AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #1 Skrevet 13. mai 2024 Nylig rundet jeg 50 år, og livet burde være tipp topp! Jeg har to voksne barn, særboer, eier en leilighet og har fast jobb. Er frisk og rask, trener en del og folk sier jeg «holder meg bra». Men følelsen av at livet er over snart, den er der! Var dette alt, liksom? Eller er det overgangsalderen som har tatt meg? Føler en intens eksistensiell angst over alderen min, til tross for at jeg nok ser yngre ut enn jeg er. Men jeg føler meg gammel! Er det flere som har det slik? Anonymkode: a6c4f...869 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #2 Skrevet 13. mai 2024 Ja! Med utropstegn bak, der altså Anonymkode: bc87b...d72
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #3 Skrevet 13. mai 2024 Forstår veldig godt hva du mener. Jeg er "bare" 48, men mannen min ble 50 nå, og jeg kjenner også på det der; Hjelp!..hva faan skjedde her liksom. Men jeg finner trøst i å tenke at for 20 år siden var jeg 28 år, og om 20 år er jeg 68 år. 20 år er ganske lenge, så vi rekker enda en del ting. Nå må du bare bruke de neste 20 årene med forhåpentligvis god helse til å kose deg, leve, og ha det veldig fint. Det skal i alle fall jeg gjøre. Og jeg tenker vi kan ha det finere på de årene enn de der fra 28- 48, for de er ærlig talt ganske stress. Du skal gjøre karriere, få barn, ha barn...og alt skal skje på samme tid. Så jeg tenker at 50 årene er de ny 40 årene, og vi skal faktisk puste ut og kose oss. Anonymkode: bf6a9...89b 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #4 Skrevet 13. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja! Med utropstegn bak, der altså Anonymkode: bc87b...d72 AnonymBruker skrev (1 time siden): Forstår veldig godt hva du mener. Jeg er "bare" 48, men mannen min ble 50 nå, og jeg kjenner også på det der; Hjelp!..hva faan skjedde her liksom. Men jeg finner trøst i å tenke at for 20 år siden var jeg 28 år, og om 20 år er jeg 68 år. 20 år er ganske lenge, så vi rekker enda en del ting. Nå må du bare bruke de neste 20 årene med forhåpentligvis god helse til å kose deg, leve, og ha det veldig fint. Det skal i alle fall jeg gjøre. Og jeg tenker vi kan ha det finere på de årene enn de der fra 28- 48, for de er ærlig talt ganske stress. Du skal gjøre karriere, få barn, ha barn...og alt skal skje på samme tid. Så jeg tenker at 50 årene er de ny 40 årene, og vi skal faktisk puste ut og kose oss. Anonymkode: bf6a9...89b Godt å høre at vi er flere😁Og fint tips om å tenke på de 20 årene… Anonymkode: a6c4f...869
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #5 Skrevet 13. mai 2024 Næ,følte meg gammel som 20'åring. Ikke store forskjellen,litt gråere i håret og rynker som 50. Gleder meg til å bli pensjonist da "tjener man penger uten å jobbe " Var det ikke det en viss Pastor sa? Anonymkode: d0007...cdd
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #6 Skrevet 14. mai 2024 Man er ikke gammel som 50- åring dersom man har tatt sånn noenlunde vare på seg selv gjennom årene. En 50-åring kan virke mye yngre og sprekere enn personer som er langt yngre. Min erfaring er at det er vanskelig å bedømme etter folk bikker 35 år. Et godt råd er å trene og spise sunt så har du nok mange aktive og gode år foran deg. Denne tråden burde vært skrevet når du er 70. Men det du kjenner på er nok ikke uvanlig i overgangsalderen. Mye hormoner i sving da. Anonymkode: 55f5d...975
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #7 Skrevet 14. mai 2024 Jeg er 53 og føler meg fantastisk tross helseproblemer og alt som følger med fordi jeg er en person som fokuserer på det positive, prøv det! Mind over matter funker nesten hver gang for folk flest.. Anonymkode: d3377...d39
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #8 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er 53 og føler meg fantastisk tross helseproblemer og alt som følger med fordi jeg er en person som fokuserer på det positive, prøv det! Mind over matter funker nesten hver gang for folk flest.. Anonymkode: d3377...d39 Lag gjerne en egen tråd, klubb eller lignende for alle de som tenker positivt og ikke kjenner seg igjen i andres problemer, så blir det litt triveligere i de andre trådene og litt mer innafor å være et helt vanlig menneske. Anonymkode: bc87b...d72
Baktus2024 Skrevet 14. mai 2024 #9 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Nylig rundet jeg 50 år, og livet burde være tipp topp! Jeg har to voksne barn, særboer, eier en leilighet og har fast jobb. Er frisk og rask, trener en del og folk sier jeg «holder meg bra». Men følelsen av at livet er over snart, den er der! Var dette alt, liksom? Eller er det overgangsalderen som har tatt meg? Føler en intens eksistensiell angst over alderen min, til tross for at jeg nok ser yngre ut enn jeg er. Men jeg føler meg gammel! Er det flere som har det slik? Anonymkode: a6c4f...869 Nei, en føler seg ikke gammel..man føler seg ung og blir gammel, slik at det er omverdenen som dømmer deg på alder , ikke du selv..alder er bare tall...en er så gammel som man føler seg..alle disse floskler er usann..i hver sin retning.. 50 er ikke gammel for alle mellom 30 og 70.. det er bestefar for en fjortis...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå