Gå til innhold

Hodet er ikke like raskt som før

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet som faglig ansvarlig på et dagsenter i noen måneder (er utdannet sykepleier) og føler at jeg ikke mestrer oppgavene.... hodet mitt er ikke like skarpt som før og jeg kommer til kort i mange samtaler og oppgaver. Jeg har hatt en annen type jobb de siste 4 årene, så er ikke faglig oppdatert, noe jeg bør jobbe med, men har ikke tid på fritiden pga 3 barn og syke gamle foreldre. Bør jeg si fra meg jobben, eller kommer jeg inn i det etterhvert? Det er rett og slett som om hukommelsen, taleevnen og skarpheten min har blitt kraftig redusert. Sitter stadig i møter hvor jeg ikke klarer å bidra 

Er 43 år, ingen sykdommer eller medisiner. Men mye å tenke på på privaten.

Anonymkode: 431b2...eb6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan hende at hodet ditt er sliten eller du selv er sliten. Hadde samme problem. Var under utredning, men fant ingenting. Konstanterte med at jeg var i en periode der jeg var veldig sliten 

Anonymkode: d6498...f2c

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du er utsatt for stress. Ofte første tegn etter å være litt ekstra sliten. Lurt å vurdere delvis sylmelding om du ikke blir bedre og evnt blir værre

Anonymkode: 54b90...b0f

AnonymBruker
Skrevet

På vei til å bli utbrent? Har du masse vondter, sover dårlig og litt engstelig? 
Evt sjekk overgangsalderen og dropp av hormoner.

Anonymkode: dd0d2...f6b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er i en travel alder, og i en alder der bi kvinner tar på oss mye….altfor mye😬 husk også «jokeren» overgangsalder🤯 den tuller til det meste for oss🙈

Anonymkode: 1eee7...bff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tipper du er i begynnende overgangsalder. Kognitive endringer er veldig vanlig, mange blir faktsik redde for at de begynner å bli demente. Symptomer på overgangsalder begynner ca 10 år før man mister mensen.

Anonymkode: 5b622...873

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan være du er på tampen bli utbrent. Kanskje greit med en pause fra jobben fordi man kan tross alt jobbe hele livet. Viktig og også ta vare på de rundt seg fordi det er også en jobb. De tre barna skal selv bli voksne en gang og selvstendige.

Anonymkode: 61df8...0bc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde plutselig å miste betydelig med hjernekapasitet. Viste seg at jeg brått hadde utviklet hypotyreose (lavt stoffskifte). Ble normal igjen med medisiner, og d- og jerntilskudd 😅

Anonymkode: 2a4db...098

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...