AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #1 Skrevet 13. mai 2024 Ja, jeg har lest på pakken (holder meg godt innenfor det som er tillatt der) og tar to morgen fast og kanskje to kveld hvis det er ille og jeg ikke får roet meg til søvn. Sliter med artrosesmerter som blir litt bedre med pillene. Legebesøk fører til mer piller og kanskje sterkere piller også. Det har jeg ikke lyst til å ta. Alt som kan gjøre en avhengig unngås, men så var det denne 24/7-verkingen da. Hvor lenge har noen her gått på dem og det gikk greit. Eller ikke? Anonymkode: df035...c7a
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #2 Skrevet 13. mai 2024 Jeg synes du bør gå til legen fordi det vil være best om du får et profft svar på spørsmålet ditt. Det fortjener du å få. Det finnes mange alternativer og andre ting man kan få for smerter enn det som er avhengighetsskapende eller veldig sterkt. Det kan du diskutere med legen, han vil uansett ikke prakke på deg noe du ikke ønsker og ikke kan du tvinges til å hente ut en resept heller. Paracet er det snilleste og det legen helst ønsker å gi. Til slutt kan det hende du bør ta blodprøver jevnlig når du bruker mye smertestillende. Anonymkode: 27008...78d 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #3 Skrevet 13. mai 2024 Tar så mye som trengs, vil heller tygge paracet enn verre medisiner. Får utskrevet så mye som trengs så ingen restriksjoner for min del. Siden jeg går på medisiner for blodtrykk og har diverse vitaminmangler så tar jeg blodprøver for å sjekke at alt ser bra ut sånn en gang i året eller annethvert år alt etter om og når jeg gidder å ta et legebesøk. Anonymkode: df61d...8d2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #4 Skrevet 13. mai 2024 Tar du paracet i over 7 dager i strekk skal du oppsøke lege står det på pakken. Om du snakker med legen om det så kan du iaølefall på 1g paracet på resept slik at det blir billigere for deg i lengden Anonymkode: 6d892...049
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #5 Skrevet 13. mai 2024 Man kan ta det over lang tid ved kroniske smerter etter avtale med lege, men man kan utvikle hodepine som følge av langvarig paracetbruk. Anonymkode: 3ba96...31d
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #6 Skrevet 13. mai 2024 Ved kroniske smerter kan en bruke over lang periode. Selv brukt 4 ganger 1g siden 2009. Har på resept Snakk med lege er min anbefaling Anonymkode: c7764...958
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #7 Skrevet 13. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja, jeg har lest på pakken (holder meg godt innenfor det som er tillatt der) og tar to morgen fast og kanskje to kveld hvis det er ille og jeg ikke får roet meg til søvn. Sliter med artrosesmerter som blir litt bedre med pillene. Legebesøk fører til mer piller og kanskje sterkere piller også. Det har jeg ikke lyst til å ta. Alt som kan gjøre en avhengig unngås, men så var det denne 24/7-verkingen da. Hvor lenge har noen her gått på dem og det gikk greit. Eller ikke? Anonymkode: df035...c7a Har du prøvd voltaren eller Ibux gel som du smører på der du har vondt? Da behandler du lokalt og ikke hele kroppen Anonymkode: d93c1...33e
Beerbellygirl Skrevet 13. mai 2024 #8 Skrevet 13. mai 2024 Aner ikke,har tatt 1200 Mg.daglig i snart 15 år nå...
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #9 Skrevet 13. mai 2024 Jeg er forskrevet paracet pga leddsmerter. Gått på dem fast i 16 år. Ikke nødvendigvis daglig, men ukentlig. Men du bør absolutt rådføre deg med lege. Anonymkode: 13700...efa
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #10 Skrevet 14. mai 2024 Takk for svar. Ok, jeg skal snakke med legen. Anonymkode: df035...c7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå