AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #1 Skrevet 13. mai 2024 Jeg er i et forholdsvis nytt forhold nå, vi har datet i snart et år, vært kjæreste litt over et halvt år. Har møtt barnet til kjæresten noen få ganger, og det blir stadig oftere og oftere. Veldig koselig. Jeg er spent på hvordan familien min vil ta imot barnet, i hvor stor grad de vil involvere seg, hvor mye jeg skal prøve å legge opp til av kontakt etterhvert. Dette blir jo mitt bonusbarn, og da blir det jo bonusniese og bonusbarnebarn for min søster og mine foreldre? Familien min er fine mennesker, men er litt innadvendte, har ikke mye venner rundt seg. De er ikke særlig gjestfrie, ikke for å være slemme, men fordi de er veldig introverte og liker å være for seg selv.. jeg føler veldig på det, selv er jeg mer gjestfri og har masse venner rundt meg, men jeg er så redd at de pga dette ikke kommer til å ta imot ny kjæreste og nytt bonusbarn på en åpen og raus måte😔 Det har allerede blitt et tema. De sier at de gjerne vil treffe de to nye menneskene i livet mitt, men når det kommer konkrete forslag, så er alt så vanskelig.. 😔 Noen tips til hvordan jeg kan få til dette på en god måte? Anonymkode: 011cb...52c
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #2 Skrevet 13. mai 2024 Dere har vært kjærester i kun kort tid. Bonusmamma er å ta litt hardt i når forholdet er blodferskt Anonymkode: 423b7...71f 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #3 Skrevet 13. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dere har vært kjærester i kun kort tid. Bonusmamma er å ta litt hardt i når forholdet er blodferskt Anonymkode: 423b7...71f Jeg kaller ikke meg selv bonusmamma, det var barnets mor som sa at jeg blir barnets bonusmamma. Vi er ikke ungdom lenger, og vet hva vi vil. Vi er seriøse og tenker langsiktig. Ingen kan forutse hvor lenge et forhold varer, uansett om man har vært sammen et år eller 20 år. Jeg prøver bare å spørre om råd i hvordan man skal gå fram her. Ønsker gjerne å høre andres historier, hva som har fungert og ikke, hva man skal være obs på i prosessen. Anonymkode: 011cb...52c 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #4 Skrevet 13. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er i et forholdsvis nytt forhold nå, vi har datet i snart et år, vært kjæreste litt over et halvt år. Har møtt barnet til kjæresten noen få ganger, og det blir stadig oftere og oftere. Veldig koselig. Jeg er spent på hvordan familien min vil ta imot barnet, i hvor stor grad de vil involvere seg, hvor mye jeg skal prøve å legge opp til av kontakt etterhvert. Dette blir jo mitt bonusbarn, og da blir det jo bonusniese og bonusbarnebarn for min søster og mine foreldre? Familien min er fine mennesker, men er litt innadvendte, har ikke mye venner rundt seg. De er ikke særlig gjestfrie, ikke for å være slemme, men fordi de er veldig introverte og liker å være for seg selv.. jeg føler veldig på det, selv er jeg mer gjestfri og har masse venner rundt meg, men jeg er så redd at de pga dette ikke kommer til å ta imot ny kjæreste og nytt bonusbarn på en åpen og raus måte😔 Det har allerede blitt et tema. De sier at de gjerne vil treffe de to nye menneskene i livet mitt, men når det kommer konkrete forslag, så er alt så vanskelig.. 😔 Noen tips til hvordan jeg kan få til dette på en god måte? Anonymkode: 011cb...52c Er familien din deg? Altså du har jo ditt liv med kjæreste og hans barn. Du trenger ikke bekymre deg over din familie. De får bare være som de er,er dere som skal lage et liv sammen, ikke familien din og dere. Du er voksen og trenger ikke ta hensyn til dem. Hvis de er lite gjestfrie så synd for dem. Fokuser på kjæresten din og barnet. Anonymkode: fa9e7...984
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #5 Skrevet 13. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er familien din deg? Altså du har jo ditt liv med kjæreste og hans barn. Du trenger ikke bekymre deg over din familie. De får bare være som de er,er dere som skal lage et liv sammen, ikke familien din og dere. Du er voksen og trenger ikke ta hensyn til dem. Hvis de er lite gjestfrie så synd for dem. Fokuser på kjæresten din og barnet. Anonymkode: fa9e7...984 Joda, men man vil jo så gjerne få det til i storfamilien også. Jeg har vært der for mine tantebarn i alle år, vært mye sammen med dem, engasjert meg i alt de gjør, gitt flotte gaver osv, nå syns jeg jo litt at min søster burde vise litt interesse i å bli kjent med min kjæreste og hans barn. Tiden vil vise hvordan det går. Men jeg er fortsatt interessert i å høre om andres lignende erfaringer😊 Anonymkode: 011cb...52c
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #6 Skrevet 14. mai 2024 Tenker det fortsatt er litt tidlig i forholdet å forvente at resten av familien din skal involveres så mye. Samboeren min sin familie er veldig åpne og tok imot meg og mine barn med åpne armer og ønsket å bli kjent med oss tidlig og vi følte oss fort inkludert i familien. Men tror alder på barna spiller en stor rolle, og det at min svigersøster har barn på samme alder som mine gjorde det veldig naturlig å møtes med barna. Barna mine hadde nok ikke blitt like involvert i samboers familie om det ikke var for at der var barn på lik alder de kunne leke med. Og som du sier har det med personligheten til familien å gjøre, mine svigerforeldre er varme og kjærlige folk. Anonymkode: e495b...fe6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå