Gjest Kathrina26 Skrevet 10. februar 2006 #1 Skrevet 10. februar 2006 Jeg har nettopp sluttet i jobben men har ikke rett på dagpenger. Har tenkt meg til sosialen neste uke for litt hjelp (bostøtte og livsopphold) inntil jeg finner meg en ny jobb. Har hørt folk si at man må søke på nytt hos sosialen flere ganger for støtta er veldig midlertidig. Hvor mange månedtlige utbetalinger får man fra sosialen når man bare har vært der og søkt 1 gang?
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2006 #2 Skrevet 10. februar 2006 En tror jeg dersom det regnes som midlertidig (ikke helt sikker). Det som er sikkert, er at det er behandlingstid, så kom deg avgårde så raskt som mulig. Hvor lang periode støtten gjelder for, vil også stå i vedtaket du får etterhvert. Den i skranken på sosialkontoret kan forklare bedre.
liv Skrevet 10. februar 2006 #3 Skrevet 10. februar 2006 De utbetaler ofte for en liten periode av gangen. Når du skal dit må du ta med utskifter fra alle konti, tre mnd bakover, alle regninger, leiekontrakter osv.
Gjest Varg-Menja Skrevet 10. februar 2006 #4 Skrevet 10. februar 2006 Man må som regel søke om sosialstønad for en måned av gangen. Og de tre første månedene regnes stønaden som kortvarig, etter dette blir du klassifisert som langtidsklient. (Får bla andre satser de fleste steder.)
budei@ Skrevet 10. februar 2006 #5 Skrevet 10. februar 2006 Hvis ikke din økonomiske situasjon forandrer seg på en stund er det unødvendig å søke flere ganger. De "følger" jo med deg og du har meldeplikt hvis økonomien forandrer seg. Husk at de ikke dekker personlig gjeld,så hvis du skylder noen mnd husleie så blir ikke det dekket.
SniperCat! Skrevet 10. februar 2006 #6 Skrevet 10. februar 2006 Som mulig alternativ tror jeg det akkurat nå er utlyst rundt 1.100 salgsjobber hvor man faktisk kan tjene akkurat hvor mye man vil..
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2006 #7 Skrevet 11. februar 2006 da jeg gikk på sosen første gang måtte jeg ha med div. papirer (husker ikke nå hva), og siden har jeg kun vært med bekreftelse fra aetat at jeg står som aktiv søker, og hvis jeg har hatt deltidsjobb så har jeg hatt med lønnsslippen. jeg må søke hver måned, får ikke automatisk penger en gang i måneden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå