Gå til innhold

Hva er galt med Mazda 6?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er på utkikk etter bil på Finn for tiden og ser det kryr av annonser med Mazda 6. Omtrent alle av de virker fine og har lav km, men fortsatt veldig lave i pris...

Tenker det må være noe galt med denne biltypen siden så mange vil kvitte seg med de billig? Har noen erfaringer, og vet om Mazda 6 er totalt bomkjøp?

Anonymkode: 9b63e...734

Skrevet

Jeg vet ikke hva som er galt med bilen men har alltid mislikt mazda som et merkenavn. Syns det er regelrett respektløst ovenfor Zoroastrismen og dens følgere å prøve å gjøre fortjeneste på navnet til guden deres. 

• Hjerte 1
Skrevet

Skjønner det ikke jeg heller egentlig. Mazda er jo driftssikre biler. MEN eldre Mazda ruster jo for et godt ord da 😊

Min far hadde en Mazda 3 i et par år og virket til å være fornøyd i hvert fall 😊 

Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å kjøpe meg en Mazda om jeg skulle kjøpt en bil nå 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var veldig fornøyd  med Mazda 6. Ingen problemer med noe. Måtte selge den fordi jeg trengte større bil, ellers hadde jeg fremdeles hatt den.

Anonymkode: 471ff...e9f

• Nyttig 1
Skrevet

-Mangler status.

-Når alle (tidligere) ville ha SUV manglet Mazda relevante modeller. Lavt salg

-Manglet Hybride løsninger.

-Mazda holdt på bensin sugemotor lenge når "alle" ville ha turbodiesel.

-Usynlig forhandlere , lite markedsføring, lav satsing.

-Høyt verdifall

Havnet litt i samme skvisen som Honda og SAAB. bra biler men i utakt med hva folk etterspurte og lite modellutvalg og dermed sank salget. Og markedsføringpengene gikk til andre merker?? Litt tipping fra meg der.

Samtidig ble Mazda og Honda straffet knallhard i avgiftsystemet pga bensinmotorer har høyere CO2 tall enn diesel.

Lav etterspørsel etter Mazda og da faller prisene. Toyota og BMW søker alle på og eierne kan ta høyere priser uten at bilen nødvendigvis er bedre.

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

For å gjøre det klinkende klart og helt i tråd med @Commander sitt innlegg: Det er veldig gode biler. Samme som med Honda. Mazda 6 stasjonsvogn er attpåtil rålekker.

Anonymkode: 6c5ed...a27

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er rart at ikke Mazda 6 er mer annerkjent, synes det er en veldig fin bil med et særegent design som holder seg veldig godt. 

Anonymkode: fbac7...b9b

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt en Mazda 6 stasjonsvogn som jeg likte svært godt. God og fin bil. Byttet da vi skulle over til EL.

Anonymkode: e808e...92a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.5.2024 den 1.59):

Er på utkikk etter bil på Finn for tiden og ser det kryr av annonser med Mazda 6. Omtrent alle av de virker fine og har lav km, men fortsatt veldig lave i pris...

Tenker det må være noe galt med denne biltypen siden så mange vil kvitte seg med de billig? Har noen erfaringer, og vet om Mazda 6 er totalt bomkjøp?

Ingenting galt med Mazda 6 om sådan, i hvert fall ikke noe mer galt enn med andre bilmerker. Det er vel mest snakk om at merket er litt glemt og går under radaren for mange. Det er nettopp på sånne biler man kan gjøre gode kjøp, i stedet for å jage etter en overpriset VW Golf eller Toyota sånn som flertallet gjør.

Anonymkode: e4e86...daf

Skrevet

Mange som kjøpte billig driftssikker stasjonsvogn som siste fossilbil før elbil. Da blir det mye av de brukt nå i et marked relativt få kjøper fossile biler.

Ikke mye galt, mye fornuft for de som må ha fossil enda. Anonym, generisk, kvalitetsfølelsen i interiør, seter osv er ikke direkte eksklusiv, på nivå med Tesla og Skoda. Teknologien i de er utdatert etter dagens standard. Som bil når identitet ikke teller og bare skal fungere som fremkomstmiddel så er den bra tenker jeg. Kjørte en i fjor mellom Trondheim og Oslo et par turer og det gikk helt fint det, men du verden så mye bedre kjøreturer man kan ha for litt mer penger. Spørs hva man vil bruke penger på det der 😊

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Eric_B skrev (7 minutter siden):

Mange som kjøpte billig driftssikker stasjonsvogn som siste fossilbil før elbil. Da blir det mye av de brukt nå i et marked relativt få kjøper fossile biler.

Ikke mye galt, mye fornuft for de som må ha fossil enda. Anonym, generisk, kvalitetsfølelsen i interiør, seter osv er ikke direkte eksklusiv, på nivå med Tesla og Skoda. Teknologien i de er utdatert etter dagens standard. Som bil når identitet ikke teller og bare skal fungere som fremkomstmiddel så er den bra tenker jeg. Kjørte en i fjor mellom Trondheim og Oslo et par turer og det gikk helt fint det, men du verden så mye bedre kjøreturer man kan ha for litt mer penger. Spørs hva man vil bruke penger på det der 😊

Har dessverre ikke fast stillingsprosent på jobb så får ikke billån 😕 Har derfor ikke råd til en dyrere bil eller elbil. Ville bare vite om det er mye galt med denne typen så jeg vet om det blir mange dyre kostnader med den som jeg ikke har råd til 😅

Men takk for svar 👍

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Har dessverre ikke fast stillingsprosent på jobb så får ikke billån 😕 Har derfor ikke råd til en dyrere bil eller elbil. Ville bare vite om det er mye galt med denne typen så jeg vet om det blir mange dyre kostnader med den som jeg ikke har råd til 😅

Men takk for svar 👍

Sjekk for rust og les deg opp, google noe sånt som "Mazda 6 used car review" og du vil få opp gode, nyttige sider.

Anonymkode: 6c5ed...a27

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.5.2024 den 1.59):

Som tidligere bilselger vil jeg si at ingenting er galt med Mazda 6. Den levde på et tidspunkt hvor alle skulle ha diesel-SUV, før den samme saueflokken skulle ha lav sedan/liftback elbil. Finner du en fin Mazda 6, gjerne med 2,5 bensin, kjøp den! 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.5.2024 den 19.41):

Mazda 6 stasjonsvogn er attpåtil rålekker.

Den var rålekker. Nå er den utdatert.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt Mazda 6, var fornøyd med bilen og kan ikke huske jeg hadde noen problemer. Solgte den for å kjøpe SUV. 

Anonymkode: fc8f5...a61

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...