Gå til innhold

Fosterbevegelser som ikke blir sterkere eller hyppigere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er helt på tampen av andre trimester. Jeg har kjent liv siden litt før uke 20, men bevegelsene har ikke blitt sterkere, og ikke særlig mye flere. I uke 24 nådde jeg punktet der jeg oppriktig lurte på om jeg bare innbilte meg det jeg kjente, men på lite liv-kontroll slo de fast at alt var normalt, og baby var i full vigør på UL uten at jeg kjente stort. 

De siste par ukene har jeg kjent noe jeg trodde var muskelrykninger i magen, men nå mistenker er spark. Disse er fortsatt kun sporadiske, og det beste jeg kan si er at jeg kjenner at noe beveger seg der inne til tider - men det kjennes like svakt som de første bevegelsene rundt påsketider. Så lenge jeg kjenner liv er jeg ikke fryktelig bekymra, men det er gjerne timesvis mellom hver gang, og da går det en del mental energi på å lure på hvor lenge det skal gå før jeg kontakter føden, liksom. 

Har andre hatt lignende opplevelser?

Anonymkode: e4ccc...8dc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Morkake foran?

Anonymkode: da657...3b9

Skrevet

Jeg hadde veldig lik opplevelse som du beskriver med første graviditeten og nå som jeg er gravid igjen. Husker jeg også var veldig bekymret første gang , nå er jeg bekymret mye mindre pga dette. Med første graviditet kjente jeg første bevegelsene etter uke 22 og det var som du sier kun sporadisk, innimellom og aldri veldig tydelige, mannen min klarte aldri å kjenne noe i det hele tatt i hele svangerskapet.

Sånn var det i hele graviditeten og dette skyldes at morkaka var plassert sentrisk på framsiden av magen og ikke bak som er litt mer vanlig. Altså det er morkake mellom babyen og deg på utsiden ☺️ Og det er likt i min andre graviditeten nå. Helt sentrisk i magen og på framsiden den festet seg så jeg begynte å kjenne liv kun uke 20 selv om det er vanlig å kjenne mye tidligere andre gang og jeg er ikke tjukk i det hele tatt!

Kan det være det samme for deg?? Fikk du ikke beskjed om morkakeplassering på UL? Det burde stå på utskriften, hvis ikke du ikke har fått det muntlig, sjekk der ☺️👍 Jeg kjenner/kjente som sagt ikke noe regelmessig og ikke noe kraftig men kjenner  som oftest når jeg ligger på siden tidlig på morgen eller når jeg legger meg på kvelden. For den eneste måten å kjenne noe for meg er helt ytterst på siden av magen. Ønsker deg lykke til videre med graviditeten og håper alt er og blir bra! ☺️

AnonymBruker
Skrevet
Little Tomato skrev (5 minutter siden):

Jeg hadde veldig lik opplevelse som du beskriver med første graviditeten og nå som jeg er gravid igjen. Husker jeg også var veldig bekymret første gang , nå er jeg bekymret mye mindre pga dette. Med første graviditet kjente jeg første bevegelsene etter uke 22 og det var som du sier kun sporadisk, innimellom og aldri veldig tydelige, mannen min klarte aldri å kjenne noe i det hele tatt i hele svangerskapet.

Sånn var det i hele graviditeten og dette skyldes at morkaka var plassert sentrisk på framsiden av magen og ikke bak som er litt mer vanlig. Altså det er morkake mellom babyen og deg på utsiden ☺️ Og det er likt i min andre graviditeten nå. Helt sentrisk i magen og på framsiden den festet seg så jeg begynte å kjenne liv kun uke 20 selv om det er vanlig å kjenne mye tidligere andre gang og jeg er ikke tjukk i det hele tatt!

Kan det være det samme for deg?? Fikk du ikke beskjed om morkakeplassering på UL? Det burde stå på utskriften, hvis ikke du ikke har fått det muntlig, sjekk der ☺️👍 Jeg kjenner/kjente som sagt ikke noe regelmessig og ikke noe kraftig men kjenner  som oftest når jeg ligger på siden tidlig på morgen eller når jeg legger meg på kvelden. For den eneste måten å kjenne noe for meg er helt ytterst på siden av magen. Ønsker deg lykke til videre med graviditeten og håper alt er og blir bra! ☺️

På ordinær UL sa de at morkaka ligger skrått foran, men JM mente jeg burde kjenne ting på sidene. Som forsåvidt er der jeg gjør det :) 

Tusen takk for at du delte egen historie. Jeg vet at morkakeplassering har sitt å si, men det å vite at det jeg kjenner er innafor normalen er unektelig beroligende!

TS

Anonymkode: e4ccc...8dc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...