Gå til innhold

Om du er bortreist og din partner kaster flere av dine personlige eiendeler uten din viten eller godkjenning..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan reagerer du når du oppdager dette?

Er det et stort tillitsbrudd av din partner?

Anonymkode: 6acbe...ed6

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde krevd erstatning!

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Djungelvrål skrev (25 minutter siden):

Jeg hadde krevd erstatning!

På bakgrunn av hva? 

AnonymBruker
Skrevet

Skilsmissegrunn. 

Anonymkode: 6c099...977

• Liker 5
Skrevet

Hva slags personlige ting? Det er stor forskjell på å kaste gamle fotoalbum og et utslitt IKEA service. Det første er slemt, det andre er rydding.

• Liker 15
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Da hadde jeg kastet hennes eiendeler. 

Anonymkode: d7ec6...d6e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er uten tvil ugreit. Man kaster ikke andres ting uten godkjenning. 

Anonymkode: f6adf...7ad

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs på hva som ble kastet, og hvorfor.

Her i huset elsker mannen å kaste ting (🤷‍♀️) og det har ført til irritasjon mer enn én gang. Han kaster ting han syntes er stygge eller ubrukelige, f.eks. har flere par Uggs forsvunnet igjennom årenes løp fordi han syntes de er heslige. 😆

Jeg blir like muggen hver gang, og har gitt han forbud mot å kaste ting jeg har kjøpt.

Anonymkode: 2f389...7f9

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer virkelig an på hva eiendelene er. Jeg har levd med en nesten-hoarder og all mulig drit ville blitt sett på som "eiendeler" selvom det ville vært helt innafor å kaste det. 

Anonymkode: 60d47...872

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan reagerer du når du oppdager dette?

Er det et stort tillitsbrudd av din partner?

Da hadde jeg dratt vedkommende til lege og krevd full utredning.

Jeg etablerer naturligvis ikke et forhold med et menneske som velger å oppføre seg slik - jeg har en rasjonell nedre standard for normal adferd.

Så min partner hadde gjort noe slik ville jeg med sikkerhet visst at han hadde slag eller demens eller noe skummelt.

Om du ikke har valgt å sette rasjonelt høye krav til egen partner og  angrer på det? Vi er alle ansvarlige for våre valg. For tråd etter tråd med «min partner er lite oppegående» redigerer pent bort at dette er din valgte partner. Ditt valg - ditt liv. Liker du ikke valget? Ta et nytt.

Anonymkode: 0b6a1...3be

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt lei meg hvis det er personlig ting. Jeg gjør ikke det en gang. Jeg spør bestandig om jeg kan kaste noe som er hans hvis jeg ser at det er utslitt. Men jeg tar meg ikke til rette og kaster det uten at han vet det!

Anonymkode: 2c7f2...061

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da han ikke trengt å komme tilbake.

Jeg har absolutt mye ting jeg bør kvitte meg med. Har altfor mye ting og ikke system. Derfor er jeg blitt med i en ryddeklubb. 

Anonymkode: 55e98...48e

AnonymBruker
Skrevet

Moren min var(er!) sånn - kaster ting som er søppel for HENNE. 

Hun gikk inn på rommet mitt da jeg var liten og kastet ting… mange ting tenker jeg fremdeles på og savner, 24 år senere 👍🏼 å kaste andres ting er IKKE greit! Hun syntes den steinen i vindukarmen var søppel! Men den steinen var lava fra et krater vi besøkte på Island… hun kastet også mye tegninger, leker og ting "forsvant" mye fra rommet mitt. Det tok faktisk ganske lang tid før jeg forsto at ting ble kastet… og jeg fikk ikke lov til å være lei meg, for hvorfor bli lei seg av at hun kastet søppel? Det var ikke søppel for meg… 

Jeg er nå sammen med en som jeg syns tar vare på mye rart og unødvendig. Jeg inviterer heller til fellesrydding og "pusher" han til å tenke gjennom og tenke annerledes om hva man beholder og ikke. Men det er alltid!!! Opp til han. Jeg respekterer et nei. 

Det er en hårfin balanse mellom å ta vare på ting og å holde ting ryddig. Jeg har ikke noe problem med å ta vare på mange ting - men de må sorteres/ryddes/holdes organisert. Hauger på kommoder godtar jeg ikke, men vi kan gjerne beholde tingene hvis de får sin egen plass :) 

Uten min "strenghet" hadde samboeren min spart på alt mulig rart, som han gjorde da vi ble sammen. Sånn trivdes han ikke, så han er veldig glad for at jeg utfordrer han :) 

men ikke FAEN om jeg uten hans tillatelse hadde kastet noe. Sånn oppfører man seg rett og slett ikke!!!

