AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #1 Skrevet 13. mai 2024 Jeg er 37 år og mor. Jeg har aldri hatt noen uhell hvor jeg tisser på meg, men har ganske mye angst rundt dette for det.. jeg klarer ikke å holde meg lenge, det er veldig ubehagelig og jeg unngår noen ganger å drikke på grunn av dette. Når jeg løper eller jogger går det ikke lenge før det lekker, kjennes ut som blære tømmer seg litt for hvert skritt... hoppe på trampoline kan jeg bare glemme og jeg føler det reduserer livskvaliteten da jeg har lyst til å løpe og tøyse med barna mine blant annet... Noen som har hatt det sånn og blitt helt bra igjen? Hva gjorde du? Gi meg alle gode råd please 🙏🏻 Anonymkode: 96d47...d0c
mommyaka Skrevet 13. mai 2024 #2 Skrevet 13. mai 2024 Har du vært hos legen/ gynekolog og skjekket deg/ blæra de? Kan være at dine muskler nedentil har blitt slappe.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #4 Skrevet 13. mai 2024 mommyaka skrev (2 minutter siden): Har du vært hos legen/ gynekolog og skjekket deg/ blæra de? Kan være at dine muskler nedentil har blitt slappe. Ja jeg har litt livmorfremfall, men ikke veldig alvorlig.. og sikkert litt svak ja.. men jeg synes liksom ikke at knipeøvelser funker heller... Anonymkode: 96d47...d0c
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #5 Skrevet 13. mai 2024 Jeg ville dratt til gynekolog og bedt om hjelp. Anonymkode: 34c9e...61e
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #6 Skrevet 13. mai 2024 Velkommen i klubben, ikke uvanlig. Jeg gjør knipeøvelser når jeg husker det og bruker innlegg når jeg løper. Var hos gynekolog som mente jeg verken hadde fremfall av noe slag eller spesielt svak bekkenbunn. Finnes både operasjon og injeksjoner en kan ta med varierende resultat. Jeg har akseptert at jeg må bruke innlegg ved løping ol og det går bra, løper aktivt alikevel🙂 Anonymkode: 59f4f...485 5
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #7 Skrevet 13. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ville dratt til gynekolog og bedt om hjelp. Anonymkode: 34c9e...61e Jeg spør her om det er noen kvinner som har behandlet samme problem. Jeg vet jeg kan gå til gynekolog. Anonymkode: 96d47...d0c
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #8 Skrevet 13. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Velkommen i klubben, ikke uvanlig. Jeg gjør knipeøvelser når jeg husker det og bruker innlegg når jeg løper. Var hos gynekolog som mente jeg verken hadde fremfall av noe slag eller spesielt svak bekkenbunn. Finnes både operasjon og injeksjoner en kan ta med varierende resultat. Jeg har akseptert at jeg må bruke innlegg ved løping ol og det går bra, løper aktivt alikevel🙂 Anonymkode: 59f4f...485 Har virkelig lyst til å begynne å løpe igen men er så redd for at det skal lekke igjennom eller at innlegget synes igjennom klærne 🥺 Ts Anonymkode: 96d47...d0c
Fighter83 Skrevet 13. mai 2024 #9 Skrevet 13. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er 37 år og mor. Jeg har aldri hatt noen uhell hvor jeg tisser på meg, men har ganske mye angst rundt dette for det.. jeg klarer ikke å holde meg lenge, det er veldig ubehagelig og jeg unngår noen ganger å drikke på grunn av dette. Når jeg løper eller jogger går det ikke lenge før det lekker, kjennes ut som blære tømmer seg litt for hvert skritt... hoppe på trampoline kan jeg bare glemme og jeg føler det reduserer livskvaliteten da jeg har lyst til å løpe og tøyse med barna mine blant annet... Noen som har hatt det sånn og blitt helt bra igjen? Hva gjorde du? Gi meg alle gode råd please 🙏🏻 Anonymkode: 96d47...d0c Gå til fastlegen for å få henvisning til lege på sykehuset pga inkontinens plager. Det må sjekkes om du har skader o.l. Imellomtiden kan du prøve ut medisiner via fastlegen for å se om det fungerer + gå til en fysioterapeut som er kurset til å bruke iquintet. Dette er et apparat som kan bidra med å hjelpe deg med å få kontakt og styrke bekkenbunnsmuskulaturen om dette kan være et problem. Du finner slike fysioterapeuter her. https://quintet.no/finn-naermeste-behandler/ Fungerer ikke dette så kan det fungere med TVT-slynge som kan opereres inn med lokalbedøvelse eller sprøyte inn en gel o.l. Legene kan mer om dette enn meg👍 1
Etk Skrevet 13. mai 2024 #10 Skrevet 13. mai 2024 Samme problem her, men plagene ble mindre etter jeg begynte å bruke en muskelstimulator. I grunnen er det en vibrator med strøm men jeg bruker den altså for å fremkalle muskelsammentrekninger på samme måte som med knipeøvelser
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #11 Skrevet 13. mai 2024 Jeg har slitt med dette. Har både gått til bekkenbunnstrening og har nå fått bulkamid-behandling for stressinkontinens. Jeg håper effekten blir bra av det. Anonymkode: 2d3bf...78f 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #12 Skrevet 13. mai 2024 Jeg fikk høre at sånt må man regne med etter at man har født. "Må du løpe da? Du kan jo bare gå i stedet". Anonymkode: 72aa9...2e7 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #13 Skrevet 13. mai 2024 Min erfaring er at det blir bedre og bedre mer du løper. Altså at fu får trent knipemusklene mens du trener. Det har da sakte men sikkert bedret seg etterhvert. Bruke innlegg så lenge da, og ikke kult å tisse på seg🥴 Anonymkode: de791...b6e 1
Vanja2345 Skrevet 13. mai 2024 #14 Skrevet 13. mai 2024 Samme her, kan løpe korte intervaller, men langturer…nei, da tisser jeg rett i trusa. Hver gang
KaraThrace Skrevet 13. mai 2024 #15 Skrevet 13. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg fikk høre at sånt må man regne med etter at man har født. "Må du løpe da? Du kan jo bare gå i stedet". Anonymkode: 72aa9...2e7 Jesus. Kvinnehelse i et nøtteskall det der da! Til å spy av. TS, du skal IKKE ha det sånn, rop til du får hjelp. Sjekk ut fysioterapeut med spesialisering innen bekken og inkontinens. Og gjør bekkenbunnsøvelser. Gi det prioritet og tren som om du skulle løpe maraton, først da kan du si at du ga det en fair sjanse! Det fins også hjelpemidler. Hvis ingenting blir bedre etter et halvt år med egenhjelp ville jeg definitivt ha tatt steget videre for mer intrusiv hjelp ifa injeksjoner eller kirurgi. Så fremt du er ferdig med å få barn da. For det er jo ingen hjelp å få før det. 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #16 Skrevet 13. mai 2024 Uff. Slik har jeg det også. Merker det plutselig har blitt mye verre den siste tiden, har bikket 40. Yngste barn er nå 8 år. Tisset på meg i dag fordi jeg nøys på tur☹️ Det funker ikke med knipeøvelser. Jeg vurderer å sjekke ut hypopressiv trening. Anonymkode: 8d7ff...ce3 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #17 Skrevet 13. mai 2024 Jeg har brukt Perifit et par måneder nå, og har ikke lenger den følelsen av at nå er det rett før jeg lekker hvis jeg må løpe eller nyse. Synes iallefall selv at det har hjulpet. Anonymkode: ce7ba...3fb
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #18 Skrevet 13. mai 2024 Jeg har gjort knipeøvelser hver dag over lang tid og det har gitt resultater. Før hadde jeg problemer med å holde meg og gikk med truseinnlegg for sikkerhets skyld. Har ikke prøvd diverse kuler og apper, men hadde gjort det om ikke noe annet hjalp Anonymkode: 46828...399
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #20 Skrevet 13. mai 2024 Hadde det sånn i åtte år. Ble ikke veste uansett hva jeg prøvde. Fikk operasjon i fjor. Nytt liv. Kom deg til legen. Anonymkode: 5c3fb...fc6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå