Gå til innhold

Hvor mange dl er 450 mg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har prøvd å søke overalt men finner ikke ut... 

450 mg (milligram) melk 

ja hvor mange dl er dette?

Anonymkode: f52bd...ab9

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke måle det i desiliter fordi mengden blir alt for lite. Hvis du skal regne det om til noe må det eventuelt bli i ml og ikke dl.

Hva er det du skal ha en så liten mengde som 450 mg melk til? 

Anonymkode: abbcc...0c4

AnonymBruker
Skrevet

0,45 ml = 0,0045 dl (da sier vi at melk veier det samme som vann)

Anonymkode: 848e3...91d

AnonymBruker
Skrevet

Google litt til. Det kom mange treff når jeg søkte etter hvor mye 100g var i dl 

Og da er det enkelt å finne ut hvor mye 450mg er i dl også

Anonymkode: a6183...e38

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du kan ikke måle det i desiliter fordi mengden blir alt for lite. Hvis du skal regne det om til noe må det eventuelt bli i ml og ikke dl.

Hva er det du skal ha en så liten mengde som 450 mg melk til? 

Det står at et barn 1-3 år skal ha 450 mg melk daglig. Men skjønner ikke hvor mye det er. Jeg sliter med tall 😅

TS

AnonymBruker
Skrevet

"For barn som ammes anses mengden kalsium i morsmelk som tilstrekkelig til å dekke barnets behov. Barn i alderen 1-3 år 450 mg (milligram) daglig, og behovet nesten dobles fra 4-10 år, når behovet blir 800 mg. Fra 11-17 år øker behovet igjen til 1150 mg daglig"

tenker jeg du har lest, her speiles det hvor meget Kalsium et barn trenger!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

"For barn som ammes anses mengden kalsium i morsmelk som tilstrekkelig til å dekke barnets behov. Barn i alderen 1-3 år 450 mg (milligram) daglig, og behovet nesten dobles fra 4-10 år, når behovet blir 800 mg. Fra 11-17 år øker behovet igjen til 1150 mg daglig"

Ja, men nå leste jeg et annet sted at de skal ha 1-1,5 dl daglig. Jeg blir så forvirret 😅 barnet er 1,5 år og har sluttet med morsmelk. Så er mengden kumelk daglig jeg prøver å finne ut av.

TS

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja, men nå leste jeg et annet sted at de skal ha 1-1,5 dl daglig. Jeg blir så forvirret 😅 barnet er 1,5 år og har sluttet med morsmelk. Så er mengden kumelk daglig jeg prøver å finne ut av.

TS

Synes det virker som det er mengden kalsium det menes her, og ikke faktisk kumelk?

Anonymkode: 28056...064

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS

Det er ikke 450 mg kumelk, men 450 mg kalsium. 

100 gram melk (1 dl) inneholder 125 mg kalsium. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det står at et barn 1-3 år skal ha 450 mg melk daglig. Men skjønner ikke hvor mye det er. Jeg sliter med tall 😅

TS

Melk? Det er jo ingenting. Sikker på at du leste rett? 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

For hvis det er dette du har lest så er det kalsium det er snakk om ikke melk som du sier ts. 

Anonymkode: 27201...a1c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

TS

Og svaret er 1-1.5dl melk. Kalsium er ikke melk. Kalsium er ett av næringsstoffene i melk.

Anonymkode: 8edd5...b4b

AnonymBruker
Skrevet

Ikke heng deg opp i så mye detaljer. Tar dere vitaminer og et litt variert kost så dekker du barnets behov sjø. Ikke stress hvert fall. Du gjør en fantastisk jobb

Anonymkode: 27201...a1c

AnonymBruker
Skrevet

Det fins kalsium i andre meieriprodukter også, f.eks ost og yoghurt. Samt mye annen mat

Anonymkode: 0c1d9...f02

• Liker 1
Skrevet (endret)

450 mg er jo undet et halvt gram, altså omtrent ingenting med mindre du har en digitalvekt som kan måle tusendeler. 

Du roter en del når du blander kilo og liter. 

Endret av ThereGoesBob
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.5.2024 den 20.21):

Det er ikke 450 mg kumelk, men 450 mg kalsium. 

100 gram melk (1 dl) inneholder 125 mg kalsium. 

Fader, da har jeg gitt barnet altfor lite kalsium. Trodde det var 1-1,5 dl melk daglig 😓

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1 desiliter er jo veldig lite melk. Det er ikke et glass en gang. Barn kan drikke mye mer en det. Håper du får hjelp til ting i livet, for du virker lettere psykisk utviklingshemmet. 

Anonymkode: c8782...17c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Fader, da har jeg gitt barnet altfor lite kalsium. Trodde det var 1-1,5 dl melk daglig 😓

Spiser barnet smør/ost/yoghurt/brokkoli, bruker du melk/fløte/rømme i middagen eller bruker halvfabrikata med melkepulver tipper jeg barnet likevel får nok kalsium. 

Mange matvarer og alle meieriprodukter inneholder kalsium. 

Anonymkode: 8edd5...b4b

Skrevet

Ryddet for brukerangrep og svar til det. 

_popcorn_, adm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...