Anonymkode: ccaf5...187

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde han aldri gjort. Han kaster ikke felles ting en gang, slikt tar vi en felles gjennomgang på innimellom.

Så aner ikke hvordan jeg hadde reagert. Ville nok først forsøkt å forstå hvorfor. Så blitt fly forbanna. Mulig sendt han til legen for demenstest. 

Anonymkode: 3831b...c87

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Moren min var(er!) sånn - kaster ting som er søppel for HENNE. 

Hun gikk inn på rommet mitt da jeg var liten og kastet ting… mange ting tenker jeg fremdeles på og savner, 24 år senere 👍🏼 å kaste andres ting er IKKE greit! Hun syntes den steinen i vindukarmen var søppel! Men den steinen var lava fra et krater vi besøkte på Island… hun kastet også mye tegninger, leker og ting "forsvant" mye fra rommet mitt. Det tok faktisk ganske lang tid før jeg forsto at ting ble kastet… og jeg fikk ikke lov til å være lei meg, for hvorfor bli lei seg av at hun kastet søppel? Det var ikke søppel for meg… 

Jeg er nå sammen med en som jeg syns tar vare på mye rart og unødvendig. Jeg inviterer heller til fellesrydding og "pusher" han til å tenke gjennom og tenke annerledes om hva man beholder og ikke. Men det er alltid!!! Opp til han. Jeg respekterer et nei. 

Det er en hårfin balanse mellom å ta vare på ting og å holde ting ryddig. Jeg har ikke noe problem med å ta vare på mange ting - men de må sorteres/ryddes/holdes organisert. Hauger på kommoder godtar jeg ikke, men vi kan gjerne beholde tingene hvis de får sin egen plass :) 

Uten min "strenghet" hadde samboeren min spart på alt mulig rart, som han gjorde da vi ble sammen. Sånn trivdes han ikke, så han er veldig glad for at jeg utfordrer han :) 

men ikke FAEN om jeg uten hans tillatelse hadde kastet noe. Sånn oppfører man seg rett og slett ikke!!!

Miren min var slik også, jeg fikk et fucka forhold til ting og låner aldri noe som kan bli tatt fra meg igjen feks. 

Anonymkode: 3fc98...891

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Miren min var slik også, jeg fikk et fucka forhold til ting og låner aldri noe som kan bli tatt fra meg igjen feks. 

Ja! Skjønner deg veldig godt. 

Helt utrolig at jeg egentlig er god på å kaste ting, en naturlig reaksjon på å vokse opp sånn er vel å bli livredd for å kaste noe som helst… 

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja! Skjønner deg veldig godt. 

Helt utrolig at jeg egentlig er god på å kaste ting, en naturlig reaksjon på å vokse opp sånn er vel å bli livredd for å kaste noe som helst… 

Skjønner deg også, jeg også kan kaste/donere vekk ting, men har brukt mye tid på å komme hit da. Men hadde noen kastet noe for meg bak ryggen min, jeg har nok innsikt til å stoppe opp og lese situasjonen, men hadde feks partner bare vært helt kald og ikke sagt unnskyld eller bedt meg skjerpe meg for å si fra at det ikke er greit, hadde jeg nok klikka villt. 

AnonymBruker
Skrevet

Overhodet ikke greit! Vi vet ikke hva en gjenstand betyr for andre, og hvorfor de samler på den.

Om jeg rydder, og er usikker, så samler jeg det et sted, så han kan gå igjennom det, og legge det på rett plass eller kaste selv.

Opplagt søppel kaster jeg. F.eks tomme konvolutter, eller klesmerkelappen som ligger igjen på sofaen etter at han tok på seg genseren han har kjøpt. Esken til hovedkortet til PCen kaster jeg ikke 😂

Anonymkode: c70aa...887

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Overhodet ikke greit! Vi vet ikke hva en gjenstand betyr for andre, og hvorfor de samler på den.

Om jeg rydder, og er usikker, så samler jeg det et sted, så han kan gå igjennom det, og legge det på rett plass eller kaste selv.

Opplagt søppel kaster jeg. F.eks tomme konvolutter, eller klesmerkelappen som ligger igjen på sofaen etter at han tok på seg genseren han har kjøpt. Esken til hovedkortet til PCen kaster jeg ikke 😂

Anonymkode: c70aa...887

Dette lar jeg lett ligge igjen, han kan kaste eget søppel….. 

AnonymBruker
Skrevet

Tja, i hvilken tilstand forlot du huset TS? Hvis du er dårlig til å rydde og organisere huset selv bør du ikke klage på at partner tar grep.

Anonymkode: 20cc0...db7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...