Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor stor vekt legger dere på ord vs handlinger? Gjennom livet er min erfaring at de som kommer med flest fagre ord samtidig har en tendens til å ikke handle på dem. Min nåværende kjæreste er ikke så flink til å sette ord på følelsene sine og sier ikke at han elsker meg enda, men han tilbringer så mye tid med meg som overhodet mulig, planlegger framtiden sin med meg, hjelper meg med praktiske ting og vi bor sammen så og si alle dager når vi ikke har barna. Jeg føler meg trygg på at han vil ha meg i livet sitt fremover, men hadde satt pris på om han var flinkere til å uttrykke følelsene sine med ord i tillegg til handlinger. Er det noen her med lignende erfaringer? Jeg har ikke vært borti denne typen mann tidligere, så jeg blir litt usikker på hvordan jeg skal tolke hans signaler. Jeg ønsker egentlig ikke å forandre ham, men kanskje åpne øynene hans litt for effekten dette har på meg så han kanskje kan bli bedre på å uttrykke seg med ord. Eller er det en tapt sak?  

Anonymkode: 8de48...5f2

AnonymBruker
Skrevet

Min eks var veldig "flink" til å si at han elsket meg. Han var dessverre ikke like flink til å vise det i praksis mot slutten. I starten viste han det med handling også, men han har alltid vært dårlig på å hjelpe i huset. Men hele veien var den "jeg elsker deg"- frasen veldig mekanisk og lite troverdig. Og mot slutten sluttet han å vise med handling også. Ville mye heller at han hadde vist at han elsker meg med omtanke, å ta en naturlig del av hus og hjem osv, enn å bare si at han elsket meg..

Anonymkode: e8a73...4b9

Skrevet

Det er like mye verdt for meg, ord og handlinger må stå i stil med hverandre. 

• Nyttig 1
Skrevet

Handlinger over ord. Ord blir veldig fattig om det ikke backes opp med handlinger. Mens handlinger kan fungere helt uten ord. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Handlinger over ord for min del. Ord uten handlinger som viser at de er sanne har ingen verdi. 

Det sagt setter jeg også pris på gode ord. Min mann sier relativt ofte at elsker meg, men er definitivt flinkere til å vise sin kjærlighet i handlinger enn at det han sier hadde gitt meg samme trygghet, for det er typisk slik på automatikk når vi sier farvel til hverandre etter en telefonsamtale for eksempel. Når han omtaler meg til andre er hans kjærlighet mye tydeligere enn disse "Elsker deg- Elsker deg også" som kommer automatisk mellom oss liksom. Så ord får jeg mer indirekte, ved å overhøre hva han sier om meg tiø andre, eller når han gjengir samtaler han har med andre. "Så jeg sa til ham, det er kvinnen jeg virkelig elsker, så..." Slikt sier han med største selvfølge, men han er best på handlinger, og det er også best. 🥰

Gjest ZarahSweet
Skrevet

Kjæresten min er helt fantastisk der. Han viser med ord og handling hvor glad han er i meg. Jeg er et selvfølge i planene hans for fremtiden. Jeg er den første han ringer uansett om det er gode eller dårlige nyheter og om virkelig jeg trenger han setter han himmel og jord i bevegelse for meg.

Når vi er sammen får han meg til å føle meg som den vakreste skapningen som eksisterer på denne planeten. 

AnonymBruker
Skrevet

Eksen var flink med både handlinger og ord. Ble ganske tatt på senga da han slo opp ja. 

Anonymkode: f98f8...08a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger begge deler, men handling veier tyngre enn ord. 

Jeg har tidligere blitt love bombet og skjønte ikke at det var det som skjedde. Selv om jeg merket inni meg en motstand så tenkte jeg bare at det var så deilig å endelig treffe noen som ble forelsket fortere enn meg.

Det som er så trist er at når alt kom til alt så var det bare ord og handlingen uteble. Det er vondt å bli manipulert av noen som hardnakket påstår de elsker, men på ingen måte viser det. 

Nå har jeg datet litt og merker så god forskjell på hva som er bra. 

Jeg har blitt kjent med en mann som viser meg interesse. Som tar initiativ til å treffes rett som det er og alltid stiller opp for meg. 

Han er ikke overdreven i kjærlige ord, ingen lovebombing her! Det er mer det at jeg merker han tar kontakt fordi han vil ha kontakt. Innholdet er ikke kjærlighetserklæringer, men gjerne ting vi kan le av eller ting fra dagen hans som han vil dele. Han er interessert og nysgjerrig på meg også. 

Så når han innimellom kommer med komplimenter og flørter litt så føles det så mye mer genuint og ekte. 

Det er akkurat sånn jeg vil ha det kjenner jeg. Det beste av begge verdener. 

Anonymkode: a6018...7dd

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kun handlinger heretter. Skal ikke høre på ord mer! 

Anonymkode: 57856...d0c

AnonymBruker
Skrevet

Trenger å se handlinger for å tro på ordene. 

Anonymkode: b4c6f...748

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lenge tenkt at mitt kjærlighetsspråk er anerkjennende ord.  Mannens språk er bl a tjenester, ord er mindre viktig for ham. Så det blir fort såre følelser og misforståelser når jeg skryter av ham uten å gjengjelde tjenesten han har gjort meg, eller når han gjør noe for meg uten å verbalt anerkjenne meg eller min innsats. Han ser på meg som lat og egoistisk, jeg føler meg oversett og tatt for gitt.

Nå begynner jeg derimot å forstå litt mer av dette med at handling sier mer enn ord. Så jeg jobber nå med å prøve å se kjærligheten bak, og ikke minst gjengjelde, det han gjør for meg og oss.

Samtidig er jeg fortsatt der at det verbale har mye å si for meg. Harde ord svir mye mer enn å måtte måke frem bilen selv om morgenen. Og verbal anerkjennelse gir meg en større følelse av å bli sett og hørt. Jeg er også ambivalent til dette med tjenester og å "hjelpe til", da dette med å "hjelpe" ofte har en giftig bismak i dynamikken med spesielt svigermor og svoger. Jeg opplever at det brukes som pressmiddel og kontroll, og det liker jeg dårlig.

Anonymkode: 19b16...d35

AnonymBruker
Skrevet

Handling viser mer enn tusen fagre ord. Det er lett å si fine ting uten å mene det men å virkelig stå på og gjøre ting for sin kjære det krever mer . Jeg har en mann som er så snill og gjør så mye bra for meg og han trenger ikke si noe, for jeg vet at han er glad i meg. Han hadde ikke stått på så mye for en dame han ikke hadde brydd seg om. 

Anonymkode: 9d716...efd

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg trenger begge. eksen viste masse med handling, men når du ikke klarer å gi et kompliment i året eller si at du er glad i meg, takke for hjelp eller spørre hvordan jeg har det på eget initiativ, holder det faktisk bare ikke. Handlinger betyr mest, men de MÅ suppleres med ord. 

Anonymkode: b51f3...92a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

men når du ikke klarer å gi et kompliment i året eller si at du er glad i meg, takke for hjelp eller spørre hvordan jeg har det på eget initiativ, holder det faktisk bare ikke. Handlinger betyr mest, men de MÅ suppleres med ord. 

Helt enig!

Anonymkode: 19b16...d35

AnonymBruker
Skrevet

Helt klart handling over ord.

Men når det er sagt så er det også greit å være bevisst på at man har 5 ulike kjærlighetsspråk: ord, tjenester, gaver, berøring og tid. Derfor kan mange vise kjærlighet på helt ulik måte. Og det er feks ikke alle som har lett for å uttrykke kjærlighet med ord, men da gjør det på andre måter. Det er verre om de sier en ting og viser noe helt annet i handlinger enn motsatt.

Anonymkode: e0abf...e51

AnonymBruker
Skrevet

Handlinger. 

Er i forhold  med en som i flere år vist å være ekstremt  barnslig  når verden går han imot. Skylder på andre, kaster ting, løper vekk , sier  ufine  ting.

Men bevares han gir meg komplimenter  hver dag, gir ofte gaver, sier han elsker  meg og at jeg kan stole på han.

Men kartet stemmer ikke med terrenget alltid.

Anonymkode: d495f...779

• Liker 1
Skrevet

Jeg legger vekt på begge deler, og gjerne i sammenheng....

Da synes jeg det er lettere å forstå 🪷💕. Kan være vanskelig noen ganger å skille mellom om han bare har lyst på meg, eller vil ha ha meg. Kommer litt an på hvor godt jeg kjenner han rett og slett. Tillit kan være skjørt noen ganger. 

Refleksjoner i form av ord, der jeg kan skjønne at han er seg selv ser jeg på som et veldig godt tegn 🪷💕

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...