Gå til innhold

Felles plen og nabo som ikke gidder å ta sitt ansvar for å klippe i sin uke

Æsj  

25 stemmer

1. 1. Hadde du vært sur??

• ja
      16
    • nei
      6
    • nå blir det iallefall fint til 17 mai da....
      1
    • ÅÅÅÅÅ
      2

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

😡Ja 17 mai er rundt hjørnet og jeg er sur. Jeg er aleneforelder og sliten etter en uke med styr om natta med barnet, og er skitsur fordi nabo stikker fra sitt ansvar for å klippe plenen. Så da må jeg klippe dobbelt opp. Det var hennes ansvar å ordne det og hun sa hun skulle ordne det, men hun svarer ikke og gidder tydeligvis ikke gjøre en skit. 😡 Nå er jeg glad for å ha en plen, men er skitlei at folk rømmer fra ansvaret sitt.  

I tilegg roter hun utover og når jeg flytter vekk rotet hennes fra mitt område så kommer hun på døra mi og skal "ta et alvorsord" Vedder på at hun kommer løpende og skal prate når jeg klipper ute i kveld. typisk latskap ! ÅÅÅÅÅ. 🤬 mulig jeg har PMS men nå er jeg Forbannaaa..

Anonymkode: 2e080...140

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare mandag. Ro ned.

Er dere begge enige om at gresset må klippes så ofte som hver uke nå på våren/forsommeren? 

Anonymkode: 9b8e6...c8d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er bare mandag. Ro ned.

Er dere begge enige om at gresset må klippes så ofte som hver uke nå på våren/forsommeren? 

Ja, borettslaget ønsker det. Enig i at det er mye, men det er jo varmt nå. 

Skrevet

Hva om dere spleiser på en robotklipper? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ville sagt jeg tar uka mi med plenklipping etter hun tok sin og gitt samme beskjed til borettslaget. Så får innsiktene litt ekstra plass å boltre seg på. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ville laget det om til en betalingstjeneste. 

Anonymkode: e370c...00a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Klipper uansett ikke plenen i mai.

Jeg antar at plenen ikke er alt for stor. Noe skal jeg gjøre når jeg er ute, så hadde ikke hatt problemer med en ekstra runde med gressklipperen. Det hadde kostet meg mindre energi enn å irritere meg iver naboen.

Anonymkode: 33d3b...6c8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, borettslaget ønsker det. Enig i at det er mye, men det er jo varmt nå. 

Så det er borettslaget som har regler på hvor ofte det skal klippes og av hvem? Står det noe i reglene om hvilken måned dere skal begynne å klippe? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt sur på borettslaget i dette tilfellet.

Plenklipp hver uke er helt fullstendig unødvendig og direkte til skade for insekter og alt som vokser og gror.

Borettslaget her har heldigvis vett og fordtand til å ikke klippe gress nå i mai (klipper aldri i mai fra før av) så går det minimum 14 dager men oftest 3 uker mellom hver klipp gjennom sesongen. Vi har også to svære områder mellom blokkene som aldri klippes og er sådd med lokal villblomstmix.

Anonymkode: 11220...d2f

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

La det gro. I værste fall kommer det blomster og kanskje et par insekter. Hippere enn det blir det ikke :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det bare var en som ikke bidro kan det vel ikke se så ille ut? Hvor mange deler på oppgavene? Syns det er fint med litt utgrodd gress, for det ser fyldigere ut og er mykere å gå på. :) 

Anonymkode: a17ef...a19

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg forstår ikke hvorfor de stresser sånn om å klippe plen nå. Det er mest på sommer at det er mest behov. 

robotplenklipper er et godt forslag men ikke aktuelt akkurat nå. Det går greit å klippe, men føler meg skikkelig gretten over at hun sniker seg unna sin uke, og legger opp til dobbelt arbeid på meg. borettslaget sier bare at det var hennes tur, og at vi må ordne det mellom oss. Ordningen blir nok at hun lurer seg vekk. Jeg får i det minste sol på kroppen og litt trening.. Men jeg er så pass sur og gretten at jeg tror ikke jeg gidder å snakke med henne om hun kommer og skal godprate og snakke skit som hun ellers gjør. 🥴  

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde blitt sur på borettslaget i dette tilfellet.

Plenklipp hver uke er helt fullstendig unødvendig og direkte til skade for insekter og alt som vokser og gror.

Borettslaget her har heldigvis vett og fordtand til å ikke klippe gress nå i mai (klipper aldri i mai fra før av) så går det minimum 14 dager men oftest 3 uker mellom hver klipp gjennom sesongen. Vi har også to svære områder mellom blokkene som aldri klippes og er sådd med lokal villblomstmix.

Anonymkode: 11220...d2f

Så fint.. Så greie er ikke de folka her. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

men føler meg skikkelig gretten over at hun sniker seg unna sin uke, og legger opp til dobbelt arbeid på meg. borettslaget sier bare at det var hennes tur, og at vi må ordne det mellom oss.

Du bare venter til hun har klippet. Neste gang er det din tur.

Du sliter ut deg selv ved å irritere deg over dette. Naboen bryr seg ikke. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Full medforståelse her i fra! Bor i en 4mannsbolig med felles plen. Jeg har visst fått ansvaret for plenen. Jeg har måtte kjøpe inn gressklipper. Jeg er kronisk syk(ufør) og aleneforelder. De tre andre sitter i jobber med svært godt betalt. Hater plenen.. har den så i vranga. 

Anonymkode: 038ac...6da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...