkode: c2e5a...3f4 Det kommer an på hvor lite badet blir og planløsning. Jeg har stooort bad, men det er lite hensiktsmessig likevel pga skråtak og antall dører/vinduer. Jeg ville valgt 4 soverom foran 3 soverom og stort bad. Men er også i en livssituasjon nå hvor jeg ikke trenger å dele bad med små barn. Anonymkode: 4c2e4...93a 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #3 Skrevet 14. mai 2024 7 minutter siden, AnonymBruker said: Det kommer an på hvor lite badet blir og planløsning. Jeg har stooort bad, men det er lite hensiktsmessig likevel pga skråtak og antall dører/vinduer. Jeg ville valgt 4 soverom foran 3 soverom og stort bad. Men er også i en livssituasjon nå hvor jeg ikke trenger å dele bad med små barn. Anonymkode: 4c2e4...93a Det blir et lite knøtt på like over 3m2. Anonymkode: c2e5a...3f4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #4 Skrevet 14. mai 2024 Jeg ville vurdert tre soverom, ett lite bad, pluss ett toalett. Fire soverom passer for en familie på 5 stk, da blir det veldig mye kø og venting inn til ett lite bad. Små barn, på ett lite bad er kaos, men større barn bruker ofte lengre tid på badet og da kan ikke noen andre gå på do... Å bo 4-5 stk hvor ingen kan gå på toalettet hvis en skal ta en dusj er fullstendig uaktuelt for meg i alle fall. Det er for meg en bolig tilpasset en familie som er så nært og tett at de ikke har behov for noe som helst privatliv. Jeg er så glad vi hadde ett separat toalett da vi var to voksne, pluss tenåringsjente og tenåringsgutt. Anonymkode: 058d0...2bf 11
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #5 Skrevet 14. mai 2024 Hva er deres behov? Skal dere binder selv, eller bygger dere for å selge? vi er en familie med to barn i begynnelsen av tenårene og to voksne. I tillegg har vi en tenåring på avlastning annenhver helg, men jeg utelater sistemann i beregningen for våre behov. her tar jeg altså utgangspunkt i en familie på to barn/tenåringer og to voksne. pr i dag har vi et hus med fire små soverom, en liten kjellerstue og to bad. Det er for lite. Barna har et lite soverom hver, for lite for å ha besøk på dersom man ikke skal ligge/sitte i senga. Derfor MÅ vi ha en ekstra stue til barna. Det ekstra soverommet blir bruks som gjesterom (og soverom til avlastningsbarn) og hjemmekontor som deles på av mannen og meg. Fordi soverommene er små tar deng og garderobeskap mye plass, og andre ting må bortprioriteres, derfor er kjellerstuen nødvendig. vi har to store bad, hvilket er deilig med tenåringer, men dette er også for få bad for oss. Vi kunne definitivt trengt et toalettrom i tillegg. Dette fordi både barn og voksne skal dusje etter treninger flere ganger i uken, det ene badet er kombinert vaskerom, og helt ærlig: både barn og mann synes det er helt greit å sitte på do i 60 minutter (nei, de forstår ikke at det er dumt når det er kø utenfor, de evner ikke å ta hensyn). Så når begge badene er opptatt pga dobesøk/dusjing og en annen holder på å tisse i buksa, da er det krise. med andre ord: små soverom er teit, og det er også for få bad. Jeg ville valgt flest mulig bad/toalettrom, og størst mulig soverom. Personlig har jeg ingen problemer med små bad da det er soverommene barna/tenåringene trenger mest plass. Anonymkode: 561e0...fb7
Traktor Skrevet 14. mai 2024 #6 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): 4 soverom og et veldig lite bad, eller 3 store soverom og et relativt stort bad? Hva er beste løsning med tanke på fremtidig salg? Vi har jo begrensninger i forhold til hvor vi kan sette opp vegger, og hvor vi kan legge rør etc. Bør et hus med 4 soverom kanskje ikke ha et knøtt av et bad? Er det mange som virkelig trenger 4 soverom? Er det kanskje så pass få hus på markedet med 4 soverom i forhold til etterspørsel at folk hadde akseptert et lite bad? Hvor viktig er skikkelig fint bad? Anonymkode: c2e5a...3f4 Med fire soverom ville jeg forventet minimum et toalett i tillegg til badet. Så jeg synes ikke det høres ut som en god løsning. 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #7 Skrevet 14. mai 2024 28 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ville vurdert tre soverom, ett lite bad, pluss ett toalett. Vi har toalettrom i tillegg. Anonymkode: c2e5a...3f4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #8 Skrevet 14. mai 2024 Så oppsummert. Vi har et toalett i tilknytning til gangen nede, der er det ikke mulig å ha dusj. Om jeg forstår dere rett er det bedre med 4 soverom og et lite bad samt et WC rom, enn 3 soverom og er større bad + WC rom. Anonymkode: c2e5a...3f4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #9 Skrevet 14. mai 2024 Det kommer jo også an på hvilket marked dere selger til. Jeg og mannen har fire soverom, ett stort bad, og et toalettrom. Ingen barn, sjelden gjester. (hvert vårt kontor + gjesterom). Greit når vi er to, alt for tett på når vi har gjester. Med barn, eller mange overnattende gjester, ville jeg aldri bodd uten to bad. Anonymkode: 6e62a...7ee
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #10 Skrevet 14. mai 2024 Vi har 3 barn, og 4 soverom (ett av soverommene er konvertert fra kjellerstue til soverom) og et veldig lite bad men med separat toalett, toalettet er på rett over 2 kvm og badet på nesten 4 kvm. Separat bad og toalett var et krav da vi flyttet hit, det samme var 4 soverom. Stort bad hadde vi derimot ikke noe krav/ønske om. Anonymkode: 0c773...2a2 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #11 Skrevet 14. mai 2024 Hvor mange er dere? Og hvilke alder er det feks på barna? Ett soverom for lite kan medføre at det blir mye konflikt. Så hadde isåfall valgt ett soverom til. Derimot er det stor aldersforskjell i form av to små søsken og en stor. Kan man fint klare seg med 3 soverom. Da de minste kan dele rom en stund. Vi bygger nå ut vårt 3m2 bad ut i gangen så det blir på 6.5m2. Med god planløsning fungerer det ok. Vi har hatt 3 unger her. I bunn og grunn to soverom og sove alkove. Men et ikke godkjent rom i kjelleren. Vi ville ikke ha rom unna de små og den elste ville ikke bo i kjeller rommet før en viss alder. Da bodde vi på alkoven , de to små på det største rommet og den elste på det andre rommet. Når den elste ble større, så ønsket hun å bo nede litt mer for seg selv. Da ble det ett rom til hver. Og foretrekker det. Vi hadde et lite bad oppe i daglig bruk på 3m2. Et større nede. Men gammelt stygt og slitt. Så hvis jeg skal velge ut fra min erfaring. Ville jeg hatt ett lite rom til hver og lite bad. Fremfor stort bad og for få rom. Men du nevner ikke familiesituasjonen din. Og a blir det vanskelig å svare helt iht din situasjon. Vi stengte døra til kjøkkenet og tok litt av gangen der. Men dette kommer jo an på planløsning på boligen. Ofte er kjøkjen og bad på samme vegg. Så mulug dere kan flytte litt på kjøkkenet for å få i pose og sekk her. Så sant det ikke går utover bærevegger ol. Her ville jeg faktisk ha rådført meg med med en arkitekt. Jeg er interiør konsulent og jobber mye med tegninger og har valgt løsning selv . Siden badet ble 1,5 meter bredt og snaut 4 meter langt. Ble det et puslespill å få et bad som fungerer. Siden vi blir gamle etterhvert. Så har jeg også tenkt på plass til vaskemaskin, tørketrommel ol. Så vi kan i fremtiden slippe å gå ned i kjelleren for å vaske klær Anonymkode: c7803...843
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #12 Skrevet 14. mai 2024 Hvis dere bare har ett bad ville jeg holdt det stort. Særlig hvis det blir knøtt lite. Men heller store soverom enn bad. vårt er typ 2x3 og lite, men vi ergrer oss ikke like mye over det, som de små soverommene. De er håpløst upraktisk når barn ble ungdom Anonymkode: 681fb...fe4
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #13 Skrevet 14. mai 2024 Ville hatt to bad og tre gode soverom, evt et lite treningsrom. Anonymkode: 23479...a97
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #14 Skrevet 14. mai 2024 I dagens marked er det veldig få som har behov for fire soverom som gidder å bare ha ett bad. Det tilsier at 5 mennesker skal stå i kø for å ta morgenstellet hver morgen. Så jeg ville definitivt gått for 3 soverom og større bad. Anonymkode: 22dc3...c80 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #15 Skrevet 14. mai 2024 Vi er fire stykker, to tenåringer. Per i dag har vi et bad, og et WC. Vi savner egentlig ikke to bad, det er ikke et stort problem å dusje på tur. Sminking og hår fikses på rommet. Tidligere har vi hatt to bad, det ene ble aldri brukt, annet enn til å gå på do. Vi har ikke ofte boende besøk, men det hender. Ungene har overnattingsgjester fra tid til annen. Aller helst kunne jeg tenke meg mitt eget bad, med dør fra soverommet mitt, men det lar seg dessverre ikke gjøre. Anonymkode: c2e5a...3f4 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #16 Skrevet 14. mai 2024 Det er langt færre boliger med fire soverom enn med tre. Standarden er tre fordi en familie som oftest har to barn. Hus med fire soverom er derfor svært attraktive for alle familier med behov for mer enn tre soverom. Vi bygget på huset vårt for å få fire soverom og var overrasket over den voldsomme verdiøkningen på huset. Når det er sagt ville jeg selv ikke valgt et hus med bare ett bad så det hadde sånn sett ikke hjulpet at det er fire soverom når mangelen på et andre bad ville gjort huset ditt til en deal breaker. Siden det i deres tilfelle uansett ikke er aktuelt å bygge et bad til vil huset deres få større verdi av å ha fire soverom og ett bad enn tre soverom og stort bad. Størrelsen på badet har svært lite å si for verdien på huset, mens et soverom ekstra har mye å si. Snakk med megler så vil du se at de er enige. Anonymkode: 0ce14...382 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #18 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Badekar🤩 Anonymkode: ec346...966 Så altså stort bad. Anonymkode: ec346...966
IkkeStudentLenger Skrevet 14. mai 2024 #19 Skrevet 14. mai 2024 Kommer også an på hvordan vaskemuligheter er. Hvor er vaskemaskin? Jeg er ikke så interessert i stort bad med mindre det gir bedre muligheter for å få vasket klær etc. Oppholder meg ikke så mye på badet, men jeg må kunne ha vaskemaskin og helst også tørketrommel eller tørkeskap der. Hvis det i tillegg gir muligheter for system for skittentøy/oppbevaring av håndklær e.l. så er større bad en fordel. Men hvis det kun er gulvplass, men ikke egentlig gir mulighet for mer enn dusj/do/vask, så er det ubrukelige kvadratmetere. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #20 Skrevet 14. mai 2024 Jeg gikk kun etter hus med badekar sist jeg skulle kjøpe hus og fikk det. Anonymkode: ec346...966
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå