AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #1 Skrevet 13. mai 2024 Hei, Jeg må først presentere min situasjon for å få et godt svar og råd om hva jeg skal gjøre fordi jeg ikke vet. Jeg har ulønnet permisjon fordi jeg er hjemme med barnet mitt. Jeg har ferie til slutten av juni. Jeg er nå gravid med mitt andre barn og termin er i september. Arbeidsgiver ønsker ikke lenger å forlenge permisjonen min og skrev til meg at dersom jeg ikke kan jobbe/gå tilbake til jobb, bør jeg si opp. Hva skal man gjøre i så fall? Ta fri og kan jeg få dagpenger hvis jeg er gravid? Eller kan en lege sykemelde meg hvis jeg er i ulønnet permisjon? Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre og hva som vil være lønnsomt for meg. Anonymkode: 137fa...8a0
Grüner Skrevet 13. mai 2024 #2 Skrevet 13. mai 2024 Siden du har vært ute i ulønnet permisjon etter ordinær permisjon har du ikke opparbeidet deg rett på barselpermisjon fra arbeidsgiver. Du har rett på barselpermisjon fra nav, men den summen du får da vil nok være basert på minstesats.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #3 Skrevet 14. mai 2024 Hvor lenge har du hatt ulønnet permisjon, ts? Anonymkode: 554aa...cc0 1
mommyaka Skrevet 14. mai 2024 #4 Skrevet 14. mai 2024 For å ha rett til dagpenger må du ha hatt arbeidsinntekt på minst 1,5 G (167 216 kr) siste 12 månedene, eller 3 G (334 431 kr) de siste 36 månedene. Foreldrepenger, svangerskapspenger og svangerskapsrelaterte sykepenger regnes også med. Inntekt som selvstendig næringsdrivende regnes ikke med.18. nov. 2022 Har du dette? Du må jo da eventuelt søke om dagpenger..men du kan fort bli satt ut i arbeid eller kurs i 8 uker..dette er om du er gravid eller nettopp født
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå