AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #1 Skrevet 13. mai 2024 Hei, Kan man motta AAP i juni 2024, når man også får utbetalt feriepenger fra arbeidsgiver, opptjent i 2023? Eller kan man kun få utbetalt enten/eller? Anonymkode: 6040a...be1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #2 Skrevet 13. mai 2024 Man får begge deler. Anonymkode: 7fada...e9d 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #3 Skrevet 13. mai 2024 8 hours ago, AnonymBruker said: Man får begge deler. Anonymkode: 7fada...e9d Du kan få begge deler dersom du tar ferie fra arbeidsgiver etter maksdato. Hvis du tar ferie før maksdato, forskyves den og du får kun feriepenger. Anonymkode: 69034...d8e
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #4 Skrevet 13. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan få begge deler dersom du tar ferie fra arbeidsgiver etter maksdato. Hvis du tar ferie før maksdato, forskyves den og du får kun feriepenger. Anonymkode: 69034...d8e Dette var forvirrende. Ferien tas jo ut nå, etter maksdato for sykepenger ble nådd tidligere i år. Anonymkode: 6040a...be1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #5 Skrevet 13. mai 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du kan få begge deler dersom du tar ferie fra arbeidsgiver etter maksdato. Hvis du tar ferie før maksdato, forskyves den og du får kun feriepenger. Anonymkode: 69034...d8e Maksdato er irrelevant i denne tråden. TS spør jo om AAP, som per definisjon er etter maksdato. Dersom maksdato ikke er passert, har hun jo heller ikke AAP. Anonymkode: 7fada...e9d 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #6 Skrevet 13. mai 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Du kan få begge deler dersom du tar ferie fra arbeidsgiver etter maksdato. Hvis du tar ferie før maksdato, forskyves den og du får kun feriepenger. Anonymkode: 69034...d8e Du blander med sykepenger. AAP trer først i kraft etter maksdato. Du fyller ut meldekort som vanlig TS. Meldekortet spør ikke om du har mottatt penger eller lønn, det spør om du har arbeidet eller om du har tatt ferie fra tiltaket du har i AAP. Anonymkode: 22a29...849 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #7 Skrevet 13. mai 2024 Dersom du krysser at du har tatt ut ferie, altså ikke tilgjengelig for NAV/tiltak i perioden, så får du ikke penger for disse dagene. Da lever du på feriepenger. Dersom du ikke har tatt ut ferie, så får du begge deler. Anonymkode: 22a29...849 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #8 Skrevet 13. mai 2024 Husk, om du skal til utlandet i ferien er der viktig å søke om å få beholde aap i utlandet. Når du får det innvilget, får du også beskjed om å krysse av meldekort som vanlig; altså ikke at du har ferie. Anonymkode: e2c49...96d
William_S Skrevet 14. mai 2024 #9 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Husk, om du skal til utlandet i ferien er der viktig å søke om å få beholde aap i utlandet. Når du får det innvilget, får du også beskjed om å krysse av meldekort som vanlig; altså ikke at du har ferie. Anonymkode: e2c49...96d Dette gjelder kun om man skal utenfor EU/EØS. Så en tur til Syden i SPania eller Hellas går fint, men skal man til Tyrkia feks må man søke.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #10 Skrevet 14. mai 2024 William_S skrev (43 minutter siden): Dette gjelder kun om man skal utenfor EU/EØS. Så en tur til Syden i SPania eller Hellas går fint, men skal man til Tyrkia feks må man søke. Hodet mitt fungerer ikke som det pleier, så jeg kjenner jeg blir forvirret. Det gjelder samboeren min forresten, som er vurdert som 100% arbeidsufør og eneste tiltak er at han går til behandling, må man likevel da legge inn at man skal ta ut ferie? Ikke snakk om å reise utenfor EU/EØS, blir enten hjemmeferie eller i Europa. Anonymkode: 6040a...be1
William_S Skrevet 14. mai 2024 #11 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hodet mitt fungerer ikke som det pleier, så jeg kjenner jeg blir forvirret. Det gjelder samboeren min forresten, som er vurdert som 100% arbeidsufør og eneste tiltak er at han går til behandling, må man likevel da legge inn at man skal ta ut ferie? Ikke snakk om å reise utenfor EU/EØS, blir enten hjemmeferie eller i Europa. Anonymkode: 6040a...be1 Så lenge turen ikke går utover aktiviteter avtalt med NAV så trenger man ikke å søke før man drar til EU/EØS. Om aktiviteten er behandling tre ganger i måenden feks så kan jeg vanskelig se for meg at det er noe problem å dra. (Ja en aktivitetsplan når man har AAP kan være så mangt) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå