AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #1 Skrevet 14. mai 2024 En kveld mannen ville ha sex og ikke jeg, sa jeg at jeg ikke hadde lyst, men han gjorde det likevel. Blir så usikker på om dette var greit eller ikke. Skjønner liksom ikke helt hva som skjedde eller hvorfor han gjorde det eller hvorfor jeg ikke protesterte mer. Og nå lurer jeg på om dette er noe som ofte skjer i forhold eller om vi er helt ute å kjøre? Litt mer bakgrunn (sorry for rotete innlegg). Mannen og jeg har vært sammen en del år. Før barn var sexlivet bra, etter barn har det vært litt opp og ned. Etter barn hadde vi en lang periode med sjelden sex, men hvor jeg av og til gikk med på det fordi det var så lenge siden sist og jeg hadde liksom ikke samvittighet til å avvise igjen og igjen. Det fungerte uansett bare sånn halvveis. For en stund siden løsnet det igjen, og vi har hatt mye oftere (og bedre!) sex enn på flere år. Vi har bare gjort det når begge har hatt lyst, noe som igjen førte til mer lyst hos begge. Det var kanskje derfor det var så uventet det som skjedde den ene kvelden. Anonymkode: 05c74...c8d
Pippi Lotta Skrevet 14. mai 2024 #2 Skrevet 14. mai 2024 Det er ikke greit i det helle tatt! Du sa du ikke ville, men han forsatte å presse på. Jeg tipper du ikke gjore "mer" motstand fordi du ble sat ut eller til og med red, det er veldig vanlig å fryse i slike situasjoner. Jeg tenker det er noe dere må snake om, kansje til og med sammen med en terapaut for å være sikre på at dere (du) kan stole på hverandre (han) frem over. Du kan også snake med en terapaut allene for å sortere tanken lit før du tar det opp med mannen. Har han vist slike tendenser før? Pleier han å vøre opptat av din nytelse til vanlig? Var han klar over at du egentlig ikke ville de gangene du hadd pliktsex før? Jeg tenker hvordan du bør reagere henger lit sammen med om dette var totalt ut av karakter for han, eller om han har oppført seg lignende før. Det er forsåvet veldig bra at du sier nei når du ikke har lyst, ingen ting dreper lysten som pliktsex! Skal dere ha sjanse til å opprettholde et bra eller i det minste ikke skadelig sex liv, så er han nødt til å anerkjene at du også skal ha lyst til alt dere gjør! Lyke til ❤️ 3 1 1
Isambard Skrevet 14. mai 2024 #3 Skrevet 14. mai 2024 Det er veldig langt fra greit å ha sex når du sier nei. Hadde det vært opp til meg ville det vært regnet som voldtekt. (Etter ordlyden i dagens lovverk er det kun voldtekt hvis han bruker makt eller er truende. Det holder ikke å si net😒) 1
Irak Skrevet 14. mai 2024 #4 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): En kveld mannen ville ha sex og ikke jeg, sa jeg at jeg ikke hadde lyst, men han gjorde det likevel. Blir så usikker på om dette var greit eller ikke. Skjønner liksom ikke helt hva som skjedde eller hvorfor han gjorde det eller hvorfor jeg ikke protesterte mer. Og nå lurer jeg på om dette er noe som ofte skjer i forhold eller om vi er helt ute å kjøre? Litt mer bakgrunn (sorry for rotete innlegg). Mannen og jeg har vært sammen en del år. Før barn var sexlivet bra, etter barn har det vært litt opp og ned. Etter barn hadde vi en lang periode med sjelden sex, men hvor jeg av og til gikk med på det fordi det var så lenge siden sist og jeg hadde liksom ikke samvittighet til å avvise igjen og igjen. Det fungerte uansett bare sånn halvveis. For en stund siden løsnet det igjen, og vi har hatt mye oftere (og bedre!) sex enn på flere år. Vi har bare gjort det når begge har hatt lyst, noe som igjen førte til mer lyst hos begge. Det var kanskje derfor det var så uventet det som skjedde den ene kvelden. Anonymkode: 05c74...c8d Si at når han presser på uten at du egentlig vil det, så kan dere reise i parterapi sammen. De fleste menn har en aversjon mot det, men muligens det er effektivt i forhold til å få han til å slutte med å presse deg, når du ikke har lyst. Verdt et forsøk hvis det ikke nytter å ha en vanlig samtale rundt det 💕🪷. Håper han lytter til deg, og tar deg seriøst 💕🪷.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #5 Skrevet 14. mai 2024 Bare for å understreke, så kunne jeg ha selvfølgelig sagt enda tydeligere nei eller dyttet han bort, jeg er/var ikke redd for han på noen måte. Er så irritert på meg selv for at jeg ikke gjorde det, jeg ga liksom bare opp. Han er til vanlig opptatt av hvordan jeg har det og særlig nå etter at vi har jobbet med det (bare gjøre ting begge har lyst til osv), men det gjør jo at jeg skjønner mindre av dette. Anonymkode: 05c74...c8d
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #6 Skrevet 14. mai 2024 Høres helt merkelig ut. Om mannen min bare ligger der passiv og "kjeder seg" så har jeg ikke sex med han. Hvis jeg ikke lager de kjente godlydene så stopper han raskt opp og ser bekymret på meg og spør om jeg ikke har det godt eller om jeg vil vi skal skifte stilling eller slikt. Høres helt merkelig ut at en mann som kjenner deg fryktelig godt skal gjennomføre et samleie med deg når du klart og tydelig sier NEI og bare ligger der som en sekk. I mitt hode har han enten store issues, eller så har du ikke sagt nei. Anonymkode: dd8bf...dcb 1
LillaGorilla<3 Skrevet 14. mai 2024 #7 Skrevet 14. mai 2024 Det er aldri greit å ha sex med noen som utrykker at de ikke har lyst. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #8 Skrevet 14. mai 2024 Men han gjorde det alikevel? Høres ikke ut som du gjorde særlig innsats i å stoppe han. Så her bør du ta litt ansvar selv også, du er tross alt et voksent menneske Anonymkode: d8e3b...eba 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #9 Skrevet 14. mai 2024 Hvis dere er i et normalt forhold, så overdriver folk her noe voldsomt. I et jevnbyrdig/likestilt forhold så burde det ikke være verre enn at du spurte en gang til om han hørte hva du nettopp sa. Folk må roe seg ned med at enhver handling er et overgrep. Det utvanner hele begrepet, og til slutt mister det sin virkning. Anonymkode: f3922...5c9 2 3
Isambard Skrevet 14. mai 2024 #10 Skrevet 14. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Bare for å understreke, så kunne jeg ha selvfølgelig sagt enda tydeligere nei eller dyttet han bort, jeg er/var ikke redd for han på noen måte. Er så irritert på meg selv for at jeg ikke gjorde det, jeg ga liksom bare opp. Han er til vanlig opptatt av hvordan jeg har det og særlig nå etter at vi har jobbet med det (bare gjøre ting begge har lyst til osv), men det gjør jo at jeg skjønner mindre av dette. Anonymkode: 05c74...c8d Jeg mente ikke å påføre deg noen offerrolle hvis du ikke selv opplevde det som et overgrep. Det kommer ikke noe godt ut av det. Jeg synes det er drøyt å ikke respektere et nei. Særlig nå som det er så mye snakk om der og bevisstgjøring rundt samtykke. Det er rart han ikke stoppet seg selv. Jeg synes du bør ta en alvorsprat om det. Endret 14. mai 2024 av Isambard 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #11 Skrevet 14. mai 2024 Isambard skrev (28 minutter siden): Jeg mente ikke å påføre deg noen offerrolle hvis du ikke selv opplevde det som et overgrep. Det kommer ikke noe godt ut av det. Jeg synes det er drøyt å ikke respektere et nei. Særlig nå som det er så mye snakk om der og bevisstgjøring rundt samtykke. Det er rart han ikke stoppet seg selv. Jeg synes du bør ta en alvorsprat om det. Jeg er vel litt usikker på hvordan jeg opplevde det, og det er derfor jeg spør her. Jeg skjønner ikke hvorfor ingen av oss stoppet det. Han hørte at jeg sa at jeg ikke hadde lyst og han mener det skulle vært nok, at jeg ikke skulle trenge å si noe mer. Vi har snakket litt om det, og han var lei seg, men nå vil han ikke snakke mer om det og jeg må liksom komme forbi det på en eller annen måte. Anonymkode: 05c74...c8d
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #12 Skrevet 14. mai 2024 Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å «gjøre det likevel». Klarer ikke å se det for meg. Anonymkode: b6296...f82 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #13 Skrevet 14. mai 2024 Isambard skrev (2 timer siden): Det er veldig langt fra greit å ha sex når du sier nei. Hadde det vært opp til meg ville det vært regnet som voldtekt. (Etter ordlyden i dagens lovverk er det kun voldtekt hvis han bruker makt eller er truende. Det holder ikke å si net😒) Noe av det dummeste jeg har hørt.. Anonymkode: 0443a...860 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #14 Skrevet 14. mai 2024 Hva er det egentlig du vil frem til? Føler du deg tvunget til sex av din mann? Du virker veldig usikker som kanskje gjorde at han likevel prøver seg. Dette er normalt! Vær tydelig hvis du ikke vil ha sex med din mann! Hvis du opplever det som voldtekt er det vel bare å pakke kofferten. Anonymkode: aeb0a...4a9
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #15 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hva er det egentlig du vil frem til? Føler du deg tvunget til sex av din mann? Du virker veldig usikker som kanskje gjorde at han likevel prøver seg. Dette er normalt! Vær tydelig hvis du ikke vil ha sex med din mann! Hvis du opplever det som voldtekt er det vel bare å pakke kofferten. Anonymkode: aeb0a...4a9 Er det normalt å prøve seg hvis hun sier at hun ikke har lyst? Eller normalt å prøve seg når han er usikker på hva hun vil? Anonymkode: 05c74...c8d
Gjest ZarahSweet Skrevet 15. mai 2024 #16 Skrevet 15. mai 2024 Om han hadde sex med deg uten at du ville og sa nei så er det et overgrep. Kjenner flere kvinner som har blitt voldtatt av partner og vært usikker på om det er et overgrep når de er er par. Nei er alltid nei.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #17 Skrevet 15. mai 2024 I et parforhold som varer lenge vil det oppstå situasjoner der den ene er kåt, mens den andre ikke er det. ALLE opplever det, mange ganger gjennom et samliv. Noen ganger er det fint og riktig å ha sex, andre ganger er det riktig å la være. Å ikke ha så veldig lyst betyr jo ikke at man ikke kan få det underveis. Hvis den ene trenger et knull, og den andre vet at det alltid gjør godt med nærhet og kanskje en orgasme eller to, er det ikke et stort offer å bli med. Jeg synes dette ofte gjøres til noe mye vanskeligere enn det trenger å være. Noen ganger merker jeg på mannen min at han er litt utilpass, og jeg vet at en kjappis vil kurere gruff. Så hvis jeg har tid og overskudd, why not ta initiativet til å ligge sammen, eller en blowjob. Og hvis han er fysen om morgenen og vi har tid, hvorfor skal jeg si nei til litt nærhet så lenge han gidder å gjøre grovarbeidet? Hvis vi bare hadde hatt sex de gangene jeg virkelig var kåt, ville antall samleier går ned til en tredjedel. Men legg til de gangene han vil og jeg er sånn "OK, det går vel an", så fordobles frekvensen. Og hvis de gangene jeg tenker, neeii, skal vi dét nå?, men likevel smiler og er md på leken, legges til, så får vi masse fin nærhet sammen. Så - ikke vær så knegete. Ha sex hvis det er mulig. Til info: Vi er midt i 50-årene og har vært sammen siden vi var 18. Anonymkode: 88850...8fd 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #18 Skrevet 15. mai 2024 Min mann har gjort det samme, og jeg gav også opp. Merket problemet enda sterkere da jeg begynte å protestere og være tydelig, og han ble sur. Ble nesten skilsmisse, for merket at alt av nærhet ble forferdelig etterhvert, ville bare vekk. Nå har jeg sagt supertydelig ifra, så får vi se om det holder i lengden. Har blitt slutt på press og surmuling enn så lenge. Anonymkode: 21fe9...395
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #19 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): I et parforhold som varer lenge vil det oppstå situasjoner der den ene er kåt, mens den andre ikke er det. ALLE opplever det, mange ganger gjennom et samliv. Noen ganger er det fint og riktig å ha sex, andre ganger er det riktig å la være. Å ikke ha så veldig lyst betyr jo ikke at man ikke kan få det underveis. Hvis den ene trenger et knull, og den andre vet at det alltid gjør godt med nærhet og kanskje en orgasme eller to, er det ikke et stort offer å bli med. Jeg synes dette ofte gjøres til noe mye vanskeligere enn det trenger å være. Noen ganger merker jeg på mannen min at han er litt utilpass, og jeg vet at en kjappis vil kurere gruff. Så hvis jeg har tid og overskudd, why not ta initiativet til å ligge sammen, eller en blowjob. Og hvis han er fysen om morgenen og vi har tid, hvorfor skal jeg si nei til litt nærhet så lenge han gidder å gjøre grovarbeidet? Hvis vi bare hadde hatt sex de gangene jeg virkelig var kåt, ville antall samleier går ned til en tredjedel. Men legg til de gangene han vil og jeg er sånn "OK, det går vel an", så fordobles frekvensen. Og hvis de gangene jeg tenker, neeii, skal vi dét nå?, men likevel smiler og er md på leken, legges til, så får vi masse fin nærhet sammen. Så - ikke vær så knegete. Ha sex hvis det er mulig. Til info: Vi er midt i 50-årene og har vært sammen siden vi var 18. Anonymkode: 88850...8fd Er det ikke en ganske stor forskjell på dette (som jeg også har gjort mange ganger) og at mannen ignorerer at jeg sier at jeg ikke har lyst? De gangene jeg går med på å ha sex selv om jeg ikke har så kjempelyst i utgangspunktet sier jeg jo ikke at jeg ikke har lyst. Jeg er også enig i at det er helt greit å «ofre» seg noen ganger og også i at det kan bli bra etterhvert når vi kommer i gang, og dette har vi snakket åpent om. Men da forventer jeg egentlig at det skal være greit å faktisk ikke ha lyst også, selv om jeg blir usikker på hva som er innafor og hva andre egentlig gjør. Anonymkode: 05c74...c8d 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #20 Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Er det ikke en ganske stor forskjell på dette (som jeg også har gjort mange ganger) og at mannen ignorerer at jeg sier at jeg ikke har lyst? De gangene jeg går med på å ha sex selv om jeg ikke har så kjempelyst i utgangspunktet sier jeg jo ikke at jeg ikke har lyst. Jeg er også enig i at det er helt greit å «ofre» seg noen ganger og også i at det kan bli bra etterhvert når vi kommer i gang, og dette har vi snakket åpent om. Men da forventer jeg egentlig at det skal være greit å faktisk ikke ha lyst også, selv om jeg blir usikker på hva som er innafor og hva andre egentlig gjør. Anonymkode: 05c74...c8d Det er litt slik her også... vi har snakket om at noen ganger har man ikke så lyst men kanskje man får lyst av å starte rolig. Og det er greit. Men i praksis er det svært vanskelig å trekke seg underveis selv om man kjenner at lysta våknet ikke, gitt. Anonymkode: 79d53...186
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå