Gå til innhold

Hvor lang tid bruker fastlegen din på å svare på e-konsultasjoner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang tid bruker fastlegen din på å svare på e-konsultasjoner?

Jeg har fått med meg at fastlegene helst skal ha svart på en e-konsultasjonene de får innen 7 dager (om jeg ikke husker feil?). Men det jeg nå lurer på er hvor lang tid din fastlege bruker på å svare? Altså, hva er vanligst svartid og når kan man forvente å få svar?

Anonymkode: 9a1f5...668

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til slutt av arbeidsdagen hans.

AnonymBruker
Skrevet
Honey Dew skrev (Akkurat nå):

Til slutt av arbeidsdagen hans.

Oj, så fort? Så hvis du f.eks hadde sendt en e-konsultasjon i dag kl 11 så hadde du også fått svar i dag? (Sånn ca på denne tiden).

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oj, så fort? Så hvis du f.eks hadde sendt en e-konsultasjon i dag kl 11 så hadde du også fått svar i dag? (Sånn ca på denne tiden).

Ja.

AnonymBruker
Skrevet

Får gjerne svar i løpet av 2 dager. Min fastlege svarer oftest på e konsultasjoner om kvelden. 

Anonymkode: ea552...c52

• Liker 1
Skrevet

Slutten av arbeidsdagen hennes hvis jeg sender den i arbeidstid. Sender jeg på ettermiddag/kveld, får jeg svar før legekontoret åpner.

AnonymBruker
Skrevet

Noe avhengig av når jeg sender den. Men stort sett innen max 48t. Ofte innen samme arbeidsdag. 

Anonymkode: 556d2...d52

AnonymBruker
Skrevet

Får alltid svar samme dag, det gjelder uansett hva jeg henvender meg for via sms tjenesten de har. Fantastisk fastlege

Anonymkode: bc7a8...1ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Max noen toner

Anonymkode: 747e3...108

Skrevet

Så lenge spørsmålet er sendt inn i løpet av arbeidsdagen (innen 16), kommer svaret samme dag.  Ellers dagen etter.  Min fastlege oppfordrer til utstrakt bruk av e-konsultasjon (og fornyelse av resept elektronisk) og har et edruelig antall pasienter, så det er kanskje ikke så rart.

Jeg er veldig fornøyd.

Skrevet

Alt fra én uke til to måneder.

Har en ubrukelig fastlege🙄

Skrevet
Tough cookie skrev (13 minutter siden):

Alt fra én uke til to måneder.

Har en ubrukelig fastlege🙄

To måneder? 🙃

AnonymBruker
Skrevet

Får svar på noen få minutter. Jeg er bekymret for at fastlegen blir utbrent. Jeg pleier ofte å skrive i meldingen at jeg ikke trenger raskt svar, og får da svar etter 2-3 timer. Synes det er unødvendig raskt. Det må være veldig utmattende for fastlegene å aldri ta fri. 

Anonymkode: f09d6...563

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Svarer som regel i løpet av dagen, men gjerne utpå kvelden.

Anonymkode: cfc28...4fc

Skrevet

En dag til en arbeidsuke. 

AnonymBruker
Skrevet

Stort sett samme dag, eventuelt dagen etter. Kan ikke huske å ha ventet mer enn 1,5 dag (altså arbeidsdager). 

Anonymkode: f0469...622

AnonymBruker
Skrevet

Tja innen 24 timer ca. Fornying av resept skjer også innen 24 timer. 

Anonymkode: b95e3...0c1

AnonymBruker
Skrevet

Gjerne 5 dager. Helt ok. Hun svarer ofte i helg, på kvelden. Hun er en av byens beste fastleger med en full liste pasienter, skjønner ikke at hun holder ut

Anonymkode: f6543...b4d

AnonymBruker
Skrevet

3-5 dager.

Anonymkode: 3915d...52a

AnonymBruker
Skrevet

Inntil et døgn.

Anonymkode: c4d52...9e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...