Gå til innhold

Pollenallergi barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Min datter er 3 år og har antageligvis pollenallergi vi skal til legen imorgen. Hvordan tester man det på barn? Så jeg kan gjøre hun forbredt. Og hva slags medesiner er det for små barn? 

Anonymkode: a5673...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det viktigste er hvilke plager ungen har. Det vanligste etterhvert er vel å ta blodprøver også, men husk at de kan vise feil. De kan vise utslag selv om ungen ikke er allergisk.

Tabletter, mikstur, øyedråper og nesespray.

Anonymkode: 3e0b5...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fastlegen tar blodprøve. 

Må ha henvisning til øre/nese/hals for å få tatt prikktest.

Anonymkode: d8459...194

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min har ikke tatt blodprøver, men fikk prøve en medisin. Den hadde god effekt, så den får vi resept på hvert år. Så det er ikke sikkert dere må ta noen prøver på nåværende tidspunkt, da en del symptomer på allergi er ganske tydelig 

Anonymkode: d3edf...f24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min har ikke tatt blodprøver, men fikk prøve en medisin. Den hadde god effekt, så den får vi resept på hvert år. Så det er ikke sikkert dere må ta noen prøver på nåværende tidspunkt, da en del symptomer på allergi er ganske tydelig 

Min fikk forresten mikstur som smaker greit 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi beskrev bare barnets plaget for fastlegen og så skrev han ut Zyrtec. Ingen testing, kun klinikk. 

Anonymkode: b6876...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her beskrev vi symptomer og fikk zyrtec og nesespray.  Når barnet var 7 år ble det tatt alergi test både blodprøve og slik på armen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min var 5 år og ble henvist til ønh og de tok prikktest. Det var tvil om det var allergi eller polypper evt begge deler som gav plagene. Det var ikke utslag på test så da ble det operasjon.

Anonymkode: 27765...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodprøve, ja, evt prikketest hos ØNH. Men av mine tre barn med pollenallergi, er det faktisk det barnet som ikke slo ut på noen tester som virker mest plaget av allergien. Samme med meg og min mor - viser ikke utslag på tester, men er kjempeplaget i pollensesongen. ØNH sa at noen ikke slår ut på noe, men har likevel pollenallergi.

Her er det medisiner, øyedråper og nesespray, pluss dusjing hver kveld for å fjerne pollen fra hud og hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min viste tydelig utslag på prikktest og får øyedråper, nesespray og allergitabletter. Har to maimåneder fått kortisonkur for medisineringen ble ikke nok. Vaksinering er for langt unna og ikke sjans til å få til med jobb og skole.  I år er det ekstra ille. 

Anonymkode: 2911f...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Min viste tydelig utslag på prikktest og får øyedråper, nesespray og allergitabletter. Har to maimåneder fått kortisonkur for medisineringen ble ikke nok. Vaksinering er for langt unna og ikke sjans til å få til med jobb og skole.  I år er det ekstra ille. 

Anonymkode: 2911f...3a9

Nye vaksineringen nå er i tablett form som en tar i et år hvis jeg husker rett. Legen her pratet om det i forhold til ungdommen her. Før vet jeg det var sprøyter

https://www.nrk.no/sorlandet/forsker-mener-500-000-burde-tatt-pollenvaksine-1.16802830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...