AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #1 Skrevet 13. mai 2024 I denne artikkelen sier en øko-representant: Sitat – Kostnadene som har gått med på å produsere dette kan umulig være bare én krone, sier Bakken Riise. ...men...har hun noen gang handlet fra Kina? Konsumentpriser for rimelige produkt er ikke langt unna, og her har kjedene bestilt containere fulle av flagg. Jeg tror nordmenn generelt er litt blåøyd ift. hvor mye fortjeneste butikkjedene egentlig har. Det er ikke uten grunn at "dagligvarebaron" er et ord som gir mening på norsk. Anonymkode: a22d8...bb9
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #2 Skrevet 13. mai 2024 Jeg er enig i at disse nok koster langt mer enn en krone. Men det er jo en kostnad butikkene tar, i praksis gir de bort flagg for å trekke kunder. Anonymkode: 20e6e...de0 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #3 Skrevet 13. mai 2024 Når man snakker kostnad, tenker man ikke nødvendigvis bare på rene kroner. Det kan være kostnad i form av barnearbeid, miljøgifter, dårlige arbeidsvilkår, sosial dumping og annet, Anonymkode: 5ef24...09a
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #4 Skrevet 13. mai 2024 Jeg liker ikke tanken på at det norske flagget går på billigsalg. Anonymkode: 6f916...0c2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #5 Skrevet 13. mai 2024 nå ja, butikk-kjeder som for eksempel Europris / biltema / sparkjøp og så videre har jo selvfølgelig mer enn nok profitt da. Sikkert ett par milliarder hvert eneste år på hver av dem. Anonymkode: 573f5...e6e
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #6 Skrevet 13. mai 2024 Kaster folk flaggene sine hvert år eller hva er greia?. Flaggene her i huset er fra 60-70 tallet og har blitt brukt hvert eneste år, kanskje forskjellen er at vi som barn lærte å respektere flagget. Husker at foreldrene mine tok fra oss barna flaggene med en gang vi ikke behandlet det rett. Anonymkode: 6aeee...ef1 5
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #7 Skrevet 14. mai 2024 Vi har nettopp hatt konfirmasjon, og kjøpte 5 flagg for 1 krone, i tillegg til å bruke de vi hadde fra før, for å pynte i lokalet. Butikkene skrur vel bare prisen opp med noen kroner på andre 17. mai-relaterte produkter for å tjene inn disse flaggene? Anonymkode: afb3b...749
Beloved Skrevet 14. mai 2024 #8 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Kaster folk flaggene sine hvert år eller hva er greia?. Flaggene her i huset er fra 60-70 tallet og har blitt brukt hvert eneste år, kanskje forskjellen er at vi som barn lærte å respektere flagget. Husker at foreldrene mine tok fra oss barna flaggene med en gang vi ikke behandlet det rett. Anonymkode: 6aeee...ef1 Jeg har fremdeles de 2 flaggene jeg brukte da jeg gikk i barnetog selv på 80-tallet, men jeg kjøpte allikevel en håndfull billig-flagg i fjor. Fordi jeg har 3 barn selv, så 2 flagg holdt ikke lenger, pluss for å sette noen av dem til pynt rundt inngangsdøra og på kjøkkenbordet. Tror dette er ganske vanlig. Før eller siden blir faktisk flagg ødelagt også, spesielt når det er barnehagebarn som skal vifte med dem hele dagen... 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #9 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Kaster folk flaggene sine hvert år eller hva er greia?. Flaggene her i huset er fra 60-70 tallet og har blitt brukt hvert eneste år, kanskje forskjellen er at vi som barn lærte å respektere flagget. Husker at foreldrene mine tok fra oss barna flaggene med en gang vi ikke behandlet det rett. Anonymkode: 6aeee...ef1 Jeg håper virkelig ikke det! Men det hender jo at de mistes eller knekker etter en hektisk dag. Selv har jeg alle de flaggene jeg alltid har hatt, men hadde behov for et par til i år. Anonymkode: 20e6e...de0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå